بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
در این گزارش در نظر داریم به بررسی تعداد سهام خریداری شده و به فروش رفته توسط سهامداران عمده شرکت های بورسی بپردازیم.
کد خبر : ۱۲۹۸۱۵
نویسنده :
جمشیدی
در این گزارش در نظر داریم به بررسی تعداد سهام خریداری شده و به فروش رفته توسط سهامداران عمده شرکت های بورسی بپردازیم.

براساس گزارش بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین به عنوان دومین سهامدار عمده "تیپیکو" طی هفته گذشته کمتر از یک میلیون سهم آن را خریداری کرد، سهام این شرکت که فعال در گروه دارویی می باشد از زمان ورود به بورس یعنی 30 دی ماه سال 92 تاکنون بازدهی مثبت کمتر از یک درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است.

سهامدار عمده مذکور همچنین در حالی بیش از دو میلیون سهم "تاپیکو" را طی چهارشنبه هفته گذشته به تملک خود درآورده که طی روز قبل از آن حدود هفت میلیون سهم آن را به فروش رسانده.

شرکت تعاونی وزارت بهداشت و درمان آموزش نیز حدود 600 هزار سهم مجموعه سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی را به پرتفوی بورسی خود افزود و بیش از 15 میلیون سهم بانک ملت به سبد سرمایه گذاری صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت رفت.

شرکت سرمایه گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین سهامدار عمده "حخزر" حدود 700 هزار سهم آن را طی چهار روز معاملاتی هفته گذشته به تملک خود درآورد، این در حالی است که سهامدار اصلی این مجموعه یعنی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هیچ معامله دیگری اعم از خرید یا فروش را روی این سهم انجام نداده است.

علاوه بر آن، در نماد "ثفارس" نیز، شرکت سرمایه گذاری سایه گستر سرمایه بیش از 22 میلیون سهم آن را به سبد بورسی خود اضافه کرد و شرکت سرمایه گذاری عمران و توسعه اناران خریدار بیش از 13 میلیون سهم شرکت سخت آژند بود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی ها درصدد فروش سهام زیرمجموعه های خود برآمدند.

در این بین، آستان قدس رضوی طی دو روز معاملاتی سه میلیون سهم شرکت کمباین سازی ایران را واگذار کرد و شرکت سرمایه گذاری سپه فروشنده 900 هزار سهم بیمه ملت بود.

شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد 39 میلیون سهم شرکت هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه را از تملک خود خارج کرد و مؤسسه صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی بیش از یک میلیون سهم "وسکاب" را از سبد سرمایه گذاری های خود خارج کرد.

در نماد "شرانل" نیز، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری حدود 300 هزار سهم آن را خریداری کرد و در مقابل آن عرضه کننده بیش از یک میلیون سهم آن طی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر