بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد خبر : ۱۷۳۹۳۰
دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز پنج شنبه با حضور اعضای این جبهه در مجموعه فرهنگی شهر آفتاب آغاز بکار کرد.

به گزارش «تابناک»، قرار است در این مراسم 10 کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برنامه خود را ارائه کنند و اعضا به 5 نفری که جزو اصلحین می‌دانند، رأی دهند.
حضور دبیرکل جامعه روحانیت در دومین مجمع ملی جبهه مردمی

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حضور یافت.

این مجمع از صبح امروز در حال برگزاری است و پس از سخنرانی چند تن از چهره‌های شاخص و کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری،‌ هم‌اکنون رأی‌گیری از اعضا برای انتخاب پنج کاندیدای نهایی جبهه مردمی در حال انجام است.
برگزاری رأی‌گیری برای انتخاب 5 کاندیدای نهایی جمنا
پس از پایان سخنرانی نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری در دومین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، نمایندگان اقشار مختلف و کمیته های مردمی "جمنا" آرای خود را برای انتخاب ۵ نامزد نهایی این جبهه به صندوق های رأی گیری انداختند.

بر این اساس باید از بین ۱۰ گزینه که شامل سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، محمدباقر قالیباف، پرویز فتاح، سید عزت الله ضرغامی، رستم قاسمی، علی نیکزاد، حمیدرضا حاج بابایی، علیرضا زاکانی و مهرداد بذرپاش هستند به ۵ نفر رای داده شود.

غلامعلی حداد عادل پیش از آغاز رای گیری گفت: هیئت رئیسه و شورای مرکزی جبهه به هیچ وجه نمی خواهد در رای گیری دخالت کند، اما به طور طبیعی چون مستلزم پیروزی در انتخابات، شرکت یک تیم هماهنگ است برای هماهنگی در تبلیغات انتخاباتی و مناظره ها به هر ۵ نفر رای دهید.

وی افزود: اینطور نباشد که نام نامزد نهایی را بنویسید و ۴ نفر دیگر نوشته نشوند، به هر ۵ نفر رای بدهید.
هم اکنون رأی گیری از اعضای حاضر مجمع عمومی پایان یافته و آراء در حال شمارش است تا 5 کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات پیش رو تعیین شوند.

خبر تابناک تائید شد؛ رئیسی اعلام کاندیداتوری کرد

نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: قصد اینجانب حضور در دومین‌ مجمع ملی بود، اما بدلیل وقوع زمین‌لرزه در خراسان ضرورت داشت در کنار مردم باشم.

سید صولت مرتضوی به نمایندگی از حجت‌الاسلام رئیسی پیام وی به دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را قرائت کرد.

وی در جریان قرائت این پیام عنوان کرد: ایشان دیروز درخواست استعفا از هیئت مرکزی نظارت بر انتخاب ریاست جمهوری را ارسال کرد و با این اقدام رسماً پذیرش داوطلبی در انتخابات را اعلام کردند.

مرتضوی افزود: این حضور جدی و پرقدرت خواهد بود و در آینده نزدیک برنامه‌های خود را اعلام خواهد کرد.

به گزارش مهر، متن پیام حجت‌الاسلام رئیسی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

برگزاری دومین مجمع ملی جبهه نیروهای انقلاب اسلامی گامی ارزنده در راستای وحدت و انسجام نیروهای انقلابی است.

قصد اینجانب حضور در جمع باشکوه نیروهای انقلاب اسلامی در دومین مجمع ملی بود اما به لحاظ حادثه غیرمترقبه زلزله استان خراسان ضرورت دارد در کنار مردم متدین این دیار باشم.

لذا بدین‌وسیله مراتب تشکر خود را از حسن اعتماد اعضای محترم جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام نموده و آرزو می‌کنم در اولین فرصت به توفیق زیارت دوستان انقلابی نائل آیم.»

اعلام موضع «محسن رضایی» درباره کاندیداتوری

عبدالحسین روح‌الامینی صبح امروز در دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، پیام محسن رضایی را که به علت وقوع زمین لرزه در شهر مقدس مشهد و برخی روستاها و شهرستان های اطراف آن به استان خراسان رضوی سفر کرده، قرائت کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ابتدا عرض کنم که از اینکه مرا پیشنهاد دادید تشکر می‌کنم، ولی همانطور که بارها عرض کرده‌ام تصمیم من تغییر نکرده است، تقاضایی برای کاندیداتوری ندارم.

امروز روز ایثار وفداکاری از طرف کاندیداها و روز تشکیل یک دولت انقلابی و کارامد جمعی ازسوی نیروهای انقلاب یعنی شماهاست.

امروز روز ایثار و برادری و وحدت از یک طرف و تصمیم‌گیری درست برای یاری‌رسانی به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران در شکست دشمن و مایوس کردن آمریکا در جنگ احزاب و جنگ اقتصادی است.

همان‌طور که بارها عرض کرده‌ام تصمیم من تغییر نکرده است، تقاضایی برای کاندیداتوری ندارم و از هر تصمیمی که نیروهای انقلاب بگیرند حمایت می‌کنم. شما نیامده‌اید در اینجا که انتخاب کنید آمده‌اید که برای انقلاب تصمیم بگیرید.

من و شما نباید اشتباه کنیم. فرصت‌های زیادی از دست رفته است. زمان اشتباه‌کاری پایان یافته است.

خلاء نیروهای انقلاب نبود، رهبری نیست، ما بهترین رهبری را داریم، بلکه نبود فرماندهی است. جبهه مردمی می‌تواند خلاء مدیریت و فرماندهی را در جبهه انقلاب به صورت خرد جمعی حل کند.

از دعوت شما می‌خواهم استفاده کنم و نظرات خود را درباره مسئولیت نیروهای انقلاب اسلامی در شرایط کنونی کشور، مردم، منطقه بیان دارم و در آخر اگر فرصتی شد اشاره‌ای به فهرستی از برنامه دولت انقلابی بکنم که در تبلیغات در استان‌ها از آن استفاده کنید.

مقدمه

مقدمتا عرض کنم که از هفده سالگی که تکلیف سیاسی و مبارزاتی خود را شناختم. همیشه تکلیف را در دفع خطر و بحران چه درحوزه سیاسی و چه امنیتی و چه دفاعی و در این سی سال اخیر در اقتصاد آن هم با تایید امام و رهبری می‌دانستم.

درس و پست و مقام چیزی جز ابزاری برای انجام تکلیف الهی من نبوده است. کما اینکه پس از پایان جنگ که مطمئن شدم تهدید جدی ما در آینده در اقتصاد است از رشته مهندسی مکانیک تغییر رشته دادم و به اقتصاد روی آوردم و لیسانس و فوق‌لیسانس و دکترای اقتصاد را گرفتم.

در این مدت عمرم یک لحظه از انقلابی‌گری فاصله نگرفتم. در اوج خفقان رژیم شاهنشاهی در سن نوزده سالگی به زندان رفتم و بار دوم از دست آنها مخفی شدم و در مبارزه با رژیم شاه تا شب بیست و دوم بهمن از پای ننشستم.

سپس به تشکیل سازمانی از همه احزاب و گروه‌های انقلابی شناخته شده پیرو امام بر آمدیم و تا آستانه کاندیدا شدن مقام معظم رهبری در سال 58 جلو رفتیم که ایشان البته شهید بهشتی را پیشنهاد دادند، ولی با ترور شهید مطهری و برجستگان دیگر انقلاب، فعالیت سیاسی و انتخابات را نیمه‌تمام گذاشتم و به سپاه رفتم و سازمان اطلاعاتی سپاه را بنیان گذاشتیم.

فرقانی‌ها و سازمان مجاهدین خلق و حزب توده را سرکوب کردیم و کودتای نوژه را خنثی و سپس به فرماندهی سپاه رسیدم که رهبر معظم انقلاب در انتصاب من به دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام فرمودند: و شما هم ظرفیت‌های آنها را دیده‌اید.

-دولت انقلابی باید گفتمان انقلابی متناسب با یک جهاد اقتصادی اجتماعی بسیج کننده تمامی اقشار جامعه علیه فقر و بیکاری از یک طرف و ایستادگی در مقابل آمریکا از سوی دیگر و ادامه نهضت مقاومت از سوی دیگر در منطقه را تولید کند.

-اعمال انضباط شدید از بیت‌المال گرفته و تا تصادفات و تا قاچاق و موادمخدر

الف- نهضت مردمی اقتصاد مقاومتی

1- تحول اداری و مدیریتی در کشور از جمله اختیار دادن به استان‌ها صرفا در حوزه اقتصادی و تولید و تجارت
2- برنامه کادرسازی و انتقال قدرت به نسل‌های سوم و چهارم است
3-اصلاح یارانه‌ها و تبدیل آن به یارانه‌های درآمدی
4-برنامه نجات بانکی
5-موسسات تضمین اعتباری بنگاه‌های کوچک و متوسط
6-کسب و کارهای خانگی
7-نوسازی واحدهای صنعتی
8-سازمان تجارت ملی

الف- برنامه ایران منطقه‌ای
1-دیپلماسی اقتصادی
2-اتحادیه کشورهای منطقه مقاومت
3-تقویت نیروهای دفاعی کشور و متحدین در منطقه

چند توصیه:

قبل از اینکه چند توصیه برای شما نیروهای مخلص انقلاب داشته باشم باید به یک ابهام پاسخ بدهم و اینکه چرا که من معتقد به میدان دادن به جوان‌ها هستم ولی خودم همچنان در کنار شما در صحنه فعالیت و اقدام و عمل هستم.

لازم است توضیح دهم که مهمترین مسئولیت خود را آماده‌سازی نسل‌های سوم و چهارم انقلاب برای بر عهده گرفتن اداره کشور در آینده می‌دانم و چون این کار جز از طریق مدیریت جهادی و انقلابی که تنها در صحنه عملیاتی قابل انتقال به جوانان کشور است، امکان‌پذیر نیست، از صحنه کنار نرفته‌ام جز با شهادت کنار نخواهم رفت و انواع تهمت و افترا را به عزلت و گوشه‌نشینی ترجیح خواهم داد.

1-جبهه مردمی نیروهای انقلاب را باید در اولین فرصت فراگیرتر سازید.

2-جبهه مردمی مهمتر از یک انتخابات است، لذا نباید فدای اشخاص بشود و یا در صورت ناکامی تضعیف شود. در جنگ‌های صدر اسلام ارتش پیامبر در برخی جنگ‌ها شکست می‌خورد ولی ارتش ایشان منحل نمی‌شد. در جنگ خودمان هم همین‌طور بوده است.

3- باید پنج نفری انتخاب شود که متناسب با سناریوهای احتمالی پاسخگو بوده و پیروزی را برای ما رقم بزند. ما باید به صورت یک تیم وارد رقابت بشویم و با هم رقابت نکنیم.

پروردگارا رهبر انقلاب را تا ظهور حضرت مهدی حفظ بفرما

محسن رضایی


اشتراک گذاری :
ارسال نظر