بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲
سازمان خصوصی سازی بیش از 10 میلیون سهم شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان را فروخت و در نماد "میدکو" نیز شرکت سامان تجارت پیشگامان البرز فروشنده سه میلیون و پانصد هزار سهم آن بود.
کد خبر : ۹۵۵۸۴

معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 236 واحد کاهش از 44 هزار و 943 واحد به 44 هزار و 707 واحد رسید.

بر اساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با 66 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 917 میلیارد ریال دست یافت که 93 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از 917 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 61 درصد حقیقی ها، خریدار و حدود 71 درصد آنها فروشنده بودند.

حجم معاملات روز گذشته نیز با 54 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 211 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

سه نماد "شبندر"، "پارسان" و "شپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات به حقیقی ها اختصاص داشت, حال آنکه خرید حقوقی ها بیش ار فروش آنها بوده است.

در این میان شرکت سرمایه گذاری آینده نگر بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت را خرید و شرکت گروه مالی ملت بیش از سه میلیون سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

شرکت گروه تولیدی آریا ملل زرین نیز بیش از 700 هزار سهم شرکت سرمایه گذاری ملت را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین سازمان خصوصی سازی بیش از 10 میلیون سهم شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان را فروخت و در نماد "میدکو" نیز شرکت سامان تجارت پیشگامان البرز فروشنده سه میلیون و پانصد هزار سهم آن بود.

همچنین شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت عرضه کننده پنج میلیون سهم شرکت سیمان تهران بود.

در پایان این گزارش می افزاید, در نماد "دپارس" شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین بیش از یک میلیون سهم آن را خریداری کرد و در مقابل شرکت سرمایه گذاری بهمن بیش از یک میلیون سهم آن را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر