بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از علاقه مندی شرکت های خارجی به ویژه هندی ها برای سرمایه گذاری در بندر چابهار خبر داد و گفت: ایجاد زیرساخت های مناسب سهم بسزایی در رونق اقتصادی مرزهای شرقی با کشورهای مجاور و نیز استقبال سرمایه گذاران خواهد داشت.
کد خبر : ۱۳۸۳۳۲
به گزارش ایرنا، اکبر ترکان با بیان اینکه موقعیت استراتژیک منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار موجب توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این منطقه شده است، افزود: چابهار اقتصادی ترین مسیر دسترسی آسیای میانه و افغانستان به آب های آزاد است که بهره گیری مناسب از آن، موجب پیشرفت محور شرق کشور خواهد شد.

مشاور رییس جمهوری با بیان اینکه اسکله های تخلیه و بارگیری و فرودگاه کنارک و پایانه بندر چابهار به مرکزی مهمی برای ترانزیت کالا به کشورهای مجاور و حوزه خلیج فارس و نیز شبه قاره هند تبدیل شده است، تصریح کرد: عملیات اجرایی دو پست از اسکله چابهار رو به اتمام است و چند اسکله جدید نیز به این بندر افزوده خواهد شد.

ترکان با بیان آنکه بزودی پروژه های عمرانی در چابهار با استفاده از سرمایه های خارجی اجرایی می شود، گفت: چابهار در مسیر بزرگترین کریدورهای دریایی ترانزیت کالا قرار گرفته و مرکز مهم بازرگانی محسوب می شود.

براساس گزارش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ بندر چابهار به دلیل موقعیت راهبردی که نزدیک ترین راه دسترسی کشورهای آسیای میانه به آب های آزاد است، از اهمیت فراوانی برخوردار است و ساخت اسکله و افزایش گنجایش بارگیری کشتی های اقیانوس پیما و احداث راه آهن به سوی آسیای میانه و احداث فرودگاه بین المللی؛ این بندر را به مهمترین چهار راه کریدور شمال - جنوب و مرکز بازرگانی جهانی تبدیل کرده و استقبال سرمایه گذاران را به همراه داشته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر