بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

پتروشیمی‌ها و فلزی‌ها در سرازیری اصلاح

کارشناس بازار سرمایه گفت: در چند ماه اخیر این صنایع به دلیل افزایش نرخ ارز رشد زیادی را تجربه کردند اما؛ اکنون به دلیل تحریم‌ها و نیز کاهش نرخ ارز سهم‌های پتروشیمی و فلزی روند اصلاحی را در پیش گرفتند.
کد خبر : ۱۸۵۳۰۷
پتروشیمی‌ها و فلزی‌ها در سرازیری اصلاح
محسن رحمتی مدیرعامل کارگزاری تدبیرگران فردا در خصوص وضعیت بازار سرمایه در هفته پیش رو به بورس نیوز، گفت: بازار در این هفته نیز روند فعلی را ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه شاخص بازار در این هفته روند صعودی و نزولی زیادی را تجربه نخواهد کرد،افزود: احتمالا شاخص بازار محدوده بیش از 150 هزار واحدی را تجربه خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه به دلیل اعمال تحریم‌ها فلزی‌ها و پتروشیمی‌ها با محدودیت‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند، ادامه داد: در چندماه اخیر این صنایع به دلیل افزایش نرخ ارز رشد زیادی را تجربه کردند اما اکنون به دلیل تحریم‌ها و نیز کاهش نرخ ارز سهم‌های پتروشیمی و فلزی روند اصلاحی را در پیش گرفتند.

رحمتی ادامه داد: این سهم‌ها از جنبه بنیادی وضعیت مطلوبی دارند بنابراین درصد قابل توجهی از پرتفوها را تشکیل می دهند.

وی در خصوص تشریح وضعیت سهام‌های خودرویی‌ها و بانکی‌ها نیز گفت: تجربه سال 93 نشان می دهد که این میزان فروش و تولید این شرکت ها به مرور زمان کاهش می یابد اما به طور کلی می توان چشم انداز مثبتی را برای سهام خودرویی ها در نظر گرفت.

رحمتی با بیان اینکه بانکی ها درگیر افزایش سرمایه و تسعیر نرخ ارز هستند،ادامه داد: این دوعامل تاثیرات مثبتی را برای سهام بانکی ها به همراه خواهند داشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر