بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی پیش‌بینی کرد:

افزایش قیمت نفت به بیش از 70 دلار

رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی گفت: به دلیل افزایش تقاضا برای خرید نفت در فصل زمستان و کاهش یک میلیون و 200 هزار بشکه‌ای تولید این محصول، پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلای سیاه به بیش از 70 دلار افزایش یابد.
کد خبر : ۱۸۴۶۳۲


Image result for ‫نفت ایران‬‎

مهدی حسینی رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی در گفت‌و‌گو با بورس نیوز گفت: به تبع کاهش یک میلیون و 200 هزار بشکه‌ای تولید نفت پیش بینی می شود که قیمت این محصول نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه با آغاز فصل زمستان میزان تقاضای نفت نیز افزایش می یابد، افزود: به نظر می رسد که قیمت این محصول به بیش از 70 دلار افزایش یابد.

حسینی با بیان اینکه معافیت ایران از کاهش تولید نفت ایران موفقیت بزرگی محسوب می شود، ادامه داد: اعضای غیر عضو اوپک می توانند میزان بیشتری از تولید خودرا کاهش مخصوصا روس‌ها که اکنون یازده میلیون بشکه تولید می کنند زیرا در اینصورت بازار بهبود بیشتری را تجربه می کرد.

رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی با اشاره به جلسه نماینده ویژه وزارت خارجه ایالات متحده با وزیر نفت عربستان نیز گفت: آمریکا به دلیل تمایل به ثبات قیمت نفت بین 50 یا 60 دلار علاقه‌مند به حذف تولید مازاد این محصول است.

حسینی با بیان اینکه به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران و افزایش قیمت نفت قبل از انتخابات کنگره، نارضایتی‌های فراوانی از سوی مردم را به همراه داشت، خاطرنشان کرد: مردم آمریکا نسبت به گرانی بنزین و گازوئیل حساس هستند بنابراین مسئولین این کشور نیز تمایلی به افزایش قیمت فرآورده‌ها ندارند.

وی با بیان اینکه صحبت‌های خالد الفالح در خصوص جبران کاهش تولید نفت در هر کشوری توسط عربستان، اثرات ناشی از کاهش قیمت این محصول را در بازار کمرنگ می کند، افزود: ایران باید نگران کاهش میزان صادرات نفت خود در دوران تحریم باشد اما عربستان ظرفیت تولید بیش از 10800 یا 11 میلیون بشکه‌ای نفت را ندارد و صرفا جهت ایجاد نگرانی برای ایران اعلام کرده که می‌تواند بیش از این میزان را نیز تولید کند.

حسینی با بیان اینکه به تبع افزایش قیمت نفت قیمت خوراک پتروشیمی‌ها نیز افزایش می یابد، ادامه داد: گرچه تاکنون قیمت خوراک پتروشیمی‌ها در کشور ثابت بوده اما اگر قیمت بازار آزاد ملاک قرار گیرد سهام این شرکت‌ها نیز دستخوش تغییرات نامطلوبی خواهد شد.

وی با تاکید براینکه تاکنون به دلیل ثبات در نرخ خوراک پتروشیمی‌ها شاهد تغییرات زیادی در سهام این شرکت ها نبودیم، تاکید کرد: اما در صورت افزایش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها نرخ فروش محصولات آن‌ها در بازار صادراتی نیز افزایش می یابد که در نتیجه این امر تاثیرات مثبتی را برای این شرکت2ها در پی خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر