بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه عنوان شد:

روند رکودی اقتصاد میراث دولت های نهم و دهم است

با توجه به اینکه بازار سرمایه چند ماهی است که در شرایط رکودی به سر می برد و علی رغم امیدواریها و حاکمیت خبرهای مثبت سیاسی که وجود دارد هنوز از این شرایط خارج نشده است.
کد خبر : ۱۲۶۴۱۳
نویسنده :
رهنما
با توجه به اینکه بازار سرمایه چند ماهی است که در شرایط رکودی به سر می برد و علی رغم امیدواریها و حاکمیت خبرهای مثبت سیاسی که وجود دارد هنوز از این شرایط خارج نشده است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب به خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: غیر شفاف بودن سیاست های دولت در قبال بازار پول و سرمایه و خبرهای ضد و نقیضی که پیرامون سرنوشت مذاکرات هسته ای به بازار مخابره می شود سبب کاهش نقدینگی در بازار سرمایه شده است بطوریکه حجم و ارزش معاملات سیر نزولی خود را ادامه می دهد.

سعید اسلامی بیدگلی ادامه داد: در کنار این مسایل میراث به جا مانده از عملکرد دولت های نهم و دهم نیز به ادامه این روند رکودی در اقتصاد دامن زده است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رشد غیر منطقی بازار در سال گذشته ابراز داشت: رشد ناگهانی و به زعم بسیاری از کارشناس دور از واقعیت قیمت های سهام در بازار سرمایه طی سال 92 نیز مزید بر علت فرو رفتن بازار در دوره رکودی گردیده است.

وی پیرامون استراتژی مناسب با شرایط حال حاضر نیز اظهار داشت: آنچه ادبیات مالی و اقتصادی به فعالان بازار سرمایه توصیه می کند قطعاً خروج از بازار در شرایط فعلی نیست چراکه سرمایه گذاران موفق در شرایط رکودی از بازار جدا نمی شوند.

دولت اگر واقعاً مانند آن چه در ابتدای کار خود مطرح کرده است اعتقاد به توسعه بازار محوری اقتصاد ایران دارد باید اختیارات قانونی لازم را در اختیار سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان امن ترین مسیر تحقق این هدف قرار دهد و در توسعه نوآوری های مالی همراه این نهاد باشد.
اسلامی بیدگلی تصریح کرد: بازار سرمایه هم دارای سهام ارزشی است که به طور خاص رشد می کنند و هم پتانسیل رشد به واسطه اقبال عمومی را داراست البته ممکن است در کوتاه مدت خبری از سودهای نجومی دوران رونق بورس نباشد ولی در نهایت برندگان واقعی کسانی خواهند بود که در پستی و بلندی همراه بازار بمانند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه عوامل متعددی بر ایجاد ثبات نسبی در بازار سرمایه می تواند اثرگذار باشد اظهار داشت: ایجاد تنوع در ابزارهای مختلف مالی و به خصوص راه اندازی ابزارهای مدیریت ریسک از جمله راهکارهایی است که در حرکت به سمت شکل گیری یک بازار کارا می تواند تأثیرگذار باشد.

وی افزود: شفافیت سیاست گذاری های دولت و قانون گذاری مجلس و همچنین عدم مداخله نهادهای حاکمیتی از "باید"های بازار سرمایه است.

سعید اسلامی بیدگلی ضمن تأکید بر اینکه نوسان ذات این بازار است ابراز داشت: نهادهای ناظر و قانون گذار چه در سطح کلی اقتصاد و چه در سطح بازار سرمایه نباید به افزایش ریسک های بازار منتهی گردد.

وی در خاتمه با بیان اینکه در حال حاضر دولت کاهش و کنترل تورم را به عنوان هدف کوتاه مدت خود اختیار کرده است، ابراز داشت: دولت اگر واقعاً مانند آن چه در ابتدای کار خود مطرح کرده است اعتقاد به توسعه بازار محوری اقتصاد ایران دارد باید اختیارات قانونی لازم را در اختیار سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان امن ترین مسیر تحقق این هدف قرار دهد و در توسعه نوآوری های مالی همراه این نهاد باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سورن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
با سلام،من فکر نمی کنم الان هم حرکت خاصی جهت بهبود صورت گرفته باشد فقط تمام تمرکز دولت سر اینست که به رقم که در رابطه با تورم اعلام کرده(به صورت غیر علمی) برسد،
آیا به نظر شما مشکل اقتصاد ما کنترل تورم به این شکل به صورت غیر کارشناسانه است؟
آیا این شیوه باعث گذر از رکود خواهد شد؟
به نظرم بعید است
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
یک سال تموم از عمر این دولت گذشته این کارشناس ها هم هنوز در خواب زمستونی به سر می برند مشکل بورس ازبی اعتمادی که توسط مسئولین به وجود اومده سال قبل هم که بازار رشد داشت که اونم نه در همه گروه ها به دلیل مفت بودن قیمت اون سهم ها بوده مثل خودرو 90 تومنی و خیلی از سهم های دیگه .
لطفا دست از سر محمود بردارید . یک کلید هم برای ما اهالی بازار سرمایه بساز .
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
آقا چرا سانسور کردی