بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
عملکرد این شرکت صنایع بهداشتی در سال جاری بررسی شد؛

تعدیل مثبت سودآوری با افزایش فروش و کاهش بهای تمام شده قیمت

با توجه به سرمایه پایین و 100 میلیارد ریالی، افزایش بیش از 75 میلیارد ریالی سود ناخالص و 50 میلیاردی سود خالص، موجب تعدیل سودآوری 124 درصدی این شرکت در سال مالی 1397 در مقایسه با سال مالی گذشته شده است.
کد خبر : ۱۸۸۴۷۴

رشد سودآوری «ساینا» در سال مالی 1397 :

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بنا بر گزارشات حسابرسی نشده منتشره در سامانه کدال، شرکت صنایع بهداشتی ساینا نیز در سال مالی 1397 موفق به ثبت رشد چشمگیر سودآوری خود شد.

رشد سودآوری «ساینا» در سال مالی 1397 :

افزایش درآمدهای حاصل از فروش مهمترین محصولات این شرکت اعم از انواع مایعات ظرفشویی داخلی و صادراتی، مایع لباسشویی، شیشه‌شوی و ...، که با توجه به افزایش نرخ‌های فروش این محصولات در سال جاری که عمدتا ناشی از رشد چشمگیر قیمت‌های ارز و تورم قیمت‌ها بوده است، از مهمترین دلایل افزایش 52 درصدی درآمدهای این شرکت است.

نکته جالب توجه در گزارش سود و زیان منتشر شده از این شرکت نقش کاهش تخفیفات فروش محصولات در افزایش سود ناخالص و کاهش بهای تمام شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است که البته این تفاوت معنادار از دلایل اصلی ثبت تعدیل مثبت چشمگیر سودآوری این شرکت نیز است.

رشد سودآوری «ساینا» در سال مالی 1397 :

همانگونه که در جدول فوق نیز ملاحظه می‌شود با توجه به سرمایه پایین و 100 میلیارد ریالی، افزایش بیش از 75 میلیارد ریالی سود ناخالص و 50 میلیاردی سود خالص، موجب تعدیل سودآوری 124 درصدی این شرکت در سال مالی 1397 در مقایسه با سال مالی گذشته شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عملکرد مناسب این شرکت در اسفندماه 1397

«چدن» با دست پر به استقبال بهار آمد

درخصوص افزایش سرمایه شرکت پتروشيمی فارابی صورت گرفت؛

«شفارا» شفاف‌سازی کرد

درخصوص افزایش سرمایه این شرکت صورت گرفت؛

پیشنهاد افزایش سرمایه «غفارس»

ارسال نظر