بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: حذف عامل روانی از بازار مهم ترین دلیلی بود که روند نزولی قیمت ارز و سکه را رقم زده است.
کد خبر : ۱۸۴۹۳۷
به گزارش بورس نیوز، علی اکبر کریمی با اشاره به کاهش نرخ طلا و ارز در بازار در روزهای اخیر، گفت: حذف عامل روانی از بازار مهم ترین دلیلی بود که روند نزولی قیمت ارز و سکه را رقم زده است.نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عامل روانی تاثیر به سزایی در افزایش نرخ ارز و سکه در ماه های اخیر داشته است، افزود: با حذف این عامل اضطراب و هیجان کاذب برای خرید غیر ضرور از بین رفته و حباب قیمت ها کاهش یافت.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت تقاضا و عرضه از سوی بانک مرکزی به گونه ای انجام شده که تعادل منطقی تری نسبت به گذشته در بازار ایجاد شده است، تصریح کرد: این عامل مدیریت صحیح رخ داده از سوی بانک مرکزی به ثبات و پایداری بازار و تمایل به سمت کاهش قیمت موثر بوده است.

کریمی ادامه داد: رفته رفته باید به سمت شرایطی حرکت کنیم که قیمت بازار غیررسمی و قیمت ارز نیمایی به هم نزدیک شوند تا بتوانیم به شرایط تک نرخی گذشته یا اختلاف قیمت خیلی جزیی بین سامانه نیمایی و بازار آزاد و غیررسمی برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از  قیمت ها در بازارهای موازی سکه و ارز  در آینده چیست؟، تصریح کرد: این بستگی به سیاست ها و تدابیر دولت برای هدایت نقدینگی گسترده ای که در جامعه وجود دارد خواهد داشت از این رو این هدایت باید به سمت بازارهای مولد باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینک مسکن ظرفیت خوبی برای جذب نقدینگی در جامعه دارد، گفت:برای اینکه نقدینگی به این سمت سوق پیدا کند باید زمینه سازی شده و مدل های مالی در نظر گرفته شود تا مردم انگیزه پیدا کنند تا پول خود را در این مسیر هزینه کنند.

کریمی افزود: هنر و مدیریت دولت در هدایت  نقدینگی به نفع تولید و اشتغال موثر است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر