بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پارس خودرو( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 و 18:00 در دو نوبت طی روز چهارشنبه مورخ 1395.04.30درمحل هتل المپیک با حضور بیش از 68 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۶۹۱۸

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پارس خودرو( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 و 18:00 در دو نوبت طی روز چهارشنبه مورخ 1395.04.30درمحل هتل المپیک با حضور بیش از 68 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای دکتر ناصر آخوندی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان سعید جمالی و کامران کریمی و به دبیری آقای مهرداد اسلامی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده سازمان حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای مهندس آقامحمدی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1394.12.29

2- انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس

3- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

4-انتخاب اعضای هیئت مدیره به شرح ذیل:

· شركت مهندسي و مشاور سازه گستر سایپا

· شركت سرمایه گذاري و توسعه صنعتي نيوان ابتکار

· شركت گروه سرمایه گذاري سایپا

· شركت ایراني توليد اتومبيل (سایپا)

· مركز تحقيقات و نوآوري صنایع خودرو سایپا

مجمع پارس خودرو

حاشیه مجمع:

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پارس‌خودرو با حضور ۶۸ درصد از سهامداران، اعضای هیئت‌مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.

در ابتدای جلسه دکتر آخوندی به‌عنوان نماینده شرکت سایپا رئیس مجمع شد و وی از آقا محمدی مدیرعامل شرکت درخواست کرد تا گزارش هیئت‌مدیره را قرائت کند.

آقا محمدی مدیرعامل شرکت پارس‌خودرو گفت: سالی که گذشت سالی سخت برای صنعت خودرو بود اما پارس‌خودرو توانست با موفقیت این سال را پشت سر بگذارد.

وی ادامه داد: در سال ۹۴ حدود 116000 هزار دستگاه شامل41895 دستگاه انواع خودرو و 74003 دستگاه پراید(بصورت مونتاژ) تولید و عرضه شد.

وی تأکید کرد: هیئت‌مدیره پارس‌خودرو در چارچوب سیاست‌های گروه خودروسازی سایپا بر توسعه توجه دارد، پارس‌خودرو تلاش می‌کند تا محصولات خود را باکیفیت و بر اساس رضایت مشتری تنظیم نماید.

وی عنوان کرد: در سال آتی در نظر داریم تا با تأکید بر توسعه و تنوع‌بخشی به محصولات حاشیه سود مناسبی را برای خود ایجاد نماییم.

آقا محمدی تصریح کرد: محصولات جدید ما در سال ۹۴ که سال اول تولید بود، به تولید انبوه رسید و این سیاست در سال آینده نیز ادامه دارد، پارس‌خودرو تا ماه‌های آتی و قبل از پایان تابستان خودروی جدید دیگر خود به نام اًِستپ وِی را وارد بازار خواهد کرد.

این مقام مسئول بیان داشت: ما قول دادیم که کیفیت ما بر تیراژ تولید مجموعه ارجحیت داشته باشد. تأکید ما به استفاده حداکثری از ساختار فیزیکی و نیروی انسانی است تا حداکثر استفاده از امکانات و پتانسیل‌های موجود پارس‌خودرو صورت گیرد.

مدیرعامل پارس‌خودرو گفت: پارس‌خودرو از هزینه‌های مالی بالا متأثر است و تلاش می‌کنیم تا با اتخاذ روش‌های متناسب به پایین‌ترین سطح ممکن برسد، تلاش ما این است که از ماده ۱۴۱ خارج شویم.

وی در پاسخ به سؤال سهامداران گفت: ماسال سختی را پشت سر گذاشتیم و پارس‌خودرو تنها شرکت خودروسازی بود که از رکود موجود متأثر نشده اما نه‌تنها افت تولید نداشتیم که شاهد افزایش تولید نیز بودیم و حجم فروش ما نیز با رشد روبه‌رو شد و‌ مطمئنیم که سال ۹۵ سال بسیار بهتری نسبت به گذشته خواهد بود.

وی در خصوص تأثیر برجام بر شرکت گفت: ما به نسبت مابقی شرکت تأثیر بیشتر از عملی شدن برجام خواهیم گرفت و روزبه‌روز شاهد تولید و عرضه محصولات بهتر و بیشتر از طرف پارس‌خودرو خواهید بود.

وی در خصوص افزایش سرمایه پارس خود و به سهامداران گفت: افزایش سرمایه یکی از مهم‌ترین عواملی است که در مجموعه پارس‌خودرو باید اتفاق افتد، گروه خودروسازی سایپا توانست برای اکثر شرکت‌های زیرمجموعه خود با در نظر گرفتن معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را قطعی کند.

وی گفت: تنها دو شرکت پارس‌خودرو و سایپادیزل موفق به ثبت این موضوع تا قبل از تاریخ مقرر نشدند، بر همین اساس تلاش گروه سایپا بر این بود که برای این دو شرکت نیز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را عملی کند. با توجه به اینکه تجدید ارزیابی دارایی‌های این شرکت‌ها قبل از تاریخ مقرر صورت گرفته دولت موافقت کرده تا پارس‌خودرو و سایپادیزل نیز مشمول معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی شوند، بر همین اساس پارس‌خودرو در نظر دارد تا افزایش سرمایه‌ای از تجدید ارزیابی و مطالبات و آورده سهامداران را محقق سازد.‌

در ادامه جلسه آقا محمدی مدیرعامل خاطرنشان کرد: شرکت سیتروئن ۵۰ درصد سایپا کاشان را خریداری کرده که از این طریق هم تولید داخلی و هم صادرات افزایش خواهد یافت ضمن اینکه انتقال دانش فنی نیز صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر آن رنو حجم سرمایه‌گذاری خود را بیشتر خواهد کرد و ما با رنو و نیسان جوینت ونچر تشکیل خواهیم داد که همه و همه موجبات پیشرفت روزافزون را فراهم می‌آورد.

وی در خصوص استفاده از یوزانس و ال سی به سهامداران توضیح داد: ما برای کاهش هزینه‌های مالی خود وام‌های گران‌قیمت با ارزان‌قیمت، را تعویض مینمائیم.

پس‌ازآن دکتر آخوندی خطاب به مدیرعامل گفت: جدیداً یوزانس های ۱۸ ماهه نیز تصویب‌شده از شما خواستاریم تا یوزانس های مجموعه را با این ۱۸ ماهه تعویض نمایید ضمن اینکه از سایر روش‌های تأمین مالی مانند انتشار صکوک بهره بگیرید.

در ادامه مدیر مالی مجموعه در پاسخ به سؤال سهامداران درباره تأثیر ارز تک‌نرخی گفت: عمده‌فروش ما داخلی بوده و تأثیر چندانی از این موضوع نخواهیم پذیرفت چراکه حدود ۹۹ درصد از فروش شرکت مربوط به بازار داخل است.

این مجمع به علت آماده نبودن گزارش حسابرس در خصوص افزایش سرمایه تا ساعت ۶ عصر به تنفس رفت.

پس از اعلام تنفس مجمع عمومی سالیانه شرکت پارس‌خودرو جمعی از فعالان بازار سرمایه از خطوطتولید این شرکت بازدید کردند.

به گزارش بورس نیوز, هم‌زمان با برگزاری مجمع عمومی سالیانه شرکت پارس‌خودرو جمعی از فعالان بازار سرمایه و سهامداران حقیقی و حقوقی از خطوط تولید این شرکت بازدید کرده و از نزدیک در جریان آخرین تحولات و دستاوردها در حوزه تولید و عرضه خودرو قرار گرفتند.

حسن احد زاده معاون مالی و اقتصادی پارس‌خودرو در این خصوص گفت: هدف از برگزاری این بازدید تعامل و آشنایی بیشتر بازار سرمایه و سهامداران با روند تولید است که بی‌شک این بازدید نقش بسزایی در ایجاد این تعامل خواهد داشت.

وی افزود: تعامل دوسویه بنگاه‌های اقتصادی با بازار سرمایه و سهامداران موجب می‌شود تا صاحبان سرمایه اطمینان داشته باشند که برنامه‌ها, اهداف و فعالیت‌های شرکت در جهت تأمین منافع آنان بوده و با اطمینان بیشتر بتوانند سرمایه‌گذاری کنند.

احد زاده بابیان این مطلب که بنگاه‌های اقتصادی و فعالان بازار سرمایه و بورس به یکدیگر وابسته‌اند خاطرنشان کرد: بازار سرمایه و سهامداران نقش زنجیره سرمایه‌گذاری و تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی را به عهده‌دارند و اطمینان بخشی از بازگشت این سرمایه‌گذاری وظیفه اصلی بنگاه‌های اقتصادی است.

معاون مالی اقتصادی پارس‌خودرو تصریح کرد: هیئت‌مدیره پارس‌خودرو طی سال‌های اخیر اقدامات فراوانی در تأمین خواسته‌های سهامداران انجام داده و امیدواریم با اجرایی شدن سایر برنامه‌ها به اهداف تعیین‌شده و برآورده کردن خواسته‌ها و منافع بازار سرمایه و سهامداران دست پیدا کنیم.

ادامه جلسه مجمع عمومی صاحبان سهام پارس‌خودرو با حضور ۶۸ درصدی سهامداران برگزار شد در ابتدای این جلسه بازرس قانونی گزارش حسابرس را خواند و معاون مالی شرکت در پاسخ به بند ۴ گفت: این بند، سنواتی بوده و هرساله رو به کاهش است.

پس‌ازآن دکتر آخوندی رئیس مجمع تأکید کرد: اصلاح ساختار مالی باید صورت گیرد تا استفاده حداکثری از ظرفیت‌های گروه خواهد شد.

در پایان نیز انتخاب اعضای هیئت‌مدیره را اجرایی کردند و این ترکیب همان ترکیب گذشته مصوب شد.

پیام هیئت‌مدیره:

مرور کلی بر وضعیت و تحولات صنعت خودرو در سال 1394:

مجمع پارس خودرو

مجمع پارس خودرو

ارکان جهت ساز شرکت پارس‌خودرو

چشم انداز

خوش نام ترین خودرو ساز منطقه تا سال 1400

ماموریت

مشارکت در ارتقاي سطح رفاه جامعه از طریق تولیدو عرضه خودروهاي با کیفیت، ایمن و سازگار با محیط زیست ارزش ها

(احترام و کرامت)، (تعهد و مسئولیت پذیري)، (خلاقیت و نوآوري)، ( اعتماد و صداقت)

بیانیه استراتژي

خوشنام ترین خودروساز منطقه تا سال 1400 از طریق برآوردن نیازها و خواسته هاي مشتریان با همکاري شرکاي تجاري گروه سایپا و عرضه خودروهاي متنوع، با کیفیت، ایمن، سازگار با محیط زیست و داراي قیمت رقابتی در مقایسه با خودروهاي هم تراز (بهترین هزینه)

اهداف استراتژیک شرکت پارس‌خودرو

مجمع پارس خودرو

گزیده اطلاعات

مجمع پارس خودرو

سرمایه شرکت

مجمع پارس خودرو

ترکیب سهامداران شرکت

مجمع پارس خودرو

اطلاعات شرکت در بورس:

مجمع پارس خودرو

وضعیت معاملات و قیمت سهام

مجمع پارس خودرو

پیش‌بینی‌های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی آن

مجمع پارس خودرو

خط تولید و آمار تولید محصولات

مجمع پارس خودرو

محصولات جاری

مجمع پارس خودرو

جایگاه شرکت در صنعت

مجمع پارس خودرو

مجمع پارس خودرو

ترازنامه

مجمع پارس خودرو

صورت سود و زیان

مجمع پارس خودرو

آدرس وب‌سایت شرکت

http://www.parskhodrosaham.com/


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هاشم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
سلام
ازسال94برنامه ریزی میکنیدهنوز(پایان سال 97)راه بجایی نبردید.!
شعارمامیتوانیم درصنعت خورو سازی منسوخ گردیده انگارزورخودروسازها ازکل رقبای غربی بیشتراست .
چراکه قیمتهارا بدلخواه بالا میبرندگارانتی ها را بی محلی میکنند به وعده هایشان عمل نمیکنندووو....
طراحی یک خودرو برای مهندسان نیازمند یک معجزه است تاهمت گماشتن به ان .
من بجای این اقایان بودم عزم ملی را درطراحی وساخت خودروبه یاری میطلبیدم ومطمئن هستم که از رانت خواری بیشترمنفعت دارد.