بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
در پی انتشار گزارش عملکرد بازار اوراق بهادار بررسی شد:

دو مرداد در یک نگاه

شاخص کل با بازدهی منفی حدود یک درصدی از رقم 74 هزار و 524 واحد در اولین روز از معاملات مرداد ماه امسال به 73 هزار و 905 واحد در آخرین روز معاملاتی همان ماه رسید.
کد خبر : ۱۳۱۱۸۶
نویسنده :
جمشیدی
گزارش عملکرد بازار اوراق بهادار طی مرداد ماه سال جاری با بررسی متغیرهایی همچون روند شاخص کل، ارزش بازار معاملات، تعداد روزهای معاملاتی توسط شرکت بورس منتشر گردیده که در این گزارش قصد داریم به بررسی این متغیرها بپردازیم.

شاخص کل 

براساس گزارش بورس نیوز، شاخص کل با بازدهی منفی حدود یک درصدی از رقم 74 هزار و 524 واحد در اولین روز از معاملات مرداد ماه امسال به 73 هزار و 905 واحد در آخرین روز معاملاتی همان ماه رسید.

تعداد روزهای معاملاتی

تعداد روزهای معاملاتی طی مرداد ماه سال 93 نسبت به مدت مشابه سال 92 با کاهش پنج درصدی همراه بوده و تعداد روزهای با شاخص کل مثبت نیز 46 درصد افت داشته است.

دو مرداد در یک نگاه

نماگرهای بازار سرمایه

ارزش بازار و نیز ارزش اسمی در حالی طی مرداد ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش یافته که متوسط نسبت پی بر ای بازار و گردش معاملات کاهش یافته اند.

دو مرداد در یک نگاه

توقف و بازگشایی نمادها

هر دو فاکتور تعداد نمادهای بازگشایی شده و توقف شده طی دوره مذکور با کاهش همراه بوده است.

دو مرداد در یک نگاه

وضعیت نمادها به تفکیک بازار

دو مرداد در یک نگاه

روند معاملات نرمال به تفکیک حقیقی و حقوقی

دو مرداد در یک نگاه

همانطور که از جدول فوق پیداست روند معاملات نرمال اعم از حقوقی و حقیقی طی مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مسیری نزولی را پشت سرگذاشته است.

در پایان این گزارش می افزاید، بررسی و مقایسه متغیرهای مذکور طی دو دوره مرداد ماه 93 و 92 بیانگر کاهش اغلب این متغیرها همچون شاخص کل، نسبت پی بر ای بازار و گردش معاملات است که این امر نیز خود از حاکمیت روند نزولی بر کلیت بازار سرمایه طی چند ماه اخیر نشأت می گیرد.

دو مرداد در یک نگاه

اشتراک گذاری :
ارسال نظر