بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر : ۹۰۶۱۹
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو اعلام کرد: براساس بخشنامه جدید، درصورت تغییر قیمت مصوب محصولات تولیدی ایران خودرو ، معادل این تغییرات جهت قراردادهای ایجاد شده ( فروش فوری و نقدی ) اعمال و به نماینده و مشتریان مستردخواهد شد .

به گزارش ایکوپرس , عبداله بابایی معاون بازار یابی و فروش ایران خودرو درنشست تخصصی بازارخودرو آسیب شناسی قیمت آن که درهتل المپیک برگزار شد، با بیان این مطلب گفت : این بخشنامه جدید به منظور حفظ حقوق مشتریان صادر شده است .

وی افزود : در حال حاضر افكار عمومي از خودروسازان انتظار دارند كه قيمت محصولات را کاهش دهند، در صورتي كه افزايش قيمت تمام شده خودرو به دليل افزايش قيمت مواد اوليه در بورس كالا و نوسانات ارزاست .

وي در خصوص تاثير قيمت هاي جديد خودروها در بازار آزاد اظهار داشت: از زماني كه قيمت ها توسط خودروساز تعين و کنترل شده قيمت خودرو در بازار آزاد هم شكسته شد.

بابايي ضمن رد موضوع احتكار خودرو در پارکینگ های خودروسازان گفت:شركت ايران خودرو از مجموع توليدات خودرو در سال 91 كه تعداد آن بيش از 413هزار دستگاه خودرو بوده است،408 هزار دستگاه را به بازار عرضه كرده است.

وی ضمن انتقاد شديد از طرح موضوع كاهش تعرفه واردات خودروبه صورت غیر منطقی گفت:در شرايطي كه كشورهاي مختلف ما را تحريم كرده اندوما با انتقال پول،تامين قطعات دچار مشكل كرده اند،برخي علاقه زيادي به واردات خودروهاي اين كشورها دارند.

معاون بازار یابی و فروش ايران خودرو گفت:در شرايط اقتصادي و اجتماعي فعلي واردات بی رویه خودروآب به آسياب دشمن ريختن است.

ميزگرد تخصصي بازار خودرو و آسيب شناسي قيمت آن با حضور مسولان دولت ،مجلس،خودروسازان و اصحاب رسانه در روز 14اسفند در هتل المپيك برگزار شد و در اين نشست هر يك از مسولان به تشريح وضعيت موجود و علل افزايش قيمت تمام شده خودرو پرداختند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر