بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۷
در حالی که انتخابات میاندوره ای آمریکا از ساعت 6 بامداد روز سه شنبه در ایالت های شرقی این کشور آغاز شده، تحلیل گران تردیدی ندارند که جمهوری خواهان قادر به کسب دست کم 6 صندلی تازه برای کسب اکثریت در سنای آمریکا خواهند بود و به این ترتیب پس از یک دهه بار دیگر کنترل هردو حوزه قانون گذاری آمریکا را به دست خواهند آورد.
کد خبر : ۱۳۷۷۲۴

در حال حاضر دموکرات ها با اشغال 55 صندلی سنای آمریکا بر جمهوری خواهان که فقط 45 کرسی را در اختیار دارند، برتری داشته و کنترل سنای این کشور را در دست دارند که در نتیجه جمهوریخواهان برای کسب اکثریت به مجموع 51 صندلی نیاز خواهند داشت.

در چنین شرایطی تحلیل گران آمریکایی و کارشناسان حزب جمهوریخواه تقریبا یکصدا یقین دارند که نامزد های این حزب به سادگی قادر خواهند بود در این رقابت ها به پیروزی برسند و بار دیگر پس از نزدیک به یک دهه کنترل هردو حوزه قانونگذاری کنگره آمریکا را بدست بگیرند.

آنچه در این رقابت ها بر شانس پیروزی جمهوریخواهان می افزاید وجود 3 صندلی خالی سناتور های دموکرات این کشور در ایالت های ویرجینیای غربی، مونتانا و داکوتای جنوبی است که پس از این دوره بازنشسته خواهند شد و تحلیلگران تردیدی ندارند جمهوریخواهان به سادگی جای خالی آن ها را پرخواهند کرد.

علاوه بر این سه ایالت آخرین بر آورد های مقدماتی در ایالت آرکانزاس نیز نشان از برتری جمهوریخواهان می دهد و بنابراین جمهوری خواهان به دو صندلی دیگر از مجموع 10 صندلی مورد رقابت میان دو حزب نیاز خواهند داشت تا به کنترل دموکرات ها بر سنا نیز خاتمه بدهند.

در چنین شرایطی تعطیلی صندوق های رای گیری در ایالت های کارولینای شمالی و نیوهمپشایر که به ترتیب در ساعات 7 و30 دقیقه و 8 شب به وقت شرقی تعطیل خواهند شد ،محک روشن تری از سرنوشت سنای آمریکا به دست خواهد داد. پیشی گرفتن جمهوریخواهان در حتی یکی از این دو ایالت به معنی پیروزی بی تردید جمهوریخواهان خواهد بود.

علاوه بر این، صندوق های رای گیری در ایالت ویرجینیا نیز در ساعت 7 شب به وقت شرقی تعطیل خواهندشد و نتایج به دست آمده در این ایالت نیز در صورت پیروزی جمهوریخواهان -که تحلیلگران احتمال آن را زیاد می دانند- مهری قطعی بر شکست نهایی دموکرات ها خواهد زد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر