بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
سهامداران عمده همچون شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا، سرمایه گذاری صنایع برق و آب صبا و سرمایه گذاری سهام عدالت از دریافت این درآمد صرف نظر کرده اند و تنها یک سهامدارعمده عدم موافقت خود را جهت انجام این امر اعلام نموده است.
کد خبر : ۱۳۱۱۲۳
نویسنده :
جمشیدی
بیش از 24 میلیون سهام ناشی از سلب حق تقدم های سهام شرکت گروه مپنا با قیمت هر سهم 6968 ریال در حالی به فروش رسیده که بنا به اظهارات سهامداران این مجموعه مبلغی حدود 496 تومان حاصل از فروش حق تقدم های استفاده نشده توسط شرکت مذکور به سهامداران پرداخت می شود که این امر ابهاماتی را در خصوص تفاوت قیمتی میان مبلغ فروش و پرداختی برای سهامداران حقیقی مپنا بوجود آورده است.

در همین ارتباط، مدیر امور سهام و سرمایه گذاری شرکت مپنا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: بیش از 24 میلیون و 896 هزار حق تقدم های ناشی از اجرای برنامه افزایش سرمایه "رمپنا" طی سال 90 به دلیل برخی اشتباهات صورت گرفته از سوی شرکت و سازمان بورس به فروش رفت و در پی پیگیری های این مجموعه و برگزاری جلساتی با مدیریت سازمان بورس قرار شد تا این حق تقدم ها به فروش رود و درآمدهای حاصل از آن با موافقت سهامداران عمده تنها به سهامداران حقیقی پرداخت شود.

معراج نادری به موافقت 85 درصد از سهامداران عمده "رمپنا" برای عدم دریافت عواید حاصل از فروش حق تقدم های استفاده نشده شرکت اشاره کرد وگفت: سهامداران عمده همچون شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا، سرمایه گذاری صنایع برق و آب صبا و سرمایه گذاری سهام عدالت از دریافت این درآمد صرف نظر کرده اند و تنها یک سهامدارعمده عدم موافقت خود را جهت انجام این امر اعلام نموده است.

از این رو ، علاوه بر کسر 100 تومان به ازای هر سهم ناشی از قیمت اسمی سهام از مبلغ فروش هر حق تقدم یعنی 6968 ریال، مبلغی نیز به دلیل عدم موافقت سهامدار عمده مذکور برای دریافت سهم خود کسر می شود که در نهایت به ازای فروش هر حق تقدم مبلغی حدود 500 تومان به سهامداران حقیقی پرداخت می شود.

وی در خصوص دریافت این مبالغ نیز اظهار داشت: سهامداران می توانند با مراجعه به شعب بانک سپه نسبت به دریافت مبالغ مذکور اقدام کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
ای بابا .وانصارح بعد ازشش ماه قیمت زدن بعد 147تومان فروختن 137تومان به مادادن
ارسلانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
با سلام خدمت شما و سایت بسیار عالیتون
اول باید تشکر کنم در مورد راه اندازی این بخش (دادستان بورس) که امیدوارم بدون هیچ غرضی پیگیری شکایتهای مردم باشید
لطفا در مورد تولی پرس و بسته شدن 6 ماهه نماد آن و موشکافی اطلاعیه های شرکت ووضعیت شرکت ومدیرعامل شرکت گزارش جامعی ارئه دهید.چرا سهم را بعد 6 ماه بازگشایی نمییکنند ؟؟پولهای ما بلوکه شده است ؟؟
محمد علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
با تشکر از بورس نیوز

دلیل اینکه 200 تومان از قیمت حقها کسر شده چیست

حقها ها با قیمت 696 تومان فروش رفته
حال شرکت 496 تومان می خواهد پرداخت نماید این اختلاف قیمت 200 تومان
را ضربدر 24 حق کنیم رقم 480 میلیون تومان می شود این 480 میلیون تومان هزینه چه چیزی شده

از طرفی بانک سپه پول حقها را نمیده میگه هنوز ابلاغ نشده

بورس لطفا پیگیر ی کن و لطف کن پاپ کن با تشکر
امیر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
بنده مراجعه کردم بانک سپه حق تقدم پولش واریز نشده
ابطحی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
با سلام
قانونی هست که در مبلغ حاصل از فروش حق تقدم استفاده نشده سهامداران،ذینفعانی خارج از دارندگان حق تقدم شریک شوند..
علي
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
از دادستان بورس خواهش ميكنم به وضع پتروشيمي اصفهان (شصفها) هم رسيدگي كنند، اين شركت اكنون 26 ماه است كه نمادش بسته شده است و سرمايه مردم بلوكه شده است!‌ آيا كسي نيست به وضع اين شركت رسيدگي كند؟ درضمن درحالي كه سود سال گذشته آن 500 تومان بوده، سود امسال آنها 15 تومان است!!! اين را هم بررسي بفرماييد.