بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
در آستانه ورود به بازار دوم فرابورس اعلام شد؛

برآورد NAV هر سهم "سرچشمه"

نقدشوندگی و شفافیت سهم از مهمترين عواملي بود كه سلطاني آنها را در انتقال این شرکت به بازار دوم تاثیرگذار دانست كه مي تواند در آينده به بازارهاي بالاتر و حتي بورس تهران نيز منتقل گردد.
کد خبر : ۱۷۳۹۱۷
نویسنده :
کیوان فر

شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با حضور جمعي از مديران ارشد اين مجموعه فرابورسي جهت ورود به بازار دوم فرابورس معارفه شد.

به گزارش بورس نيوز، بيست و دومين جلسه "يك ديدار، يك عرضه" به معارفه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و تشريح ظرفيت ها و پتانسيل هاي اين شركت كه از بازار پايه به بازار دوم فرابورس منتقل شده، اختصاص يافت.

در ابتداي اين نشست، علی ارجمندی مدیرعامل شرکت مس سرچشمه با بيان اينكه این شرکت سال 1366 با سرمایه 100 میلیون ریال راه‌اندازی و سهام آن در نماد «سرچشمه» در سال مالی 92 در بازار پایه توافقی پذیرفته شد، گفت: سرمايه فعلي این شرکت 160میلیارد تومان است كه بزودي با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار به 200 میلیارد تومان خواهد رسيد.

ارجمندی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه 14 شرکت زیرمجموعه دارد، به ترکیب سهامداران این شرکت اشاره کرد و گفت: 56 درصد سهام این شرکت در اختيار موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس و 8.7 درصد متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری آتیه اندیشان مس بوده و ميزان مالكيت سایر سهامداران حقیقی که اغلب جزو بازنشستگان شرکت ملی مس هستند، به میزان 35.3 درصد است.

وی به موضوع صادرات گلوله‌های فولادی تولید شده توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه «سرچشمه» اشاره كرد و افزود: اين گلوله هاي فلزي به کشورهایي همچون ارمنستان و برخی کشورهای منطقه صادر می‌شود و عمدتا مصرف داخلی دارد. ميزان توليد اين محصول در سال گذشته 18 هزار تن بوده و قابلیت افزایش ظرفیت اسمی تولید این محصول به 30 هزار تن نیز وجود دارد.

در ادامه منصور سلطانی، رئیس هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه گريزي به ظرفيت هاي شركت ملي صنايع مس ايران زد و با بيان اينكه اين دو مجموعه رابطه تنگاتنگي با هم دارند، گفت: ظرفیت تولید کاتد مس در "فملي" تا پایان سال 94 در حدود 200 هزار تن بود که اين ميزان در سال 95 به 260 هزار تن افزایش یافت و انتظار مي رود با به ثمر رسیدن طرح‌های توسعه‌ای این شرکت تا اواخر سال 97 یا اوایل سال 98 ظرفیت تولید این محصول به 400 هزار تن افزایش يابد.

سلطانی به مسئله برجام نيز پرداخت و در خصوص رفع مشكلات مرتبط با حوزه صادرات مس پس از اجراي برجام اظهار داشت: سال پیش رو، سال درخشان مس خواهد بود؛ چرا كه پس از برجام، مشکلات سیاسی مرتبط با صادرات مس تا حد زیادی برطرف شده و هم اکنون تقاضای جهانی برای کاتد افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است. از اين رو توصیه ما به سهامداران این است که به سهام این شرکت نگاه بلند مدت داشته باشند

رئیس هیات‌مدیره NAV هر سهم "سرچشمه" را در حال حاضر حدود 700 تومان اعلام كرد و از برآورد 1000 توماني خالص ارزش دارايي هاي هر سهم آن برای سال 97 خبر داد. به گفته سلطاني پايين بودن آخرین قیمت سهم در بازار پایه در محدوده 303 تومان نسبت به NAV 700 تومانی برآوردی هر سهم آن نشان‌دهنده قابلیت و پتانسیل رشد قیمت سهم است.

نقدشوندگی و شفافیت سهم از مهمترين عواملي بود كه سلطاني آنها را در انتقال این شرکت به بازار دوم تاثیرگذار دانست كه مي تواند در آينده به بازارهاي بالاتر و حتي بورس تهران نيز منتقل گردد.

در ادامه ، معاون مالی اين مجموعه فرابورسي حوزه هاي سرمايه گذاري "سرچشمه" را در هشت صنعت برشمرد و اظهار داشت: اين صنايع شامل صنایع برق و نیروگاهی، ساختمانی، فلزی و فولادی، خاک برداری و راه‌سازی، هلدینگ های سرمایه گذاری، شیمیایی، خدمات مهندسی و فعالیت‌های معدنی مي شود.

معاون مالی سرچشمه ارزش دفتری كل سرمایه‌گذاری ها را 200 میلیارد تومان اعلام كرد گفت: ارزش بازار این صنايع 1300 میلیارد تومان و ارزش خالص دارایی های آنها 900 میلیارد تومان است.

اسکندری با اشاره به اينكه EPS هر سهم شرکت در سال 95 بالای 90 درصد تحقق پیدا کرده ، گفت: سود محقق شده هر سهم به طور تلفیقی 80 تومان و شرکت اصلی 100 تومان بوده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سود تلفیقی و سود شرکت اصلی در سال 96 به ترتيب رقم 85 و 110 تومان و برای سال 97 نیز به ترتيب 90 و 120 تومان در نظر گرفته شده است.

در پايان گفتني است، "سرچشمه" بزودي از طريق گشايش نماد معاملات خود را در بازار دوم فرابورس آغاز خواهد كرد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲
سهم روآوردندبالا،بازش میکنندمیندازندبه خلق الله...خداحافظ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
این سهم 200 تومان بیشتر نمی ارزد