بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰
مسئول امور سهام آهنگری تراکتورسازی ایران عنوان کرد:

افزایش سرمایه 400 درصدی/رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید

وضعیت کلی شرکت از نظر میزان تولید و فروش رو به بهبود می باشد و امیدواریم بتوانیم بودجه برآوردی را پوشش دهیم.
کد خبر : ۱۱۷۷۱۰
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 92 به میزان 90 ریال بوده است این در حالی است که براساس عملکرد 9 ماهه منتهی به 30 آذر ماه سال 92 درآمد هر سهم به میزان 40 ریال بوده است که شرکت موفق به پوشش 44 درصدی بودجه برآوردی طی مدت مذکور شده است.

در همین راستا، پاکنژاد، مسئول امور سهام شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: وضعیت کلی شرکت از نظر میزان تولید و فروش رو به بهبود می باشد و امیدواریم بتوانیم بودجه برآوردی را پوشش دهیم.

مسئول امور سهام تصریح کرد: در حال حاضر قسمت اعظم ظرفیت تولید شرکت خالی است و نیازمند افزایش سرمایه هستیم. مراحل افزایش سرمایه "خاهن" انجام شده و در مرحله پذیره نویسی می باشیم. پذیره نویسی حق تقدم های مربوط به افزایش سرمایه مذکور از روز گذشته آغاز شده و به مدت 60 روز کاری ادامه خواهد داشت و تا مورخ 26 فرودین ماه سال 93 این افزایش سرمایه اعمال خواهد شد. همچنین سرمایه شرکت از 64 میلیارد ریال به مبلغ 320 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت که این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و به میزان 400 درصد می باشد.

پاکنژاد تصریح کرد: هدف از افزایش سرمایه خارج شدن از ماده 141 قانون تجارت و همچنین رسیدن ظرفیت تولید به حداکثر ظرفیت می باشد. لازم به ذکر است از جمله دلایل افزایش سرمایه در پیش بینی بودجه شرکت، به منظور تأمین مواد اولیه می باشد که بدین طریق تولید نیز افزایش خواهد یافت و بر میزان سودآوری شرکت تأثیر مثبت قابل توجهی خواهد گذاشت در حال حاضر به دلیل عدم مواد اولیه کافی، ظرفیت تولید شرکت خالی مانده و به همین دلیل از حداکثر ظرفیت تولید نمی توانیم استفاده کنیم.

وی در خاتمه افزود: شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران، در زمان تحریم کشور، در زمینه تأمین مواد اولیه با مشکل رو به رو بود و به دلیل تحریم، تأمین مواد اولیه کاهش یافته بود. زیرا در شرایط تحریمی به دلیل تقاضای زیاد و مواد اولیه کم، جهت تأمین مواد اولیه ناچار به پیش پرداخت جهت خرید مواد اولیه بودیم و با توجه به کمبود نقدینگی نیز این مشکل شدت می گرفت. در نتیجه بطور کلی با برنامه افزایش سرمایه، در تأمین مواد اولیه با مشکل همراه نخواهیم شد و میزان تولید به حداکثر ظرفیت خواهد رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر