بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
دولت آلمان در سال جاری جلوی سفر دست‌کم ۲۰ هوادار آلمانی جریان تروریستی "داعش" را به سوریه گرفته است. در حال‌حاضر صدها اسلام‌گرای تبعه آلمان در سوریه به سر می‌برند و در خط تروریست‌ها می‌جنگند.
کد خبر : ۱۳۵۳۹۷

به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، دولت آلمان در سال جاری جلوی سفر دست‌کم ۲۰ هوادار آلمانی جریان تروریستی "داعش" را به سوریه گرفته است. در حال‌حاضر صدها اسلام‌گرای تبعه آلمان در سوریه به سر می‌برند و در خط تروریست‌ها می‌جنگند.

 

به گزارش رسانه برون مرزی آلمان "دویچه وله" (DW) دولت آلمان در پاسخ به پرسش حزب سبزهای این کشور اعلام کرد که در سال جاری تاکنون جلوی سفر دست‌کم ۲۰ تبعه آلمان و ۱۲ خارجی هوادار جریان تروریستی داعش به سوریه گرفته شده است.

 

روزنامه آلمانی "راینیشه پست" چاپ دوسلدورف در شماره روز سه‌شنبه (۱۵ مهر) خود نوشته است که مقامات دولتی آلمان از سال ۲۰۰۸ میلادی ناکنون ۶۸ پاسپورت هواداران آلمانی جهادگرایان را از آن‌ها گرفته‌اند تا این افراد نتوانند برای الحاق به تروریست های سوریه از کشور خارج شوند.


گفته می‌شود که مقصد اصلی هواداران آلمانی تروریست ها، سوریه، افغانستان و پاکستان بوده و آن‌ها می‌خواسته‌اند با الحاق به داعش در مبارزه مسلحانه آن‌ها سهیم گردند.

 


در ادامه خبر آمده است که پاسپورت هواداران آلمانی داعش از آن‌ها گرفته شده و کارت شناسایی‌شان نیز با محدودیت‌های ویژه‌ای همراه شده است. این نخستین باری است که دولت آلمان چنین آماری منتشر می‌کند.

 

گفته می شود که شمار کسانی که سفرشان برای الحاق به اسلام‌گرایان لغو شده بیش از آن است که که از طرف دولت آلمان اعلام شده، زیرا گرفتن پاسپورت تنها یکی از شیوه‌هایی است که می‌توان از خروج افراد از کشور جلوگیری کرد.

 

کارشناسان امنیتی آلمان بر این نظرند که تاکنون ۴۰۰ نفر برای مبارزه در کنار جریان تروریستی داعش از آلمان خارج شده‌اند. از میان این افراد ۱۳۰ نفر دوباره به آلمان بازگشته‌اند.

 

مقامات امنیتی آلمان گرچه می‌دانند که فقط ۲۵ تن از این افراد در عملیات مسلحانه شرکت داشته‌اند، اما نگران هستند که همین افراد دست به اقداماتی در جهت خواست‌های جریان تروریستی داعش در آلمان بزنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر