بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
با پیگیری های به عمل آمده مشخص شد که از دیروز تیک نمادهای بازار دوم فرابورس از سامانه سکنا برداشته شده بود که ارزش نمادهای مذکور را در تضمین حساب اعتباری سهامداران غیرفعال کرد.
کد خبر : ۱۵۳۸۱۹
نویسنده :
کیوان فر

در پی اجرای دستورالعملی پیرامون خروج سهام بازار دوم فرابورس از تضامین سکنا و کال مارجین شدن حساب بسیاری از مشتریان نزد کارگزاران، امیر هامونی موضوع را برای سهامداران و سرمایه گذاران شفاف کرد.

وی به خبرنگار بورس نیوز گفت: با پیگیری های به عمل آمده مشخص شد که از دیروز تیک نمادهای بازار دوم فرابورس از سامانه سکنا برداشته شده بود که ارزش نمادهای مذکور را در تضمین حساب اعتباری سهامداران غیرفعال کرد.

مدیرعامل فرابورس تأکید کرد: با پیگیری های انجام شده مشکل برطرف شده و نمادهای بازار دوم فرابورسی فردا مجددا فعال می شود. ضمن اینکه فرابورس ایران به دنبال اصلاح دستورالعمل قانونی موجود نیز هست تا بازار دوم فرابورس هم شامل معاملات اعتباری بشود.

وی در خاتمه اظهار داشت: در این رابطه جای هیچ گونه نگرانی نیست و مشکل به وجود آمده برای نمادهای بازار دوم فرابورس در سیستم سکنی فردا برطرف می شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
UNITED ARAB EMIRATES
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
چه کسی و با چه مجوزی این تیک را برداشته بود؟
امیرعلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
اصلا قضیه تیک نیست
طبق ماده دستوالعمل خرید اعتباری
سهام و حق تقدم سهام و سایر اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران یا بازار اول یا بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران با شرایط زیر به عنوان تضامین بدهی تجاری مشتری به کارگزار اعتباردهنده محسوب می شود
تا الان مدیریت فن آوری اشتباها بازار دوم فرابورس را بعنوان تضمین می آورده الان فهمیدند که اشتباه بوده و درستش کردند