بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس می گوید که دولت بدهی خود را با کشاورزان تولید کننده گندم تسویه کرده است بنابراین در این زمینه نگرانی وجود ندارد.
کد خبر : ۱۷۵۵۴۲
به گزارش بورس نیوز، راضی نوری با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی 1300 تومان اعلام شد، اظهارداشت: این رقم برای خرید تضمینی گندمی است که تا چند روز آینده کشاورز برداشت می کند، البته این رقم خلاف قانون بوده چرا که طبق قانون باید دولت متناسب با تورم این نرخ را نسبت به سال گذشته افزایش می داد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ظلمی در حق کشاورز شده است، بیان داشت: تاخیر در اعلام قیمت خرید تضمینی گندم ظلم به کشاورزی بود، انتظار می رود که شهریور امسال دولت به موقع قیمت خرید تضمینی گندم را اعلام کند تا کشاورز برای کشت تصمیم گیری کند.

برداشت گندم کشاورز


نماینده مردم شوش در مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص پرداخت سود دیرکرد، گفت: دولت بدهی خود را با کشاورزان تولید کننده گندم تسویه کرده است بنابراین در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

نان یارانه دارد


وی در این باره که افزایش قیمت خرید تضمینی به گرانی نان منجر می شد یا خیر بیان داشت: این دو مقوله ارتباطی به هم ندارند حتی
دولت سیاست ارائه گندم در بورس کالا را دنبال می کند و می خواهد کم کم به این سمت حرکت کند در حال حاضر 4 استان پایلوت این کار هستند

اگر مرتبط باشد دولت برای نان در قانون بودجه سال 97 یارانه در نظر گرفته است پس با این بهانه نمی تواند از افزایش قیمت خرید تضمینی گندم طبق قانون شانه خالی کند.

ارائه گندم در بورس به نفع کشاورز است

نوری در ادامه، علت عدم افزایش قیمت خرید تضمینی گندم را توضیح داد و گفت: دولت سیاست ارائه گندم در بورس کالا را دنبال می کند و می خواهد کم کم به این سمت حرکت کند در حال حاضر 4 استان پایلوت این کار هستند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ارائه گندم در بازار بورس کالا با توجه به دلار 4200 تومان به نفع کشاورز تمام می شد و رقم خرید فروش این کالا در بورس بیش از 1300 تومان خواهد بود.

بنابر گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه دولت ارائه گندم در بورس را در بازه زمانی بلند مدتی در نظر دارد، گفت: مزیت ارائه گندم در بورس این است که محصول با کیفیت ارائه می شود و رقابت سالم خواهد بود، از سوی دیگر شفافیت بازار بورس به نفع کشاورزان است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر