بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
روند نزولی معاملات امروز در اغلب سهامی دیده شد که معاملات دیروز را با صف خرید و افزایش قیمت پشت سرگذاشته بودند به عبارتی ساده تر خریداران بازار دیروز در لیست بازندگان امروز قرار گرفتند.
کد خبر : ۱۴۳۴۶۶
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 93.11.12 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 33 واحد رشد به رقم 48283 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 207 واحد افت عدد 128909 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 1 واحد رشد به رقم 65544 واحد رسيد.

همچنین در این روز "رمپنا" با 41 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "حکشتی" با 28 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد افزایش به رقم 738 واحد رسید.

در این شرایط امروز "جم" با 2 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "پترول" با 1 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1073 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 934 میلیارد ریال رسید.

بازار سرمایه امروز روندی را در پیش گرفت که هم قابل پیش بینی بود و هم منطقی چراکه رشد قیمت سهام شرکت ها از چهارشنبه هفته گذشته تا ابتدای معاملات روز جاری منجر به ایجاد انگیزه فروش در بین اهالی تالار شد و همین موضوع آغازگر روند نزولی اغلب قیمت سهام شرکت ها طی امروز شد.

بنابر گزارش بورس نیوز، روند نزولی معاملات امروز در اغلب سهامی دیده شد که معاملات دیروز را با صف خرید و افزایش قیمت پشت سرگذاشته بودند به عبارتی ساده تر خریداران بازار دیروز در لیست بازندگان امروز قرار گرفتند.

اگرچه بازار امروز برای سهامداران بازار سرمایه قابل توجه و دل گرم کننده نبود اما همچنان چشم امید اهالی تالار به مذاکرات هسته ای در ماه جاری دوخته شده است.

امروز در گروه خودرویی بورس سهام ایران خودرو هر طور که بود خودش را در مدار صعودی حفظ کرد تا با این روش بتواند سدی باشد در برابر افت شاخص کل بورس و قیمت سهام دیگر شرکت ها. اهالی تالار معتقدند که روند صعودی در گروه خودرویی می توانست بیش از این میزان ادامه داشته باشد.

گروه بانکی نیز امروز را همگام با دیگر گروه ها در حالتی استراحتی سپری کرد. عرضه حقیقی ها در این گروه بیشتر از حقوقی ها بود و امروز حقوقی ها بیشتر خریدار بودند تا فروشنده.

اما فارغ از وضعیت بازار روز جاری و روند قیمتی سهم شرکت ها شاید بد نباشد تا به موضوع مهمی اشاره کنیم، موضع تغییر برخی ساختارها و دستورالعمل ها در بورس که اگرچه در ابتدای امر سبب خوشحالی و ایجاد جو مثبت در بین سهامداران شد اما این خوشحالی در صورتیکه تبدیل به انتظار طولانی مدت شود می تواند به راحتی جای خود را به یأس و ناامیدی بدهد. لذا بد نیست که یک یادآوری به متولیان بازار سرمایه داشته باشیم که چندی پیش شما قول هایی به اهالی تالار مبنی بر تغییر فرمول محاسبه شاخص، افزایش دامنه نوسان و یا کاهش حجم مبنای شرکت ها داده بودید که متأسفانه تا امروز هنوز به طور رسمی و عملی اجرا نشده اند. از همین رو باید یادآوری کنیم که اگر مدت زمان انتظار اهالی تالار برای اجرای موارد مذکور بیش از حد طول بکشد مطمئناً باید در آینده ای نزدیک به دنبال راه حل جدیدی برای بازگرداندن جو مثبت و تأثیرگذار بر بورس بگردید.

پس لطفاً هرچه سریع تر تئوری های خود را عملی کنید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
من تا دیروز از بازار نا امید بودم و مدام اخطار می دادم که در خرید و فروش مراقب باشید. و مدتها بود که بیرون از بازار سرمایه بودم و سهامی نداشتم. اما امروز اطلاعاتی بدستم رسید که مطمئنم شدم که بورس آینده درخشانی خواهد داشت. 1. مسئله هسته ای عملا حل شده. 2. دولت به تریج و بدون اطلاع پولهایی رو وارد بورس می کنه. 3. قیمت نفت به تدریج افزایش پیدا می کنه.
ببینید کی گفتم بهتون گفتم. از فردا هر صف فروش مناسبی ببینم می خرم.
ناشناس
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۸
خدایا این بنده خدا رو اگه راه داره تو اولویت قرار بده!!!
سعید
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۸
با سخنان امروز لاریجانی فکر نکنم مذاکرات آینده خوبی داشته باشه در ضمن همین کاهش قیمت نفت دولت مجبور میکنه از شرکتها مالیات سنگین بگیره که این خودش سود شرکتهارو خیلی پایین میاره..
نوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
از همین الان توافق هسته ای در 22 بهمن را به همه نبریک میگویم . 25 بهمن بازار قفل صف خرید های وحشتناک خواهد شد
ناشناس
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
امیدواریم که این چنین باشد ولی لاریجانی و جان کری چیز دیگری میگویند
ناشناس
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
حالت خوبه!!!!
ببین فردا بورس چه منفی بازاری بشه
Ski
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
وقتی‌ دولت با کمک بورس تهران واسه ۸ روز شاخص سازی می‌کنه و مردم فکر می‌کنن دیگه بورس داره بالا میره، خوب حقشون هست ضرر کنن، آخه مگه چه اتفاقی‌ در اقتصاد افتاده که بورس بالا بره؟ اگه بورس واسه ۲ ماه پشت هم بالا رفت بدون دخالت دولت یا بورس انوقت بخرین، نه الان، مسئولین باید شاخص بورس بالا ببرن، چونکه ساله دیگه در بودجه اومده ۱۶ هزار میلیارد تومان باید سهام بفروشن واسه تأمین مالی بودجه ۱۳۹۴

موفق باشین
ح ع م
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
خوب غصه نخور ابتدا اینقدر سهام میره بالا و بعدش میفروشن
یعقوب
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
اگه هیچکی نخره چجور 2ماه پشت سر هم بالا بره؟ حرفی میزنی ها.
مهدی
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
به چه دلیلی پایین میومد؟!!!
قیمت سهم های به 100 تومن رسیده در صورتی که فقط زمین خالی همون شرکت ها اگه فروخته بشه به از ای هر سهم حداقل 300 تومن میرسه ولی قیمت همون سهم به 100 رسیده به نظرت دلیل این افت چی بوده ؟
اصلا الان با 100 تومن چی میدن دوست عزیز فکرش کردی؟
گرفتار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
آقاجان اینقدر ناامیدی وآه وناله تابحال چه سودی برایتان به ارمغان آورده که دست از این کار برنمی دارید.؟ بدانید خبرهای خوبی در راه است .ناامید
نباشید ومطمین باشید بزودی زود ضررهایتان جبران
میشود وآنهایی که فروشنده بودند بشدت پشیمان
خواهند شد.والسلام