بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۹
مستطيل شيشه اي تالار

هشدار به متقاضیان میدکو

گر چه در معاملات امروز شاخص بورس با رشدی 99 واحدی روبرو شد اما روند تعادلی در اکثر نمادها مشهود بود و بعضاً افت قیمت و نوسانات منفی نیز قابل مشاهده بود که به اعتقاد اهالی تالار با توجه به افت قیمتهای جهانی و جو روانی منفی ایجاد شده و با توجه به اینکه امروز آخرین روز معاملات در هفته جاری بود، روند معاملات امروز منطقی بنظر می رسید.
کد خبر : ۵۴۸۰۷
با اتمام ساعات معاملات روز چهار شنبه 90.07.06 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 95 واحد افزایش به رقم 22824 واحد رسيد . همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 8 واحد افزایش عدد 31905 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 99 واحد افزایش به رقم 26792 واحد رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 431 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز بانک اقتصاد نوین با 28 واحد افزایش شاخص ، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل بانک ملت با 4 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

اگر چه در معاملات امروز شاخص بورس با رشدی 99 واحدی روبرو شد اما روند تعادلی در اکثر نمادها مشهود بود و بعضاً افت قیمت و نوسانات منفی نیز قابل مشاهده بود که به اعتقاد اهالی تالار با توجه به افت قیمتهای جهانی و جو روانی منفی ایجاد شده و با توجه به اینکه امروز آخرین روز معاملات در هفته جاری بود، روند معاملات امروز منطقی بنظر می رسید.

بر اساس گزارش بورس نیوز در حال حاضر روند قیمتهای جهانی پس از یک رشد کوتاه و مقطعی تقریباً بدون تغییر و ثابت شده است و این در حالیست که اهالی تالار نسبت به دورنمای این قیمت ها چندان خوشبین نیستند.

بر این اساس در گروه معدنی بورس تمامی شرکت های فعال و زیر مجموعه توسعه معادن روی ایران در نوسانات مثبت و صعودی در حال انجام معامله بودند و در این بین تنها شرکت کالسیمین نوسانات منفی را دنبال نمود اما به اعتقاد اهالی تالار روند معاملات و حجم سهام معامله شده حکایت از بازگشت سهام این شرکت به مدار صعودی دارد از سوی دیگر افزایش سرمایه 100 درصدی این شرکت می تواند دلیل محکمی باشد برای آغاز یک دوره مقطعی صعودی.

در گروه سرمایه گذاری و هلدینگ ها نیز وغدیر، وصندوق در کانون توجهات سرمایه گذاران بوده و دو شرکت "وبانک" و سرمایه گذاری امیددر روندی متعادل حرکت کردند هر چند که این روزها شایعات مربوط به رشد قیمت "وبانک" بیش از وقتهای دیگر شده است. اما حجم معاملات این سهم چیز دیگری را نشان می دهد.

از سوی دیگر سهام شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) که قرار بود طی معاملات امروز عرضه شود به معاملات روز شنبه موکول شد. اهالی تالار معتقدند با توجه به سود 41 ريالی این شرکت قیمتهای زیر 200 تومان برای سرمایه گذاری ارزنده می باشد در صورتیکه گفته می شود عرضه در قیمت های پایین تر از 200 تومان سبب زیان بانک پاسارگاد می شود از همین رو احتمالاً این بانک میدکو را بالاتر از 200 عرضه خواهد کرد که عرضه در این رقم ها با توجه به سود شرکت از ریسک بسیار بالایی برخوردار می باشد.

در پایان اهالی تالار ضمن تأکید بر گفته های قبلی در خصوص آینده بورس هر گونه پیش بینی برای معاملات هفته آتی را به روند قیمت های جهانی طی روزهای پنج شنبه و جمعه منوط می دانند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر