بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴
کد خبر : ۱۴۱۳۳۶
کارشناسان نفتی معتقدند عربستان قیمت‌های کنونی نفت را می‌تواند تحمل کند؛ اما با رسیدن نفت به بشکه‌ای ٤٠ دلار وارد عمل می‌شود.به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی آمریکا، کریس فالکنر، مدیرعامل شرکت بریتلینگ انرژی، اعلام کرد که عربستان برای حفظ سطح تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در سطح ٣٠ میلیون بشکه در روز تلاش می‌کند؛ اما باید دانست که حتی بزرگ‌ترین‌ صادرکننده نفت جهان، یعنی عربستان، آستانه تحملی دارد.فالکنر گفت: به نظر من قیمتی که عربستان را مجبور به واکنش خواهد کرد ٤٠ دلار برای هر بشکه نفت است، آنها هر چیزی که دوست دارند می‌توانند بگویند؛ اما در پایان نمی‌توانند برای همیشه پول تزریق کنند و درآمد نداشته باشند.وی افزود با وجود اینکه کسری بودجه سال ٢٠١٥ عربستان در بودجه این کشور ٥٠ میلیارد دلار پیش‌بینی‌ شده، اما رقم اصلی آن ٣٩ میلیارد دلار است و به همین خاطر رهبران عربستان با چالش بزرگی برای تامین یارانه‌های خود روبه‌رو‌ هستند.این مقام نفتی همچنین افزود که جوانان عربستانی نمی‌توانند کاهش دستمزدها را تحمل کنند. فالکنر پیش‌بینی کرد که قیمت نفت در ادامه باز هم کاهش بیابد و تا مرز بشکه‌ای ٥٠ دلار سقوط کند و پس از آن در نیمه دوم سال ٢٠١٥ میلادی اندکی افزایش یابد و به سطح ٧٠ دلار برای هر بشکه نفت برسد.


روسیه؛ مقصد رایزنی برای ثبات بازار
سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» بر مذاکره با روسیه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین‌ تولیدکنندگان خارج از این سازمان تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری العربیه، اوپک باتاکید بر اهمیت حمایت از گفت‌وگو با تولیدکنندگان خارج از این سازمان به‌ویژه روسیه و پشتیبانی از تلاش برای ادامه همکاری با این کشور، پیش بینی کرد که در نیمه دوم سال ٢٠١٥، نشستی میان سران بلند پایه اوپک و روسیه در مسکو برگزار شود.در این زمینه، عبدالله البدری، دبیر کل اوپک گفت: نشست مسکو قرار است به‌عنوان مذاکرات تکمیلی نشست وین در ماه سپتامبر گذشته، برگزار شود. البدری ادامه داد: در مذاکره با روسیه، هر دو طرف دیدگاه‌های خود را درباره تحولات کنونی بازار نفت و بررسی چشم انداز آینده آن با در نظر گرفتن تداوم در عرضه و حفظ سطح ذخیره‌سازی مناسب، مطرح خواهند کرد. وی افزود: روسیه نیز اهمیت حفظ ثبات بازار نفت، حمایت از صنایع و سرمایه‌گذاری، جلوگیری از ایجاد بحران اقتصادی در جهان و کمک به رشد میانگین بازار را مورد توجه قرار می‌دهد. به گزارش «شانا»، البدری بابیان اینکه اوپک روسیه را به‌عنوان یک قدرت جهانی در زمینه انرژی و دارای بزرگ‌ترین‌ ذخایر نفت و گاز جهان و همچنین بزرگ‌ترین‌ تولید‌کننده مشترک نفت و گاز می‌شمارد، اضافه کرد: با وجود شرایط کنونی اقتصاد روسیه که در پی کاهش قیمت نفت خام به وجود آمده است، چشم‌انداز آینده اقتصادی این کشور، بیانگر فرصت‌های نوین در زمینه تولید، سرمایه‌گذاری و فناوری‌های پیچیده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
ما خیلی وقت هست متاثر شده ایم . درامد عربستان علاوه بر نفت به توریست هم بستگی دارد ولی درامد ما بیشتر وابسته به نفت است .صادرات غیر نفتی ما نیاز به رسیدگیو حمایت دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
ایران هم امسال حج عمره را تعطیل کند