بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
سایت طلا: رئیس موسسه سرمایه گذاری یونیورسال کوین اند بولیون تاکید کرد که دلایل مختلف و محکمی وجود دارد که نشان می دهد چشم انداز بازار طلا در بلندمدت همچنان مثبت و امیدوار کننده خواهد بود.
کد خبر : ۱۴۱۶۰۵

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، مایکل فولجنز رئیس موسسه سرمایه گذاری یونیورسال کوین تصریح کرد: به نظر من قیمت طلا تا پایان سال 2015 میلادی به بیش از 1500 دلار در هر اونس خواهد رسید.

بر اساس این گزارش وی افزود: به نظر من 5 دلیل محکم و قاطع وجود دارد که نشان می دهد چشم انداز قیمت طلا در بلندمدت همچنان مثبت و امیدوار کننده خواهد بود.

دلیل نخست این است که بانک های مرکزی سراسر جهان همچنان به افزایش ذخایر طلای خود ادامه می دهند. میزان خرید طلا از سوی بانک های مرکزی سراسر جهان در شش ماه دوم 2014 میلادی روندی به شدت صعودی داشته است. وی پیش بینی کرد این روند در سال 2015 میلادی نیز ادامه خواهد یافت.

دلیل دوم این است که کاهش قیمت طلا به کمتر از 1200 دلار موجب کاهش شدید تولید طلا از سوی برخی شرکت های معدنی شده و این مساله قطعا بر وضعیت عرضه کل طلا تاثیرگذار خواهد بود و در نهایت منجر به افزایش قیمت خواهد شد.

گزارش سایت طلا می افزاید؛ دلیل سوم نیز این است که در سال 2015 میلادی میزان ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان بار دیگر افزایش خواهد یافت. ذخایر طلای این صندوق ها در سال های 2013 و 2014 با کاهش روبرو شده ولی در سال 2015 بار دیگر شاهد افزایش ذخایر طلا خواهیم بود.

دلیل چهارم رشد چشمگیر تقاضا در بازارهای آسیایی خواهد بود. هند اخیراً محدودیت واردات طلا را کاهش داده و این مساله می تواند موجب رشد چشمگیر واردات این کشور شود.
واردات طلای چین نیز همچنان روندی صعودی دارد. این دو کشور مجموعا 30 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند ولی بیش از 50 درصد کل تقاضای طلای جهان را در اختیار دارند.

دلیل پنجم برای بهبود وضعیت بازار طلا در سال 2015 میلادی نیز کاهش احتمالی ارزش دلار خواهد بود. افت ارزش دلار سرمایه گذاران غربی را به سوی بازار طلا سوق خواهد داد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر