بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
«امریکا تا زمانیکه توافق جامع با ایران انجام نشده، با دقت نظاره گر است و اگر گفتگوهای حال حاضر بین اروپا و ایران به فعالیت های تجاری ممنوع تبدیل شود ما با سرعت و قدرت به آن واکنش نشان خواهیم داد.»
کد خبر : ۱۳۵۷۴۹

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، برخی رسانه‌ها و مطبوعات انگلیسی‌ زبان، امروز (شنبه، 19 مهر 93) عناوین زیر را پوشش خبری داده اند:

 

 

پایگاه اطلاع رسانی شبکه صدای امریکا (VOANews):

امریکا: درصورتی که اروپا و ایران، تحریم ها را نقض کنند، "تنبیهات سختی" در انتظار آنان خواهد بود.

 

یک مقام ارشد وزارت خارجه امریکا گفت: کنفرانس تجاری اروپا و ایران که در آینده نزدیک برگزار می شود و اولین نشست در نوع خود می باشد، تاکیدی است بر اینکه دستیابی به توافق هسته ای با قدرت های جهانی به نفع ایران بوده و شکست در رسیدن به این توافق برای ایران هزینه بردار است. نشست تجاری ایران و اروپا، چهارشنبه و پنجشنبه آینده درلندن برگزار خواهد شد. این مقام امریکایی که نخواسته نامش فاش شود می افزاید: امریکا تا زمانیکه توافق جامع با ایران انجام نشده، با دقت نظاره گر است و اگر گفتگوهای حال حاضر بین اروپا و ایران به فعالیت های تجاری ممنوع تبدیل شود ما با سرعت و قدرت به آن واکنش نشان خواهیم داد.

 

 

 

 

 

روزنامه انگلیسی دیلی میل (Dailymail):

ایران می گوید، درصورت نرسیدن به توافق تا ضرب الاجل نوامبر ممکن است مذاکرات هسته ای تمدید شود.

 

یک مذاکره کننده ارشد ایران، روز جمعه گفت: درصورت نرسیدن به اتفاق نظر در مسائل باقی مانده تا ضرب الاجل نوامبر، ممکن است مذاکرات هسته ای با قدرت های بزرگ تمدید شود. عباس عراقچی تاکید کرد: ایران و 1+5، بسیار جدی هستند که تا ماه نوامبر اختلافات باقی مانده را حل کنند... اما درصورت عدم توانایی در رسیدن به توافق هرچیزی از جمله تمدید مذاکرات ممکن است.

 

 

 

 

 

پایگاه اطلاع رسانی هیل، وابسته به کنگره امریکا (Hill):

دلجویی از ایران و راضی نگه داشتن این کشور، موجب جسور شدن داعش خواهد شد [!].

 

در شرایطی که مبارزه برای خنثی سازی، عقب راندن و در نهایت حذف و نابودی تهدید گروه افراطی داعش، شدت گرفته، جامعه بین المللی به ویژه کشورهای غربی نباید فراموش کنند که سیاست تعامل با حکومت ایران می تواند نقشی حیاتی در پیروزی یا شکست ائتلاف علیه داعش داشته باشد. امتیاز دادن به ایران موجب جسور شدن داعش می شود و آنها را تقویت خواهد کرد.

 

 

 

 

 

خبرگزاری رویترز انگلیس (Reuters):

سازمان ملل می گوید درصورت تصرف کوبانی توسط جهادی ها، هزاران نفر در معرض قتل عام قرار می گیرند.

 

یک نماینده سازمان ملل روز جمعه گفت: اگر شهر کوبانی سقوط کرده و به دست مبارزان داعش بیفتد، به احتمال قوی هزاران نفر از مردم این شهر قتل عام خواهند شد. این اظهارات درحالی مطرح شده که شبه نظامیان داعش برای نفوذ عمیق تر به شهر تحت محاصره کوبانی مبارزه می کنند. تانک های ترکیه نیز کاملا نظاره گر این صحنه هستند و هیچ مداخله ای انجام نمی دهند.

 

 

 

 

 

روزنامه دیلی استار لبنان (Dailystar):

کاخ سفید روز جمعه بر ضرورت کمک نظامی سریع ترکیه در مبارزه علیه شبه نظامیان داعش در عراق و سوریه تاکید کرد. این موضوع در شهر مرزی کوبانی سوریه اهمیت فوق العاده ای دارد. "لیزا موناکو" مشاور امنیتی باراک اوباما روز جمعه با "هاکان فیدان" رئیس سازمان اطلاعات ترکیه دیدار کرد. این ملاقات بخشی از دیدارهای مقامات امریکا و ترکیه در راستای حمایت و آموزش جنگجویان میانه روی سوری توسط آنکاراست.

 

 

 


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد حاجیلو
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
تمدید مذاکرات یعنی شکست آمریکا، یعنی ایران به قدری قدرت دارد که ذره ای کوتاه نخواهد آمد، آمریکایی هم احساس کرده اند که اورپا از این بازی موش و گربه 10 ساله خسته شده اند، برای همین چه با توافق و چه بی توافق بعد از آذر گشایش های زیادی خواهد شد. پس انتظار داریم که در لحظات آخر دور طرف به توافق برسند.