بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
مشتریان اصلی محصولات ایرکا پارت صنعت، شرکت های منتسب به کارخانجات بزرگ خودرو سازی نظیر ساپکو، مگاموتور و رنو پارس می باشند که بیش از 85 درصد از درآمدهای شرکت را تامین می کنند.
کد خبر : ۱۷۷۷۲۹
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، کاهش 50 درصدی سود و شناسایی تنها 15 میلیارد ریال سود در سال 1396، عملکرد نامناسب شرکت ایرکا پارت صنعت را نشان می دهد. کاهش میزان درآمدهای شرکت که عمدتا مربوط به کاهش فروش دریچه های هوا و قطعات یدکی بوده در کنار افزایش هزینه های بهای تمام شده که بخش عمده ای از آن به دلیل افزایش مبلغ خرید مواد اولیه می باشد، منجر به کاهش حاشیه سود ناخالص در عملکرد سال 1396 گردیده است.


از جمله بزرگترین ریسک های شرکت در سال مالی جاری که بی شک منجر به کاهش چشمگیر تولیدات و فروش شرکت نیز خواهد گردید، احتمال بالای عدم تهیه مواد اولیه خارجی شرکت پس از آغاز تحریم های صنعت خودرو سازی در ماه آتی می باشد . بیش از 50 درصد از قطعات منفصله و مواد اولیه تولید شرکت در سال های اخیر، وارداتی بوده که این موضوع در کنار تحولات ارزی اخیر کشور، حساسیت بالای سودآوری و فعالیت های این شرکت را به تحریم های محتمل بیش از پیش نمایان می سازد.




اشتراک گذاری :
ارسال نظر