بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
مدیرعامل شرکت کشت و دامداری فکا از عرضه اولیه ۲۰ درصد سهام این شرکت در فرابورس با نماد معاملاتی "زفکا" در هفته پیش رو خبر داد.
کد خبر : ۱۸۸۱۸۲

به گزارش بورس‌نیوز، معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در نشست خبری معارفه عرضه سهام شرکت کشت و دامداری فکا گفت: عمق بازار سرمایه به گونه‌ای است که جذب واگذاری های دولت در آن به سادگی صورت نمی گیرد. بر این اساس یکی از سیاستهایی که شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و کوچک‌سازی خود انتخاب کرده، عرضه اولیه سهام شرکتهای زیرمجموعه خود در بورس است.

مهران کرامتی افزود: این در حالی است که بورس می تواند بستر مناسب و شفافی برای کشف قیمت و رویکردی جدید برای واگذاری های دولت باشد.

وی اضافه کرد: در 9 ماه گذشته شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی برای خروج از بنگاه داری در راستای اجرای اصل 44، در مقایسه با سایر نهادهای مشابه بهترین عملکرد را داشته است و به همین منظور 40 شرکت زیرمجموعه خود را آماده سازی، قیمت‌گذاری و آماده عرضه کرده است که بخشی از آنها نیز واگذار شده اند.

جمشید جلیلی نژاد نیز در ادامه این نشست گفت:‌ شرکت کشت و دامداری فکا در سال 1353 با موضوع کشاورزی و دامپروری و با سرمایه 30 میلیارد تومان در وسعتی بالغ بر 160 هکتار تاسیس و از سال 57 به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت کشت و دامداری فکا با اشاره به این که این شرکت در 20 خرداد امسال نزد سازمان بورس اوق بهادار با نماد معاملاتی "زفکا" ثبت شده است، افزود: ظرفیت تولید این شرکت از 30 هزار تن در سال 67 به 63 هزار تن در سال 97 رسیده است.

وی با اشاره به این که در هفته پیش رو 20 درصد سهام شرکت کشت و دامداری فکا در فرابورس ایران عرضه اولیه می‌شود گفت: این میزان سهام 60 میلیون سهم شرکت را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و دامداری فکا در خصوص فرصت‌های صنعت دامپروری در کشور گفت: کم تاثیر بودن تحریم‌ها بر این صنعت، پایین بودن مصرف سرانه شیر در کشور، امکان صادرات به کشورهای همسایه، حمایتهای دولتی از جمله معافیتهای مالیاتی و ... از جمله مزایای فعالیت در این صنعت هستند.

جلیلی نژاد در خصوص تهدیدهای این صنعت نیز اذعان داشت: شرایط اقلیمی و خشکسالی، کاهش قدرت خرید مردم، فساد پدذیری محصول، متغیر بودن سیاست‌گذاری‌ها و ... نیز از نقاظ ضعف این صنعت بشمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت کشت و دامداری فکا در خصوص برنامه‌های آتی این شرکت هم گفت: افزایش تولید شیر تا سقف روزانه 200 تن و عرضه دام مازاد 1500 راسی در سال به بازار تقاضا نیز از جمله برنامه های شرکت در آینده است.

بر همین اساس مقرر شده چهارشنبه مصادف با ۲۴ بهمن، ۶۰ میلیون سهم "زفکا" با محدوده قیمتی ۸۲۰ تا ۸۳۰ تومانی هر سهم در بازار دوم معاملات بورس تهران روانه میز فروش شود.

در این رویداد سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی حداکثر ۶۰۰ سهم و با سرمایه ۴۹۸ هزار تومانی تعیین شده که با توجه به تجارب گذشته و استقبال متقاضیان، این سهمیه تغییر خواهد کرد.

موضوع فعالیت کشت و دام فکا

شرکت کشت و دامداری فکا در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی استان تهران به ثبت رسیده است و در سال ۱۳۵۷ به اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی استان اصفهان منتقل شده است. در حال حاضر شرکت کشت و دامداری فکا جز واحد‌های تجاری فرعی سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین است. مرکز اصلی شرکت در اصفهان و واحد‌های دامداری و زراعت واقع در کبوتر آباد بخش کرارج میباشد.

شرکت کشت و دامداری فکا یکی از بزرگترین تولید کننده‌های شیر کشور با تولید تقریبی ۱۶۰ تن در روز و یکی از بزرگترین واحد‌های توزیع کننده تلیسه آبستن در ایران به تعداد حدود ۱۰۰۰ راس در سال طبق یادداشت ۱۱ صورت‌های مالی سال ۱۳۹۵ است.

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده ۳ اساسنامه عبارت است:

انجام فعالیت‌های کشاورزی و دامداری و باغداری و پرورش طیور و زنبور عسل، ماهی و هرگونه حیوان دیگر و استفاده از فرآورده‌های حیوانی و پروتئین گیاهی و واردات مواد اولیه، ماشین آلات و لوازم مورد نیاز شرکت و هر گونه دام

مبادرت به هر گونه عملیات و معاملات مجاز که بطور مستقیم یا غیر مستقیم برای انجام فعالیت مذکور ضروری و مفید باشد.

عرضه اولیه کشت و دامداری فکا (زفکا)؛ از نقدینگی مورد نیاز تا جزئیات عرضه و سهمیه هر کد

عرضه اولیه کشت و دامداری فکا (زفکا)؛ از نقدینگی مورد نیاز تا جزئیات عرضه و سهمیه هر کد

جزئیات عرضه اولیه زفکا

زمان عرضه: چهارشنبه ۱۳۹۷/۱۱/۲۴

نماد: "زفکا"

نام شرکت: شرکت کشت و دامداری فکا

نام گروه: زراعت و خدمات وابسته


موضوع فعالیت

فعالیت‌های کشاورزی و دامداری و باغداری و پرورش طیور و زنبور عسل و ...


سهامدار اصلی

شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین (۹۹%)

روش عرضه: بوک بیلدینگ (ثبت سفارش)

محل عرضه: بازار دوم بورس

میزان عرضه: ۱۰ درصد

میزان عرضه: ۶۰ میلیون سهم


مدیر عرضه: کارگزاری صبا تامین

متعهد خرید: صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازرگانی صبا گستر نفت و گاز تامین

حداکثر سهام قابل خرید: ۶۰۰

دامنه قیمت: ۸۲۰۰ تا ۸۳۰۰ ریال

سقف تعهد خرید: ۵۰ درصد

حداکثر مبلغ خرید: ۴۹۸،۰۰۰ تومان

درصورت استقبال ۲۸۰ تا ۳۴۰ هزار نفری: حدود ۲۴۰ تا ۳۰۰ هزار تومان


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز؛

حجم زیاد عرضه های اولیه هیجانی در بازار ایجاد نمی کند

شنبه ۲۷ بهمن ماه صورت می‌گیرد؛

عرضه اولیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش

مدیرعامل بورس تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تدارک راهکارهای لازم برای رفع مشکلات عرضه اولیه سهم‌ها

ارسال نظر