بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
مدیر صندوق تدبیرگران فردا عنوان کرد:

حرکت بازار بر پایه تصمیمات دولت

رشد بازار سرمایه باید کاملاً منطبق با واقعیت های موجود در اقتصاد باشد اما روند بازار سرمایه طی سال گذشته براساس خوشبینی و فرضیات پیشروی کرد در نتیجه قیمت سهام با کاهش مواجه شد.
کد خبر : ۱۲۹۳۸۶
نویسنده :
اعتماد
در حالی که انتظار می رفت روند بازار سرمایه پس از تعطیلات و با پشت سرگذاشتن ماه رمضان از رونق بیشتری برخوردار باشد متأسفانه طی روز گذشته با افت قیمت سهام اکثر صنایع مواجه شدیم بطوریکه شاخص کل بورس با افت 203 واحدی به رقم 74637 واحدی رسید.

در همین راستا، مستقل، مدیر صندوق سرمایه گذاری تدبیرگران فردا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: به اعتقاد بنده برای بیان دیدگاه راجع به روند بازار باید روند بازار را در بلندمدت ارزیابی کرد شایان ذکر است با توجه به روند بازار سرمایه از مرداد سال 91 تا دی ماه سال 92 و افزایش قیمت سهام طی این مدت، اصلاح قیمتی سهام از ابتدای دی ماه سال گذشته تاکنون، امری کاملاً طبیعی می باشد.

مستقل تصریح کرد: رشد بازار سرمایه باید کاملاً منطبق با واقعیت های موجود در اقتصاد باشد اما روند بازار سرمایه طی سال گذشته براساس خوشبینی و فرضیات پیشروی کرد در نتیجه قیمت سهام با کاهش مواجه شد.

مدیر صندوق تدبیرگران فردا عنوان کرد: همچنین بی ثباتی در تصمیم گیری های مسئولین و عدم هماهنگی بین ارکان اقتصادی بر روند بازار سرمایه تأثیر منفی می گذارد بطوریکه ادامه این روند موجب سلب اعتماد سهامداران نسبت به سرمایه گذاری در بورس می گردد تا حدی که ممکن است سرمایه گذاری به دلیل بی اعتمادی موجود در بورس ترجیح به خروج نقدینگی خود از بازار سرمایه دهد.

مستقل بیان کرد: به نظر بنده فقدان اتحادیه ای که بتواند از حقوق بازار سرمایه در تصمیم گیری های کلان اقتصادی دفاع کند،به وضوح دیده می شود. شایان ذکر است با شکل گیری اتحادیه متشکل از بازار سرمایه، می توان به بهبود اوضاع کلان اقتصادی نیز امیدوار شد.

وی در خاتمه افزود: پیش بینی می گردد قیمت سهام در بازار سرمایه تا پایان سال با کاهش ملموسی مواجه نشود بطور کلی می توان انتظار بازدهی شاخص کل بورس را بین 30 الی 35 درصد طی سال 93 داشت همچنین در صورت حصول توافقات هسته ای و اتخاذ سیاست های دولت در راستای کاهش نرخ سپرده بانکی می توان انتظار رشد قیمت سهام را طی سال جاری داشت. در خاتمه نیز توصیه بنده به سهامداران این است که معاملات خود را بر پایه تحلیل انجام دهند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
((با توجه به روند بازار سرمایه از مرداد سال 91 تا دی ماه سال 92 و افزایش قیمت سهام طی این مدت، اصلاح قیمتی سهام از ابتدای دی ماه سال گذشته تاکنون، امری کاملاً طبیعی می باشد.))


میشه بگی بجز ارزش سهام چی تو این مملکت یک ریال ارزون شده که سقوط بورس کاملا طبیعی بوده ؟

بورس نیوز !
تو را به جدت بسه دیگه
فقط داری با اعصاب ما بازی میکنی