بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
پول شویی فرآیندی است که در آن عواید حاصل از فعالیت های غیر قانونی ( به طور مستقیم یا غیر مستقیم) در مسیر قانونی قرار گرفته تا مشروعیت یابد.
کد خبر : ۱۳۲۰۰۹

سوال یکی از سهامداران در خصوص پولشویی در برخی شرکت ها :

پرسش:

با سلام سوالی که دارم این است که واقعا در شرکتی مثل تولی پرس که علنا در آن پول شویی در جریان هست چرا سازمان بورس کاری انجام نمیده و از حق و حقوق سهامداران دفاع کند؟ من چه گناهی کردم ؟

پاسخ دادستان بورس:

پول شویی فرآیندی است که در آن عواید حاصل از فعالیت های غیر قانونی ( به طور مستقیم یا غیر مستقیم) در مسیر قانونی قرار گرفته تا مشروعیت یابد.

در جهت مبارزه با پولشویی در کشور مطابق مواد 18 و 19 آیین نامه اجاریی مبارزه با پول شویی نهادهایی در سازمان ها مالی تشکیل شده است .

در این خصوص سازمان بورس اوراق بهادر نیز کمیته مبارزه با پول شویی را تعبیه کرده است که رسیدگی به تخلفات و ارائه گزارش به مراجع قانونی را عهده دار می باشد. در صورت مشاهده تخلف در نهاد مالی مذکور می توانید گزارش خود را به کمیته مربوط جهت بررسی ارائه نمایید.

مونا فیاض بخش - وکیل پایه یک دادگستری

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
با سلام اعلام موارد مشکوک به پولشویی از طریق سامانه سادنا برای عمومی مردم لیک آن در سابت سازمان بورس تعبیه شده است ضمناً برای شرکت های کارگزاری و سایر اشخاص تحت نظارت نیز سامانه مجزای ارسال گزارش عملیات و معاملات مشکوک و سامانه گزارش عملیات و معاملات مشکوک تعبیه شده که از طریق مسئولات مبارزه با پولشویی آنها گزارش قابل ارسال می باشد.