بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
مدیرکل سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران از هشت برابر شدن حضور هیات های کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در ایران خبر داد و گفت: با رفع محدودیت های بین المللی شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور خواهیم بود.
کد خبر : ۱۳۷۷۷۳

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بوالفضل کوده ئی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر آنکه در صورت مثبت بودن نتایج مذاکرات هسته ای ایران این امر چه تاثیری بر روند سرمایه گذاری خارجی کشور دارد، افزود: سرمایه گذاری خارجی یک تعامل بین المللی است زیرا در هر تعامل بین المللی فاکتورهای داخلی و خارجی بر آن تاثیر خواهند گذاشت.

وی با اشاره به آنکه به لحاظ مباحث داخلی پتانسیل ها و ظرفیت سازی های مناسبی صورت گرفته و قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی می تواند عامل تشویق خوبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی باشد، از پوشش ریسک ها و رفع دغدغه های امنیت سرمایه گذاری خارجی خبر داد.

کوده ئی با اشاره به نهادسازی ها به عنوان مراکز خدمات سرمایه گذاری در استان ها، گفت: به عبارت دیگر ظرفیت سازی استانی مناسبی در کشور انجام شده است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران افزود: هرچند در داخل کشور اقدامات مناسبی در ایجاد زیرساخت ها انجام شده اما به لحاظ بین المللی قطعا محدودیت های ناشی از تحریم ها هم وجود دارد و در انتقال سرمایه به کشور تاثیرگذار است.

کوده ئی تصریح کرد: با این حال علاقه و تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در ایران طی یکسال گذشته افزایش یافته است و حضور هیات های عالیرتبه به لحاظ کمی و کیفی از کشورهای مختلف دنیا در ایران چشمگیر بوده به طوری که شاهد 8 برابر شدن حضور این کشورها در یکسال گذشته نسبت به سال های پیش از آن بوده ایم.

وی گفت: این موضوع نشانگر این پیام است که با رفع محدودیت های بین المللی شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور خواهیم بود، لذا با این نگاه اگر به سمت حل و فصل مسائل بین المللی برویم، شاهد حضور چشمگیر سرمایه گذاران خارجی خواهیم بود، چرا که حضور هیات های سرمایه گذاری خارجی نشانگر زمینه سازی، بسترسازی و ارزیابی بازار و سرمایه گذاری در کشور است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران اظهار داشت: معتقدم که با حل و فصل این مسائل شاهد حضور گسترده سرمایه گذاران خارجی در کشورمان باشیم.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد پیش بینی میزان و روند سرمایه گذاری خارجی در کشور، افزود: این موضوع بستگی به این دارد که با رفع محدودیت های بین المللی شاهد حضور گسترده سرمایه گذاران خارجی در کشور باشیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر