بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۱
کد خبر : ۱۴۰۰۳۴
ایسنا: دبیر سندیکای کاغذ و مقوای ایران اعلام کرد به دلیل واردات غیرحرفه‌ای کاغذ و انباشتگی انبارها از این محصول، افت قیمت و رکود در بازار را شاهد هستیم.
سیدطاهر شبیری با اشاره به مشکلات صنعت کاغذ گفت: این صنعت از وابستگی بسیاری برخوردار است و در برخی از موارد تامین‌کننده مواد اولیه صنایع بسته‌بندی و بهداشتی است.
دبیر سندیکای کاغذ و مقوای ایران ادامه داد: به دلیل اینکه افراد غیرحرفه‌ای واردات کاغذ را در زمان غیرمصرف انجام داده‌اند، انبارها انباشته از کاغذ شده و وارد‌کننده برای فروش کالای خود مجبور به کاهش قیمت شده است.
شبیری با بیان اینکه این امر به وارد‌کننده آسیبی وارد نمی‌کند، گفت: وارد‌کننده در طول مسیر سود لازم را از تجارت کسب می‌کند و تنها کسی که در این میان آسیب می‌بیند عاملان بازار هستند.
دبیر سندیکای کاغذ و مقوای ایران با بیان اینکه این امر موجب وارد آمدن آسیب‌های فراوانی به بازار می‌شود، گفت: در حال حاضر انبارهای کاغذ بسیار انباشته است و از سوی دیگر به دلیل وضعیت نابسامان نقدینگی و طولانی‌تر شدن زمان چک، نمی‌توان نسبت به آینده این صنعت امیدوار بود.
وی ادامه داد: این مسائل باعث ورود بازار به حالت رکود شده و همین امر می‌تواند موجب متوقف شدن فعالیت بسیاری از واحد‌های تولیدی در این عرصه شود.



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ahmad
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
این بهانه اصلا منطقی نیست به بهانه سود سرشار شما که مردم نباید تاوان شما بکشنند برای اینکه بیشتر سود کنی ریخت و پاشاتونو بیارید پایین مگه شما خیلی بزرکتر یا مهمتر ا زخودروسازی اپل هستید که کارخانه در شرف تعطیلی است دولت هیچ کاری نکنه همه درهارو ببندد از جیب مردم سالیان متمتدی هزینه میکنید که میخوای سود سرشار ببری تازه با یکصدم کیفیت خارجی میخوام تولید نکنی در کارخونتو ببندی به نفع کشور و مردم است