بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۳
توقف نماد جهت ارایه تعدیل سود هر سهم

فروش سرمایه گذاری ها EPS "کمنگنز" را تعدیل مثبت داد

این شرکت در دو شرکت بورسی ذغال سنگ نگین طبس و لیزینگ خودرو غدیر سرمایه گذاری کرده و سهام چندین شرکت غیر بورسی را نیز تحت مالکیت خود دارد که شنیده ها حاکی از آن است که فروش یکی از سرمایه گذاری ها دلیل اصلی تعدیل مثبت EPS بوده که توقف نماد شرکت را نیز به دنبال داشته است
کد خبر : ۵۸۵۴۱

نماد معاملاتی شرکت معادن منگنز ایران در روز دوشنبه هفته گذشته به دلیل ارایه تعدیل سود هم سهم خود برای سال مالی جاری متوقف شده است.

بنا بر گزارش بورس نیوز، نکته مهم و قابل توجه در خصوص شرکت معادن منگنز ایران کسب بازدهی بیش از 113 درصدی از ابتدای سال جاری تا آخرین روز معالاتی هفته گذشته است که این شرکت را در بین تمام نمادهای باز بازار طی این مدت در رتبه شانزدهم شرکت ها از منظر کسب بیشترین بازدهی قرار داده که به دنبال آن سهم "کمنگنز" از قیمت پایه 6933 ريال تا قیمت 14011 ريال رشد قیمتی را تجربه کرده است.

این در حالی است که در دوره مشابه سال گذشته این شرکت بازدهی منفی بالای 14 درصدی را عاید سهامداران خود کرده و از لحاظ کسب بیشترین بازدهی منفی در بین شرکت های فعال در آن دوره در خانه 26 جدول رتبه بندی شرکت ها قرار گرفته است.

شرکت معادن منگنز ایران در گزارش عملکرد واقعی شش ماهه اول سال مالی منتهی به 90.12.29، با پوشش 48 درصدی EPS خود از 19350ریال سود پیش بینی شده 938 ريال سود محقق کرده است.

همچنین در این گزارش فعالیت ها و درآمدهای عملیاتی "کمنگنز" رقمی بالغ بر هفت میلیارد ريال می باشد که ناشی از فروش 43 میلیارد ريالی شرکت است.

در این دوره تولید سنگ منگنز دانه بندی نزدیک به هشت درصد، موجودی آماده برای فروش به طور متوسط بیش از 14 درصد رشد یافته و در مقابل مقدار و مبلغ فروش سنگ منگنز دانه بندی به ترتیب بالغ بر 12 و دو درصد با کاهش همراه بوده اند.

البته رقمی بالغ بر 17 میلیارد ريال درآمدهای شرکت که در بخش سرمایه گذاری ها آمده مربوط به شناسایی سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکت پرورده طبس می باشد که در پایان این دوره در صورت های مالی آمده است.

طرح توسعه چاه شماره 2 تراز 290 متری نیز تنها طرح عمده در دست اجرای "کمنگنز" می باشد که با برآورد هزینه سرمایه گذاری 31 میلیارد ريالی با پیشرفت 87 درصدی همراه می باشد.

شایان ذکر است این شرکت در دو شرکت بورسی ذغال سنگ نگین طبس و لیزینگ خودرو غدیر سرمایه گذاری کرده و سهام چندین شرکت غیر بورسی را نیز تحت مالکیت خود دارد که شنیده ها حاکی از آن است که فروش یکی از سرمایه گذاری ها دلیل اصلی تعدیل مثبت EPS بوده که توقف نماد شرکت را نیز به دنبال داشته است. البته تا کنون خبری از نام شرکت به فروش رسیده و میزان تعدیل EPS از این شرکت منتشر نشده، اما با توجه به توقف نماد معاملاتی آن مسلماً بالای 20 درصد تعدیل مثبت در راه است.

در پایان گفتنی است خبرنگار ما تمام تلاش خود را برای انجام مصاحبه با مسئولین و مدیران این شرکت انجام داد، اما طبق نظر هیأت مدیره تا اطلاع ثانوی هیچ کدام از مدیران این شرکت حق انجام مصاحبه با رسانه ها را ندارند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر