بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
با درایت هیات مدیره و تصویب سهامداران در مجمع عادی سالانه

" وساپا" هم 140 ریال سود نقدی داد هم 75% افزایش سرمایه

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا ( سهامی عام ) رأس ساعت10 روز پنج شنبه مورخ 95.04.10درمحل تالار پذیرایی پردیس کیان با حضور بیش از 77 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۶۴۲۱

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا ( سهامی عام ) رأس ساعت10 روز پنج شنبه مورخ 95.04.10درمحل تالار پذیرایی پردیس کیان با حضور بیش از 77 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای ناصر آخوندی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان علیرضا بادکوبه و سعید جمالی و به دبیری آقای کامران کریمی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1394.29.12

2- تقسیم 140 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی آزموده کاران به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی هشیار بهمند به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

مجمع وساپا

مجمع وساپا

  • پیام هیئت مدیره:

یکی از اساسی ترین وظایف مدیران شرکت محافظت و افزایش ثروت سهامداران است که این مهم در کل به دو شکل افزایش سود نقدی تقسیمی میان سهامداران و افزایش مستمر قیمت سهام میسر می گردد. هیئت مدیره شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا نیز با تیکه بر مجموعه اقداماتی که انجام داده اند، در تحقق این هدف گام های اساسی برداشته اند.

در دوره مورد گزارش، علیرغم توافق هسته ای به عنوان بزرگترین ریسک سیستماتیک فعالیت های اقتصادی آتی، اقتصاد کشور کماکان در رکود به سر می برد و شرایط بازار سرمایه نیز به تبع آن چندان مساعد نبود. اما هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی سایپا و شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا نه تنها منتظر نماندند که شرایط داخلی و بین المللی برای فعالیت همه جانبه بهبود یابد، بلکه با تصمیمات و اقدامات نوآورانه در حوزه های گوناگون تا حد زیادی به وعده های دولت تدبیر و امید جامه عمل پوشاندند و توانستند سال عملیاتی خوبی را برای سهامداران خود رقم بزنند.

از اقدامات اساسی هیئت مدیره با توجه به تمرکز سرمایه گذاری های شرکت در صنعت خودرو، همراهی با مدیریت گروه سایپا در جهت هم افزایی عملکرد گروه برای خروج از زیاندهی و تحقق اهداف سایپا بوده است.

هیئت مدیره شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا با اهتمام جدی، با تسویه حساب بین شرکت های گروه به ویژه شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا و شرکت سایپا، بیش از پیش به رسالت اصلی خویش که همانا صیانت از دارایی سهامداران است، عمل نمود. از دیگر اقدامات اساسی مدیران ارشد شرکت پیگیری افزایش سرمایه از محل سود انباشته است که با همراهی گروه سایپا، عملی خواهد شد.

به عمل کار بر آید به سخندانی نیست؛ بازدهی حاصل شده در سال مالی مورد گزارش خود گویای پویایی فعالیت، صداقت و شفاقیت هیئت مدیره شرکت و پاسخی شایسته به صبر و حوصله شما سهامداران محترم می باشد.

هیئت مدیره اعتقاد دارد اقدامات انجام شده در سال مورد گزارش با الهام از رهنمود های سازنده شما سهامداران محترم مقدور گردیده و حمایت های شما موجب دلگرمی بیشتر و ارایه عملکرد مطلوب تر در آینده خواهد شد.

  • گزیده اطلاعات: (تلفیقی)

مجمع وساپا

  • گزیده اطلاعات: (شرکت اصلی)

مجمع وساپا

  • تاریخچه:

شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا در تاریخ 1344.10.01 تحت نام شرکت شرکت سهامی دیروپ ایران تأسیس و در اداره ثبت شرکت های تهران به شماره 10346 مورخ 1344.10.05 به ثبت رسید و تحت پروانه بهره برداری به شماره 26818 مورخ 1347.06.19 صادره از وزارت صنایع بهره برداری از کارخانه با ظرفیت اسمی سالانه 1.500 تن انواع رنگ ها و 500 تن رزین در سال آغاز گردید. در تاریخ 1361.08.13 نام شرکت به رنگ و رزین طیف سایپا تغییر یافت. بر اساس تصمیمات گروه خودرو سازی سایپا (واحد تجاری اصلی) به منظور ایجاد یک شرکت تخصصی در زمینه مدیریت بازار سرمایه طبق مصوبه مجمع عمومی فوق العاده 1383.11.17 نام شرکت از صنایع رنگ و رزین طیف سایپا به شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا و طبق مصوبه مجمع عمومی فوق العاده 1390.07.23 نام شرکت به گروه سرمایه گذاری سایپا تغییر یافت.

  • سرمایه شرکت:

سرمایه اولیه شرکت140 میلیون ریال بوده که طی چند مرحله به شرح جدول زیر به مبلغ 6.100 میلیارد ریال (شامل تعداد 6.100.000.000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال) در پایان سال مالی منتهی به 1394.12.29 بالغ گردید. پیرو مصوبه هیئت مدیره مجوز صادر شده از سازمان بورس اوراق بهادار، شرکت در نظر دارد در سال 95 سرمایه جاری را به 10.675 میلیارد ریال از محل سود انباشته افزایش دهد.

مجمع وساپا

  • ترکیب سهامداران:

آخرین ترکیب سهامداران شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1394.12.29 به شرح جدول زیذ است:

مجمع وساپا

همان گونه که در جدول بالا آمده است شرکت سایپا به طور مستقیم 74.15 درصد از مالکیت شرکت را در اختیار داشته و به این ترتیب این سهامدار 5 کرسی هیئت مدیره شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا را انتخاب نموده است. تعداد سهامداران شرکت در پایان دوره مورد گزارش شامل 174 شخص حقوقی و 13.801 شخص حقیقی می باشند که به ترتیب مالک 82.55 درصد و 17.45 درصد از سهام شرکت می باشند.

مجمع وساپا

  • وضعیت معاملات و قیمت سهام:

شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا در تاریخ 1383.11.17 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه واسطه گری های مالی با نماد "وساپا" درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1384.06.15 به قیمت هر سهم 1.257 ریال مورد معامله قرار گرفته است. شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا در حال حاضر در فهرست اولیه بازار دوم بورس اوراق بهادار قرار دارد. وضعیت سهام شرکت در طول چهار سال مالی اخیر به شرح زیر بوده است:

مجمع وساپا

در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 1394، متوسط نسبت P/E بازار سهام از 5.4 مرتبه به 7.5 مرتبه افزایش و حجم و ارزش معاملات به ترتیب رشد 38 درصدی و افت 13 درصدی را شاهد بودند. این در حالی است که به استناد جدول بالا و به علت بسته بودن نماد شرکت در مقطعی از سال، حجم معاملات نماد وساپا نسبت به سال مورد گزارش بالای 80 درصد از پرتفوی سرمایه گذاری ها این شرکت در سهام شرکت های بورسی، به صنعت خودرو اختصاص یافته است و از آن جایی که فعالان بازار سهام همواره به گشایش فعالیت این صنعت در پی انجام توافق هسته ای رویکرد مثبتی داشته اند بنابراین، علیرغم شناوری بالا (26 درصد) سهام شرکت با این استدلال به گونه ای مورد اقبال بازار قرار گرفته که حدود 43 درصد از سهام شرکت گردش داشته است.

ارزش بازار شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا در پایان اسفند ماه 1394 به رقم 1.475 میلیارد تومان رسید که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 108 درصد برای سهامداران ایجاد ثروت نموده است. خالص ارزش دارایی های شرکت در همین دوره به رقم 1.540 میلیارد تومان بالغ گردید.

  • روند قیمت سهام شرکت:

قیمت هر سهم شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا در ابتدای سال مالی مورد گزارش 1.164 ریال بود که در پایان سال مالی به رقم 2.419 ریال افزایش یافت و این رقم بالاترین قیمت معامله شده در سال 94 می باشد. این در حالی است که در مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ 1394.04.16 مبلغ 60 ریال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شده است. شایان ذکر است در تاریخ تهیه گزارش قیمت هر سهم شرکت در بورس اوراق بهادار 2.477 ریال می باشد. نمودار زیر، روند قیمت هر سهم شرکت از ابتدای سال مالی مورد گزارش تا پایان اسفند را نشان می دهد؛ این داده ها بر پایه قیمت پایانی در آخرین روز معاملاتی بازار مشخص شده است.

مجمع وساپا
مجمع وساپا

  • رتبه کیفیت افشا اطلاعات و نقدشوندگی سهام:

جدول زیر رتبه شرکت را به لحاظ کیفیت افشا اطلاعات بر اساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار طی سالیان اخیر نشان می دهد. بر اساس آخرین ارزیابی منتشره شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، امتیاز و رتبه شرکت در این خصوص طی سال مورد گزارش شرکت سرمایه گذاری سایپا رتبه 12 را در میان کلیه شرکت ها به خود اختصاص داده است.

مجمع وساپا

  • جایگاه شرکت در صنعت:

شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا بر مبنای طبقه بندی صنایع شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار در صنعت «سرمایه گذاری ها» فعالیت می کند. صنعت مذکور معادل 2.5 درصد از مجموع ارزش بازار بورس را تشکیل می دهد. در پایان اسفند 1394 جایگاه شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا در این صنعت به لحاظ سرمایه و ارزش بازار در رتبه سوم قرار داشته است.

مجمع وساپا

  • برنامه های آتی:

به منظور ارتقا سطح فعالیت شرکت در آینده، رئوس برنامه های آتی شرکت به شرح ذیل است:

- سازماندهی سرمایه گذاری ها در جهت فعالیت اصلی شرکت از طریق واگذاری واحد هایی که نوع فعالیت آن ها همسو با اهداف و استراتژی شرکت نمی باشد.

- بهبود بازده سرمایه گذاری با واگذاری سرمایه گذاری های کم بازده.

- تخصیص بخشی از سرمایه گذاری ها برای استفاده از فرصت های بازار سرمایه.

- همکاری با شرکت های گروه جهت هم افزایی عملکرد مجموعه در نیل به اهداف تعیین شده در گروه سایپا.

- نظارت مستمر به عملکرد شرکت های تابعه و ارزیابی مدیران آن ها.

- افزایش کارایی و ارتقا مهارت و دانش کارکنان با برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با مسئولیت آن ها.

  • ترازنامه:

مجمع وساپا

  • صورت سود و زیان:

مجمع وساپا


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
14 تومن سود داده اما دی ماه پرداختش می کنه .
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
سلام لطفا راهنمایی کنید هر چه تلاش میکنم برا وارد کردن مشخصات در قسمت نام کاربری مرتب خطا میدد نام کاربری شما اشتباه است.
یعقوب
RUSSIAN FEDERATION
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
شماره فاکس که مدارکمونو فاکس کنیم برا وساپا چنده ممنون