بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۴
همزمان با افتتاح خطوط تولید لامپ کم مصرف و بردهای الکترونیک انجام گرفت:

رونمایی از کنتور هوشمند "فراست" در شرکت کنتورسازی ایران

تشکیل کنسرسیوم " تولید کنندگان کنتور برق ایران (تکبا)" ، از دیگر مواردی بود که دکتر عاملی با اشاره به آن ، از اقدامات انجام شده برای هم افزایی توان اجرایی در تصویض 24 میلیون کنتور منصوبه برق در کشور سخن به میان آورد .
کد خبر : ۳۹۹۹۲

روز چهارشنبه سوم آذرماه 1389 در آستانه عید سعید غیر خم در شرکت کنتورسازی ایران (سهام عام) خطوط تولید لامپ کم مصرف با نام تجاری "رسانور" ، بردهای الکترونیک و افتتاح ساختمان سازمان فروش و خدمات پس از فروش همزمان با رونمایی از کنتور جدید هوشمند فراست با دانش فنی داخلی افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار بورس نیوز ، این مراسم که با حضور آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ، مهندس حائری مدیرعامل توانیر ،مهندس مهذب ترابی مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا)، مهندس گشته مدیرعامل ساتکاب ، جمعی از مدیران ارشد استانی و مدیران عامل شرکت های توزیع برق کشور برگزار گردید، نشان از عزم شرکت کنتورسازی ایران در مسیر توسعه و خودکفایی داشت.


بنا بر این گزارش در این مراسم حضرت آیت الله باریک بین ضمن اعلام پیشرفتهای قابل توجه در زمینه های صنعت ، کشاورزی ، ملی و فناوری در سه دهه پس از انقلاب، اظهار امیدواری نمودند که شرکت کنتورسازی ایران قدم های بلندتری را در راه خدمت رسانی به کشور بردارند.

مهندس حائری مدیرعامل توانیرو نیز طی سخنرانی ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی خطوط تولید جدید در شرکت کنتورسازی ایران بیان کرد: کشور ما پس از انقلاب به دست آوردهای بزرگی در صنعت برق رسیده است، به طوریکه ظرفیت برق تولیدی کشور نزدیک به 60 هزار مگاوات می باشد .


وی ضمن اعلام خودکفایی در بخش سخت افزاری، تولید کنتور هوشمند توسط متخصصین شرکت کنتورسازی ایران را اقدامی ارزشمند در راستای این خود کفایی قلمداد نمودند.

مهندس مهذب ترابی مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران(سابا) یکی دیگر از سخنرانانی بود که به قدرداتی از تلاش های مدیرعامل و هیات مدیره شرکت کنتورسازی ایران پرداخت و گفت: این حرکت به نوگرایی در صنعت برق کشور محسوب می گردد. وی در ادامه یاد
آور شد که در واقع این کار نشان می دهدکه در صنعت برق نیز، ایران می تواند پیش قراول اعتبار و نوآوری لقب بگیرد و تولید کنتورهای هوشمند را در شرکت کنتورسازی ایران را دلیل این مدعا دانست.

وی ضمن ابراز مزایای استفاده از کنتور هوشمند برای مصرف کنندگان در کنترل بهینه مصرف برق ، با توجه به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، از تاثیر مثبت این تکنولوژی بر اقتصاد خانواده ها سخن به میان آورد.

مهندس گشته مدیرعامل ساتکاب ضمن قدردانی از دست اندکاران مجموعه کنتورسازی ایران به وجود تکنولوژی "های تک" در تولید صنعت برق کشور اشاره نمود و پیش قدم شدن شرکت کنتورسازی ایران را در این زمینه موجب شادمانی دانست .

وی تجربه موفق این شرکت در خصوصی سازی را یکی از دلایل موفقیت در اجرای اصل 44 قانون اساسی ذکر کرد و با اشاره به فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری به حمایت از اجرای این طرح پرداخت و یادآور شد که شرکت کنتورسازی ایران ثابت کرد که بخش خصوصی می تواند افتخارات بزرگی را رقم بزند.

دکتر سید احمدعلی عاملی رئیس هیات مدیره شرکت کنتورسازی ایران ضمن خیر مقدم به میهمانان و تقدیر و امتنان وافر از حضور آنان در مراسم فوق که موجب شکوه هرچه تمامتر این جشن، ارتقاء بار علمی و تخصصی آن و دلگرمی دست اندکاران این بخش صنعتی شدند ، قدرانی نمود .

وی خاطرنشان ساخت که مصرف خانوار در کشور ، سه برابر نرم جهانی آن است و عملیاتی نمودن اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی آن و رسیدن به نقطه اپتیمم منابع و مصارف در حامل های انرژی ، در بخش اندازه گیری را از وظایف اصلی خود و‏سایر کنتورسازان معتبر داخلی دانست .

‏‏وی خاطرنشان کرد : در حال حاضر شرکت کنتور سازی ایران 4000 ‏سهامدار دارد و از آنها که با تفویض ‏اختیارات و همدلی خود ‏موجب رونق و توسعه آن شده اند ، قدردانی نمود .

تشکیل کنسرسیوم " تولید کنندگان کنتور برق ایران (تکبا)" ، از دیگر مواردی بود که دکتر عاملی با اشاره به آن ، از اقدامات انجام شده برای هم افزایی توان اجرایی در تصویض 24 میلیون کنتور منصوبه برق در کشور سخن به میان آورد .

‏در حاشیه این مراسم ، مدیرعامل شرکت کنتور سازی ایران نیز با اشاره به قدمت42 ساله شرکت و اجرایی شدن اصل 44 ، به افتخارات کسب شده توسط شرکت کنتور سازی ایران پس از خصوصی سازی اشاره نمود و گفت : ما توانستیم واحد نمونه اجرای اصل 44 قانون اساسی در همایش دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام شویم . انتخاب شرکت کنتور سازی ایران به عنوان واحد نمونه صنعتی کشور و دریافت لوح تقدیر از دستان ریاست محترم جمهوری و همچنین انتخاب این شرکت به عنوان واحد نمونه صنعتی استان دو سال متوالی از دیگر مواردی بود که به آن اشاره شد .

‏مهندس عاملی مدیرعامل شرکت کنتورسازی ایران به خبرنگاران گفت : تنوع محصول همواره در دستورکار ما بوده و در همین راستا پس از تولیدکنتورهای پیشرفته هوشمند شاهد بهره برداری از خطوط تولید مکانیزه بردهای الکترونیک و نیز افتتاح خط تولید انواع ‏لامپ های کم مصرف با نام تجاری "رسانور" هستیم .

‏وی با اشاره به اینکه نام شرکت کنتورسازی ایران در معتبرترین و آخرین گزارش بین المللی ، در میان کنتور سازی پیشرو جهان به چشم می خورد ، این شرکت را تامین کننده اصلی نیازکشور در زمینه کنتورهای هوشمند معرفی نمود .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر