بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر : ۱۲۵۸۳۱
شاخص بورس تهران از ادامه روند خوش‌بینی به وعده‌های توخالی مسئولان دست کشید و پس از یک روز استراحت کوتاه دوباره به فاز منفی برگشت.

به گزارش ایسنا، در جریان معاملات امروز تالار شیشه‌ای، شاخص بورس تهران که روز گذشته رشد محتاطانه‌ای را تجربه کرده بود به مدار منفی بازگشت و افت ۱۱۰ واحدی را تجربه کرد.به این ترتیب در جریان معاملات امروز حرکت منفی بورس که در دو روز ابتدایی هفته شدت گرفته بود ادامه پیدا کرد و قیمت سهام شرکتها به روال قبلی خود برگشت.

بر این اساس جلسه سازمان بورس با حقوقی‌ها و ارائه راهکارهای متعدد نیز تنها یک روز دوام آورد و بورس تهران که روز گذشته اندکی به آینده امیدوار شده بود، دوباره در ورطه بی اعتمادی و بی انگیزگی خود فرو رفت و کاهش بازدهی خود را شدت داد.

به طوری که در معاملات امروز حقوقی‌ها نیز به وعده خود عمل نکرده و همانند روز گذشته در بازار سرمایه مشاهده نشدند تا جایی که در معاملات امروز حجم و ارزش معاملات در تمامی نمادهای بورسی و فرابورسی به شدت افت کرد.

این در حالی است که با وجود رفتن بورس به حالت کما و زیان روزانه سهامداران، مسئولان همانند گذشته تنها به برگزاری جلسات اضطراری در زمان وقوع بحران بسنده کرده و اقدامات عملی در این خصوص انجام نمی دهند به طوری که اکنون که مشکل بورس تهران کمبود نقدینگی است،مشخص نیست که نقدینگی ۵۰۰۰ میلیارد تومانی که قرار بود در اردیبهشت ماه به بازار سرمایه تزریق شود به کجا رفته است و چرا از وعده های دیگر برای حمایت از بازار سرمایه خبری نیست؟

بر این اساس در معاملات امروز تالار شیشه‌ای، شاخص بورس تهران مسیر رفته خود را در روز گذشته پس گرفت و با افت ۱۱۰ واحدی در کانال ۷۲ هزار و ۶۳۸ واحد ماندگار شد.در معاملات امروز قیمت اکثر شرکتهای بورسی همانند پنج ماه گذشته منفی شد و شرکتهای پتروشیمی خارک، سایپا، ملی مس، نفت بهران، پالایشگاه بندرعباس، ایران خودرو و فولاد خوزستان بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس گذاشتند.

این در حالی است که به دلیل اوضاع نا به سامان بورس و در کنار نبود شرکتهای مطرح، نماد صندوق بازنشستگی با معامله ناچیز خود بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشته است! در کنار آن ارتباطات سیار و گل گهر نیز در رشد ناچیز بورس بی تاثیر نبودند.همچنین در بازار امروز صف های فروش در بورس تهران داغ بود و شرکتهای بزرگ بازار همچون خلیج فارس، نیروترانس و معادن بافق از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

و سرانجام در بازار به کما رفته ی بورس حجم پایین معاملات نیز نشان دهنده حال و روز این بازار است به طوری که به دلیل ابهامات سیاسی و اقتصادی انگیزه و اعتمادی برای خرید توسط خریداران و ورود نقدینگی تازه به بورس وجود ندارد زیرا در معاملات امروز تنها ۲۸۳ میلیون سهم به ارزش ۷۰ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه تا سطح ۳۴۶ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

در این شرایط با وعده‌های تو خالی مسئولین و عملی نشدن وعده‌ها جو بی انگیزگی و بی اعتمادی در بورس پر رنگ تر شده و در کنار بی توجهی مسئولان به وضعیت بورس، روزانه شاهد ذوب شدن سرمایه‌های خرد افرادی هستیم که با هزاران امید وارد بازار بورس تهران شده‌اند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ایلیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کدام مسئول . مگر مسئول هم داریم
الهام شيخ الاسلامي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
با عرض سلام و خسته نباشيد

لطفا به گوش مسئولين رسانده شود در آمد زندگي ما كارمندي است نه مثل آقا زاده ها درآمد نفتي باشه، در برابر خدا بايد پاسخگو باشيد
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
من پيشنهاد ميكنم در بعداز‌ظهر جمعه‌اي همين هفته در شبكه يك سيما درباره‌اي بورس منظره‌اي با حضور نماينده‌ي دولت تشكيل شود.