بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: اصناف همیشه در کنار نظام و دولت جمهوری اسلامی حضوری بی‌شائبه و موثر داشته‌اند.
کد خبر : ۱۸۲۱۱۴

به گزارش بورس نیوز، رسول جهانگیری با تاکید بر نقش بازاریان و کسبه، اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف کشور در به آرامش‌رساندن سطح بازار در شرایط فعلی و تحمیل تحریم اقتصادی به جمهوری اسلامی اظهار کرد: اصناف همیشه در کنار نظام و دولت جمهوری اسلامی حضوری بی‌شائبه و موثر داشته‌اند، اما دولت در تصمیم‌گیریها و سیاستگذاری‌های مرتبط با حوزه اصناف به نظرات صنوف بی‌توجه هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ تا ۲۵ درصد جمعیت کشور را خانواده بزرگ اصناف تشکیل میدهند، افزود: این فراکسیون بزرگ و موثر بارها ودر مقاطع مختلف، آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن تجربیات و صلاحدید‌های اقتصادی به دولت اعلام داشته‌اند و بارها با عملکرد مثبت،منطقی و خردمندانه، تاثیر حضورخود را در تمامی عرصه‌ها نشان داده است.

نماینده اتاق اصناف ایران در اصفهان ادامه داد: باید با وحدت عملکردو روحیه تعامل وهمدلی و خردجمعی در مسیر حل مشکلات صنفی قدم‌های موثری برداشت .

جهانگیری ضمن سپاسگذاری از زحمات همه زحمتکشان این عرصه در تمامی دوره‌ها ادامه داد:باید نقطه‌ضعفها را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم.

رئیس اتاق اصناف اصفهان درخصوص اصلاح قانون نظام صنفی نیز گفت: باید بر اساس واقعیات و نیازمندیهای جامعه اصناف در اصلاح عملکرد و تعالی جایگاه، موارد ضعف و نقاط قوت قانون بررسی وشناسایی شود بطور مثال؛ طول مدت خدمتگذاری هییت‌رییسه و هییت مدیره دو تا چهارسال است و این افراد دو دوره میتوانند شرکت کنند حال آنکه زمان زیادی سپری گشته تا این افراد تجربیات مدیریتی و کارآمدی مدیران را کسب کنند و زمان بهره‌برداری مصادف با زمان برون‌رفت از صحنه فعالیت میشود, ترک این افراد از جایگاه و آمدن افراد جدید، هزینه‌های بی‌شمار دیگری را تحمیل می‌کند و این سیر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مدیران لایق همیشه ماندگار و افرادی که حضورشان موثر نیست خود به خود در انتخاب‌های بعدی تغییر میکنند و نیازی به تعیین میزان خدمتگذاری نیست چرا که در چهار سال افراد میزان مدیریت و قدرت اجرایی و ایده‌های خلاق خود را نشان میدهند لذا دقیقا این موضوع ضرورت تجدیدنظر در قانون را خواهد داشت.

وی در پایان گفت: تاکید دارم ؛اصناف حق دارند تا در کارگروه‌های کلان اقتصادی کشور و شوراهای اسلامی شهرستانهاعضو و حق رای داشته باشند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر