بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
شرکت کف پس از حدود 2 سال توقف و بازگشائی مجدد معاملات آن مجدداً متوقف گردید و در پاسخ پیگیری سهامداران از طرف سازمان بور اعلام می گردد که علت توقف عدم پاسخگوئی شرکت در رفع ابهامات می باشد.
کد خبر : ۱۳۲۵۶۶
دادستان بورس در خصوص خسارات وارده به سهامداران شرکت کف پاسخ گفت.

پرسش:

با سلام. شرکت کف پس از حدود 2 سال توقف و بازگشائی مجدد معاملات آن مجدداً متوقف گردید و در پاسخ پیگیری سهامداران از طرف سازمان بور اعلام میگردد که علت توقف عدم پاسخگوئی شرکت در رفع ابهامات می باشد. حال سوال اینجاست چگونه یک شرکت می تواند اینچنین منافع سهامداران را مکررا در معرض خسارت قرار داده و در مقابل هیچ قانونی پاسخگو نباشد .خواهشمند است راهنمائی فرمائید چگونه میتوان خسارت وارده را از شرکت فوق دریافت کرد.

پاسخ:

در خصوص بسته شدن نماد شرکت، دستورالعمل اجرایی توقف نماد معاملاتی اوراق بهادار، مدت توقف نماد را مشخص نموده است و صرفاً در جایی که حسابرس و بازرس قانونی صورت های مالی شرکت را مردود اعلام یا در خصوص آن اظهارنظر نکرده باشند مدت توقف نامحدود بوده و تا رفع مانع ادامه خواهد یافت که در مورد سوال طرح شده به احتمال زیاد عامل توقف نماد همین مورد ذکر شده می باشد.اما در خصوص تعلل شرکت در رفع موانع ، مدیران شرکت مسئول بوده و طبق ماده 276 لایحه اصلاحی قانون تجارت دارندگان یک پنجم سهام شرکت می توانند به نام شرکت بر علیه هیات مدیره و مدیر عامل طرح دعوا نمایند.اگر چنین اکثریتی حاصل نمی گردد می توان به بازرسان شرکت مراجعه نمود و همچنین رسیدگی به این تخلف را از سازمان بورس در خواست کرد هر چند در دو مورد اخیر خسارت پرداخت نشده و صرفاً می توان روند بازگشایی نماد را تعجیل نمود.

سید امیر حسام موسوی- وکیل پایه یک دادگستری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر