بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
نایب رئیس اتاق اصناف شبستر مطرح کرد:

رکود بازار باعث ریزش مشتریان

نایب رئیس اتاق اصناف شبستر گفت: رکود بازار و نوسان قیمتها باعث ریزش مشتریان واحدهای صنفی وکاهش رونق کسب وکار اصناف می‌شود.
کد خبر : ۱۸۳۲۳۹

به گزارش بورس‌نیوز، خداویردی آهنگرزاده اظهار کرد: رکود بازار و نوسان قیمتها باعث ریزش مشتریان واحدهای صنفی وکاهش رونق کسب وکار اصناف می‌شود.

وی در خصوص وضعیت موجودی کالا در بازار توضیح داد: موجودی کالا در بازار مناسب است ولی درخصوص برخی کالاها مثل ابزارآلات، دسترسی به اجناس اصل در بازار بسیار مشکل است و یا عملکرد شرکتهای پخش در عرضه کالا به واحدهای صنفی با نرخ بالاتر از نرخ ثبت شده و قانونی که باعث گرانی و نوسان قیمت رو به بالا در بازار می‌شود.

نایب رییس اتاق اصناف شبستر قانون مالیات برارزش افزوده را دارای ابهام خواند و ادامه داد: اجرای نادرست این قانون باعث ایجاد مشکلات فراوان برای صنوف مشمول شده است مثلا زرگران و آهن‌فروشان در این خصوصا دارای مشکل هستند و نیازمند بررسی مجدد این قانون توسط مراجه ذیربط در راستای کمک به اصناف در شرایط فعلی بازار هستیم.

وی ادامه داد: تعییین مالیات عملکرد صنوف نیز در شرایط رکود بازار وکاهش کسب وکار باید براساس عدالت صورت گیرد ضمن اینکه جدیت بیشتری در پیگیری فراریان مالیاتی در همه اقشار جامعه انجام شود تا فشار بیش از این بر صنوف قانونمند که هرساله با ارائه اظهارنامه در قدم اول پرداخت مالیات هستند، نشود.

این فعال صنفی از فعالیت بی‌ضابطه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستانهای کوچک گله کرد و افزود: این فروشگاه‌ها با بهره‌گیری از امکانات و رانت فراوان در تهیه و عرضه اجناس وکالاها ،قدرت رقابت را ازواحدهای صنفی کوچک سلب کرده و باعث آسیب فراوان به این این واحدها شده‌اند.

نماینده اتاق اصناف ایران در آذربایجان شرقی ادامه داد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شرایطی که از بازار شهرستانهای کوچک استفاده وکسب درامد می‌کنند از پاسخگویی ونظارت اتحادیه واتاق اصناف شهرستان مبرا هستند، مجوز خود را از تهران گرفته وتمام حقوق این مجوز را نیز به اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌پردازند.

آهنگرزاده از بی‌توجهی به مشکلات واحدهای بازرسی اصناف از نظر بودجه وامکانات انتقاد کرد وافزود: در شرایطی که نظارت بر بازار در شرایط حساس فعلس از ضروریات تنطیم بازار است؛باید فکری اساسی برای حل مشکلات این واحدها صورت گیرد از جمله پیگیری دریافت سهم اصناف از محل جرایم تخلفات صنفی توسط نهادهای بالادستی مثل اتاق اصناف ایران.

وی با اشاره به فعالیت ۷هزار واحد صنفی با جواز کسب در شبستر، از برنامه‌ریزی در ساماندهی حدود ۴۰۰ واحد بدون جواز خبر داد. نماینده اتاق اصناف ایران با اشاره به انتخابات هیات رییسه دور۷اتاق اصناف ایران اظهار کرد: از هیات رییسه جدید درخواست داریم در دور جدید فعالیت اتاق اصناف ایران به نظرات کارشناسی صنوف شهرستانی هم توجه شود و در برنامه‌های خود در ارتقا و بهینه‌سازی عملکرد و حل مشکلات اصناف به صنوف مناطق محروم وشهرستانهای کوچک هم توجه شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس اتاق اصناف فیروزکوه:

تشکیل اتاق فکر در اتاق اصناف ایران

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عسلویه امضا خواهد شد؛

تفاهم‌نامه همکاری بین مجتمع گاز پارس جنوبی و سازمان فنی و حرفه‌‎ای کشور

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خریداران خودرو نباید ضرر کنند

ارسال نظر