بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹
رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان از صدور 30 فقره موافقت نامه اصولی در بخش سرمایه گذاری کشاورزی در حاشیه همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری استان همدان خبر داد.
کد خبر : ۱۳۸۹۲۸
به گزارش چهارشنبه شب ایرنا 'علیرضا رنجبر ضرابی' که در نشست تخصصی بخش کشاورزی همایش بین المللی سرمایه گذرای استان همدان سخن می گفت، افزود: این تعداد موافقت نامه به ارزش سه هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی منعقد شد.

وی با بیان اینکه همدان یکی از 10 استان برتر کشور در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: همدان با تولید سه و نیم میلیون تن محصولات زراعی یکی از شش استان برتر کشور به شمار می رود و ارزش افزوده تولید محصولات کشاورزی این استان دو و نیم برابر میانگین کشور است.

وی اظهار کرد: هم اکنون 28 درصد از اشتغال همدان توسط بخش کشاورزی تامین می شود و 24 درصد از ارزش افزوده استان نیز به بخش کشاورزی اختصاص دارد که این آمار نشان دهنده توانمندی همدان در تولید محصولات کشاورزی است.

وی به سهم بالای استان همدان در تولید محصولات کشاورزی در غرب کشور اشاره کرد و افزود: 27 درصد از تولیدات غرب کشور توسط همدان انجام می شود و این استان زمینه خوبی برای تولید محصولات کشاورزی دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان با اشاره به نیاز این استان به سرمایه گذرای در بخش کشاورزی، گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی می تواند منجر به افزایش تولید، اشتغال و امنیت غذایی شود.

وی با بیان اینکه همدان 142 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد، خاطرنشان کرد: همدان در تولید برخی محصولات کشاورزی در کشور حرف اول را می زند اما در این بخش جای صنایع تبدیلی خالی است.

رنجبر ضرابی با اشاره به برخورداری استان همدان از 250 هزار هکتار اراضی کشاورزی، گفت: 111 هزار هکتار از اراضی استان مجهز به سیستم آبیاری مدرن هستند که نیاز به توسعه این سیستم در اراضی استان است.

وی با اشاره به فعایت 312 واحد صنایع تبدیلی در همدان گفت: با وجود این واحد ها فعالیت چندانی در بخش صنایع تبدیلی صورت نگرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان ضمن ابراز امیدواری از افزایش تعاملات و ارتباطات با سرمایه گذاران پس از برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در این استان، گفت: آمادگی حمایت های لازم از سرمایه گذاران را داریم و می توانیم هرگونه خدماتی را در بخش کشاورزی به علاقمندان به سرمایه گذاری ارائه دهیم.

وی همچنین از انعقاد قرارداد با دو هیات اقتصادی کردستان عراق خبر داد و افزود: این قراردادها برای صادرات دام زنده و خوراک دام و طیور به عراق به ارزش 50 میلیون دلار تنظیم شده است.

وی گفت: درجه بندی، بسته بندی و خشک کردن گیاهان دارویی، پرورش گاو شیری دو هزار راسی، پرورش گوساله پرواری یک هزار راسی، تولید عصاره گیاهان دارویی، کارخانه پیشرفته فرآورده های لبنی، شربت گیاهی و صمغ گیاهی، سردخانه نگهداری به همراه درجه بندی و بسته بندی سیب زمینی و تولید خوراک آبزیان از جمله طرح های کشاورزی قابل اجرا در این استان است.

وی، احداث کشتارگاه پیشرفته مرغ، تولید واکسن دامی، مرغداری مدرن تمام اتوماتیک، گلخانه های زینتی، سبزی و صیفی، ایجاد واحدهای مدرن تولید قارچ، پرورش ماهی به روش فوق تراکم، کشت گیاهان دارویی، احداث پارک های جنگلی در حاشیه راه ها، انجماد سریع میوه و سبزیجات، طرح تولید پودر و پلیت یونجه با تکنولوژی بالا، استحصال تانن از پوسته گردو، تولید سیر خشک آماده طبخ، احداث سردخانه و بسته بندی محصولات کشاورزی، تولید فرنچ فرایز، تولید کنستانتره میوه و تولید مایع پاستوریزه تخم مرغ و پودر تخم مرغ را از دیگر طرح های قابل توجیه اقتصادی در این منطقه برشمرد.

استان همدان با یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت و داشتن 9 شهرستان در حوزه کشاورزی نیز سالانه پنج میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود که به گفته مسوولان در حدود 3.5 میلیون تن آن قابلیت فرآوری دارد.

همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری با حضور 500 میهان خارجی و داخلی به مدت دو روز در همدان گشای یافته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر