بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳
کد خبر : ۱۳۲۸۱۹

يکي از بزرگترين شرکت هاي تامين سرمايه در روسيه از تمايل خود براي حضور در بازار بورس ايران خبر داد. مقامات بلندپايه اين شرکت روسي بعد از مذاکرات خود با اعضاي هيات مديره بورس، عنوان کردند:« اميدواريم با پشت سر گذاشتن مراحل اداري بتوانيم در بازار سرمايه پررونق ايران همکاري نزديکي داشته باشيم».

شرکت خدمات مالي و تأمين سرمايه رنياسنس کاپيتال(Renaissance Capita) که براي بازارهاي نوظهور در دنيا خدمات مالي ارائه مي دهد، در قالب هياتي متشکل از مديرعامل، برخي از مديران ارشد و کارشناسان چندي پيش وارد تهران شده بودند. به گزارش تسنيم، مديران اين شرکت در جلسه اي که به همت سرمايه گذاري فيروزه آسيا،شکل گرفته بود با اعضاي هيات مديره سازمان بورس ديدار و گفت و گو کردند. در اين ديدار ايگو واين، مديرعامل اين شرکت بعد از معرفي مختصري از خدمات ارائه شده شرکت خود در بورس هاي دنيا، ايران را اينگونه معرفي نمود:« ايران دومين منبع بزرگ گاز طبيعي در دنيا و سومين منبع نفت در جهان محسوب مي شود کما اينکه بزرگترين اقتصاد در ميان کشورهاي خاورميانه هم است». وي هم چنين تصريح کرد که وجود اين شرايط باعث اشتياق زياد شرکت هاي بين المللي براي حضور در ايران است. سرپرست گروه روسي از تمايل ساير شرکت هاي روسي خبر داد:«شرکت هاي سرمايه گذاري فرانکلين تمپلتون، مديريت سرمايه گذاري اچ.اس.بي.سي، شرکت سرمايه گذاري بلک راک و مديريت سرمايه گذاري آي.ان.جي شرکت هايي هستند که علاقه مند به حضور در بازار سرمايه ايران هستند.» «واين» به مقايسه بازارسرمايه ايران با ساير بازارها نيز اشاره کرد:« از ماه جولاي 2010 ميلادي(تير1389) تا نوامبر 2013 (آبان 92) بازدهي بورس تهران بالغ بر 389 درصد بوده است که بازده بورس مسکو در مدت مشابه 10 درصد و بازده داوجونز در اين مدت 64 درصد گزارش شده است.»

مديرعامل اين شرکت در پايان تمام اين ها را عامل جذب شرکت هاي بين المللي از جمله شرکت رنياسنس کاپيتال در بازار سرمايه ايران دانست و اظهار اميدواري کرد که :« با پشت سر گذاشتن مراحل اداري بتوانيم در بازار سرمايه پررونق ايران همکاري نزديکي داشته باشيم»

اين شرکت در سال 1995 تاسيس شده است و در مقايسه با ديگر رقبا، برترين شرکت تامين سرمايه و خدمات مالي براي بورس هاي دنيا محسوب مي شود که به بورس هاي مسکو، لندن، نيجريه، نايروبي و بسياري از شرکت هاي مالي برجسته در دنيا خدمات رساني مي کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
پيام
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
با اين چيزها بورس درست نميشه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم
یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم

اعتماد و امید مهمترین فاکتورهای هر بازاری هست که متاسفانه با سیاست ها به دور از تدبیر از بین رفت، حالا یک هر چند وقت یک بار با سراب سرمایه گذار خارجی می خواهند سهامداران خردی سرمایه شون به نصف و بیشتر کاهش یافته را در این باتلاق نگهداراند، فریب بخورید بورسی که دولتی است به درد نمی خورد، سرمایه گذاری می خواهید بکنید این همه بورس کارا در دنیا، بنده 60 در سه سال بورس کارا و پول کم تورم را به 350% بازدهی در سه سال و کاهش ارز برابر به یک سوم ترجیح می دهم.