بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸
کد خبر : ۱۳۶۱۹۳
دبیر کارگروه پیش نویس سند ملی ازدواج در مورد مزیت های اجرای فلوچارت همسرگزینی در موسسه تبیان، گفت: با اجرای کامل این طرح، دیگر سایتهای همسریابی جایگاهی ندارند.

به گزارش مهر، محمدرضا کمن با بیان اینکه در طرح همسان گزینی فرد طبق فلوچارت تعریف شده باید از ابتدا تا انتها چندین نوبت با مشاوره حضوری راهنمایی شود، افزود: تفاوت سایتهای همسریابی با طرح همسان گزینی که توسط موسسه تبیان در حال اجراست این است که در این طرح ابتدا از فرد تست گرفته شده و بعد کار مشاوره آن هم در چند بخش انجام می شود و این ارتباط میان مشاور و فرد متقاضی همراه با بسته های آموزشی و تست ها موجب موفقیت اجرای طرح خواهد بود.

وی افزود: طرح همسان گزینی بخشی از اجرای طرح بزرگ سند ملی مشاوره و ازدواج است. این سند به تصویب کلی شورای عالی جوانان رسیده و معاونت راهبردی ریاست جمهوری باید ایده های مطرح شده را برای تکمیل طرح جمع آوری و ارائه کند و این مهم هم اکنون در حال اجراست.

کمن در پاسخ به اینکه تدوین و تنظیم این فلوچارت چقدر زمان برده است، گفت: نمی توان گفت کار یک شبه بوده چون 15 سال تجربه پشت آن است اما در مدت سه ماه توانستیم آن را نهایی کنیم که مورد استقبال جامعه شناسان و کارشناسان قرار گرفته است.

به گفته دبیرکارگروه پیش نویس سند ملی ازدواج در فلوچارت طرح همسان گزینی فرد ابتدا اقدام به ثبت نام کرده و مشخصات اولیه خود را تکمیل می‌کند که در این بخش فرد پس از ثبت نام باید آزمون سلامت خود را تکمیل و پس از آن به واسطین برای بررسی سلامت و صلاحیت ارجاع داده شود که فرد در هر کدام از مراحل یاد شده اگر صلاحیت لازم را کسب نکند به منظور بررسی بیشتر سلامت و آمادگی به مشاور ارجاع داده می‌شود.

کمن افزود: در صورت تأیید متقاضی، فرد باید در مرحله بعد بسته آموزشی یک را بررسی و وارد آزمون مرحله اول شود. در بسته آموزشی یک مباحثی از قبیل وضعیت کنونی خانواده‌ها، علل گسستگی و آشفتگی، اهمیت انتخاب مناسب، اهداف ازدواج و اهمیت آزمون و مشاوره مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر کارگروه پیش‌نویس سند ملی ازدواج عنوان کرد: در این آزمون‌ها به خوبی تناسب شخصیت افراد با یکدیگر، اعتقادات دینی و ... مشخص می‌شود تا فرد مناسب طرفین انتخاب شود. ممکن است فردی برون‌گرا و فردی دیگر درون‌گرا باشند که در آزمون شماره یک به این مسائل به خوبی توجه می‌شود چرا که چنین افرادی مناسب یکدیگر نیستند.

وی تصریح کرد: در مرحله بعدی محاسبات هوشمند همسان‌گزینی انجام می‌شود و فرد مناسب پیدا می‌شود. سپس قبل از معرفی به خانواده فرد بسته آموزشی دو را می‌گذراند و پس از آن آزمون دوم باید انجام شود. در بسته آموزشی دوم نیز مباحثی از قبیل: مدت و مراحل آشنایی تا عقد، آسیب‌شناسی انتخاب، تصمیم احساسی – عاقلانه گنجانده شده است.

کمن ادامه داد: مرحله بعدی معرفی به خانواده‌ها توسط واسط و ارجاع به مشاور به همراه ارائه بسته آموزشی سوم است. در بسته آموزشی سوم در خصوص روش‌های شناخت، بایدها و نبایدها در گفت‌وگو، بایدها و نبایدها در تحقیق و محقق و اشتباهات رایج فرایند آشنایی آورده شده است.

دبیر کارگروه پیش‌نویس سند ملی ازدواج، گفت: در این مرحله در صورت رد توسط خانواده یا مشاور، فرد جهت بررسی بیشتر برای سلامت و آمادگی به مشاور ارجاع داده می‌شود ولی در صورت تأیید خانواده و مشاور برای عقد وارد بسته آموزشی چهارم و گذران آموزش‌های دورن عقد می‌شوند.

وی اضافه کرد: 6 ماه پس از عقد نیز پیگیریهای لازم در این خصوص انجام و نوبت به آزمون شماره سوم می‌رسد که در صورت مشکل متقاضی باید بسته آموزشی پنجم را که شامل آموزش‌های استحکام خانواده است را بگذراند و در صورت بروز مشکل به مشاور متخصص ارجاع و در کنار آن نیز باید بسته آموزشی پنجم را بگذارند.

کمن اظهار کرد: مرحله بعدی نیز پیگیری 12 ماه پس از عقد و آزمون چهارم است که در این مرحله در صورت وجود مشکل، افراد به مشاور متخصص برای زوج درمانی ارجاع داده می‌شوند و در صورت عدم مشکل وارد زندگی موفق و پایدار خواهند شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسن
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۴
سایت های ایرانی همسریابی را انقدر زدید که دیگه مفت نمی ارزد فیس بوک را عشق است
وحید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
سایتهای همسریابی شیوع بسیار گسترده‌ای در جامعه یافته اند، قصد دارم تا کمی به آسیب شناسی چنین فضاهایی بپردازم.

معمولاً در سایت‌های همسریابی پسران و مردانی که ثبت نام میکنند با نیت ازدواج پا به عرصه ثبت نام در چنین سایت هایی نمی گذارند و البته بیشتر برایشان جنبه تفریح و بازی و گاهی نیز برای ارضاء مطامع زیاده خواهانه خویش در این فضا حضور دارند البته انکار نمی کنم که احتمالاً هستند کسانی از مردان و پسران که در این فضاها به دنبال همسر مناسب خویش هستند اما انگار در جامعه امروز ایران برای مردان بیشتر از ازدواج و تشکیل خانواده و انتخاب یک همسر مناسب خوشگذرانی و هوسرانی در اولویت قرار گرفته است.

البته مراجعه بانوان و دختر های محترم به این سایت های معمولاً از روی نیت ازدواج می باشد اما به نظر شما اگر در جایی نقطه مقابل شما دید خوبی نسبت به این امر نداشته باشد و بیشتر دنبال دوست یابی و تفریح در چنین سایت‌های باشد آیا اعتمادی در طرف مقابل به جا خواهد ماند تا از آن معدود مردانی که برای ازدواج و همسریابی به سایت همسریابی مراجعه کردند نیز آنگونه مورد قضاوت قرار نگیرند.

طبیعتاً در یک سایتی که نزدیک به بیش از نیم میلیون کاربر دارد و برای ازدواج اعلام آمادگی کرده‌اند آیا نباید نرخ ازدواج ثبت شده بسیار بالا باشد پس چرا این امر روی نمی دهد جواب بسیار ساده است دخترانمان اعتماد خویش را از دست داده اند و پسرانمان هم بیشتر نیت مناسبی ندارند.

از آنجایی که هر انسانی با هر اسمی می توانند در این سایت های همسریابی ثبت نام کند معمولاً این امر موجب می شود تا بدون اینکه احراز هویت درستی صورت بگیرد هر کس با هر ادعا و هر نامی در این سایت ها ثبت نام کرده و هر گونه که دلش می‌خواهد عمل کند و این خود موجب از بین رفتن اعتماد متقابل در بین زن و مرد در جامعه ما خواهد شد.

بهتر است به این مسئله از زاویه دیگری نگاه کنیم از آنجایی که هیچ یک از طرفین از احراز هویت واقعی طرف مقابل آگاه نمی باشند و مهمتر از آن هنوز خود واقعی خویش را با هویت خویش آشکار نکردند میتوانند به هر نوعی مشغول فریب طرف مقابل باشند معین یعنی عدم اعتماد متقابل در یک فضای اینترنتی.

برخلاف بسیاری اینجانب فکر می‌کنند که فضای مجازی و اینترنت تفاوت چندانی با فضای حقیقی ندارد و بازخوردهای آن در فضای حقیقی و در زندگی روزمره ما قابل مشاهده خواهد بود و به نظر من اینجا بی اعتمادی که به وجود می آید خود باعث کاهش ازدواج خواهد شد. این یعنی دقیقاً سایت همسریابی که باید بهترین مکان برای ازدواج به انتخاب همسر باشد و رسالت وجودی آن بسط و گسترش ازدواج است دقیقاً نقطه عکس خود را بازتولید می‌کند.

اما اگر نظارت دولت بر روی چنین سایتهایی مثلاً از ناحیه وزارت ورزش و جوانان با مجوز و همچنین احراز هویت دقیق صوررت بگیرد از بسیاری از آسیب‌های اولیه آن جلوگیری خواهد شد کلاهبرداری ها بسیار کمتر از آن خواهد بود که اکنون وجود دارد.

و بنده معتقدم با اینکه این امر همه معایب های سایت های همسریابی را برطرف نمی‌کنند اما از بسیاری از مشکلات عدیده آن می کاهد اما برای اینکه یک سایت همسریابی رسالت واقعی خویش را به بهترین نحو به انجام برساند راه درازی داریم و فرهنگ‌سازی عمیق که باید از پایین ترین سطوح جامعه با آموزش مناسب فضای مجازی و فرهنگ جنسی به آن دست یابیم
Eee Erfan
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
دیدگاه من اینک این کار ها رو اگ کسی فرد عادی بکنه میشه گناهکار ،و از همه بیشتر حوس باز تر و کثیف تر کسانی بودن ک میخاستن این موضوع همسریابی و صیغه موقت دست خودشون باشه بیشتر برای اینک خانوم هایی ک احتیاج دارن ب خودشون رجوع کنن ،من آدم مذهبی هستم و اصلا قصد ندارم وارد سیاست بشم ک بگم این دینی ک اینا آوردن اصلا مثل اسلام نیست ،شک نکنید همه این موضوع هارو این افراد هوس باز برای خودشون برمیدارن ،دیدم تو محلمون ک سران کشور هستن اخوند ب پسر تو مسجد تجاوز کرد ،اگ باورش سخت یاد طوسی بیوفتین ،حتی خود ارضایی اخوند دیدم پای تلفن ،و تجاوز فرمانده های بسیج ب پسر شهید مدافع حرم ،واقعا زشت نیست ک این موضوع ها رو ب دین وصل کنید ؟؟کدوم از امام ها پیامبران یا اصحابشان این کارارو کردن ،ی زمان کسی این کارو می‌کرد بهش میگفتن ک..ص کش،خیلی زشته ک اخوندهای دون پای دنبال این چیزا میگردن ک تبیان این مسئله رو بگیره دستش ،بعد علمای بزرگ این کارو هوس میدونن و کراحت دارن اسم این کارو بیارن ،واقعا میگم خجالت بکشید ،با لباس پیغمبر همه کار کردین ،با لباسش پیش زنای لخت رفتین تو تلویزیونم نشون دادین ،لعنت ب شما ک همه خوشی های دنیا رو ک بیشترین گناه و هوس بازی هارو گرفتین دستتون براش ی داستانم درست کردین ک اگ ما ورود نکنید فرد عادی خودش بکنه گناه ،ریشتونو خدا بزنه ک ن شما مسلمان هستین ن آدم سالم فقط مردمی ک علاقه دارن ب دین اسلام و زیاد عقلشون کامل نیست گول بزنید ،کدوم علما اینکارو کرده ک شما می‌کنید ،واقعا فاجعه و تاسف ک ی آدمی ک نیاز جنسی داره باید بیاد پیش امثال شما ،بعد کار اصلی خودتون یادتون بره ،چقد شما هوس بازید ،روانشانسی هرادمی میخاید بدانید ؟؟باهاش حرف بزنید ببینید زیاد در مورد چه چیزی حرف میزنه ؟ماشالا شما همش دارید درمورد هوس زن و این چیزا حرف میزنید ،بهتونم چیزی بگیم می‌گید شرعیات و ما توضیح میدیم ،ن شرعیات خیلی چیزای دیگست ک خودتون پرهیزکردین از کار درستش،ب خودتون بیاید ،واقعا اگ یکم دل صاف دارید انقد دیدتون کثیف نباشه و برای کثافتکاریتون منطقه درست کنید ،خجالت آورد و نجاست باره
Eee Erfan
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
دیدگاه من اینک این کار ها رو اگ کسی فرد عادی بکنه میشه گناهکار ،و از همه بیشتر حوس باز تر و کثیف تر کسانی بودن ک میخاستن این موضوع همسریابی و صیغه موقت دست خودشون باشه بیشتر برای اینک خانوم هایی ک احتیاج دارن ب خودشون رجوع کنن ،من آدم مذهبی هستم و اصلا قصد ندارم وارد سیاست بشم ک بگم این دینی ک اینا آوردن اصلا مثل اسلام نیست ،شک نکنید همه این موضوع هارو این افراد هوس باز برای خودشون برمیدارن ،دیدم تو محلمون ک سران کشور هستن اخوند ب پسر تو مسجد تجاوز کرد ،اگ باورش سخت یاد طوسی بیوفتین ،حتی خود ارضایی اخوند دیدم پای تلفن ،و تجاوز فرمانده های بسیج ب پسر شهید مدافع حرم ،واقعا زشت نیست ک این موضوع ها رو ب دین وصل کنید ؟؟کدوم از امام ها پیامبران یا اصحابشان این کارارو کردن ،ی زمان کسی این کارو می‌کرد بهش میگفتن ک..ص کش،خیلی زشته ک اخوندهای دون پای دنبال این چیزا میگردن ک تبیان این مسئله رو بگیره دستش ،بعد علمای بزرگ این کارو هوس میدونن و کراحت دارن اسم این کارو بیارن ،واقعا میگم خجالت بکشید ،با لباس پیغمبر همه کار کردین ،با لباسش پیش زنای لخت رفتین تو تلویزیونم نشون دادین ،لعنت ب شما ک همه خوشی های دنیا رو ک بیشترین گناه و هوس بازی هارو گرفتین دستتون براش ی داستانم درست کردین ک اگ ما ورود نکنید فرد عادی خودش بکنه گناه ،ریشتونو خدا بزنه ک ن شما مسلمان هستین ن آدم سالم فقط مردمی ک علاقه دارن ب دین اسلام و زیاد عقلشون کامل نیست گول بزنید ،کدوم علما اینکارو کرده ک شما می‌کنید ،واقعا فاجعه و تاسف ک ی آدمی ک نیاز جنسی داره باید بیاد پیش امثال شما ،بعد کار اصلی خودتون یادتون بره ،چقد شما هوس بازید ،روانشانسی هرادمی میخاید بدانید ؟؟باهاش حرف بزنید ببینید زیاد در مورد چه چیزی حرف میزنه ؟ماشالا شما همش دارید درمورد هوس زن و این چیزا حرف میزنید ،بهتونم چیزی بگیم می‌گید شرعیات و ما توضیح میدیم ،ن شرعیات خیلی چیزای دیگست ک خودتون پرهیزکردین از کار درستش،ب خودتون بیاید ،واقعا اگ یکم دل صاف دارید انقد دیدتون کثیف نباشه و برای کثافتکاریتون منطقه درست کنید ،خجالت آورد و نجاست باره