بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
افزایش مقادیر فروش و به تبع آن مبالغ فروش شرکت قند لرستان در 6 ماهه نخست سال مالی 1397 در مقایسه با سال مالی گذشته از اصلی‌ترین دلایل افزایش بیش از 58 درصدی سود خالص این شرکت در آخرین گزارش منتشر شده در سامانه کدال است.
کد خبر : ۱۸۸۴۷۵

افزایش سودآوری «قلرست» در سایه افزایش چشمگیر مقادیر فروش شکر در 6ماهه نخست سال مالی 1398 :

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، افزایش مقادیر فروش و به تبع آن مبالغ فروش شرکت قند لرستان در 6 ماهه نخست سال مالی 1397 در مقایسه با سال مالی گذشته از اصلی‌ترین دلایل افزایش بیش از 58 درصدی سود خالص این شرکت در آخرین گزارش منتشر شده در سامانه کدال است.

افزایش سودآوری «قلرست» در سایه افزایش چشمگیر مقادیر فروش شکر در 6ماهه نخست سال مالی 1398 :

در حالی که این شرکت در 6 ماهه نخست سال گذشته تنها 1.273 تن شکر چغندری را به فروش رسانیده بود، در مدت مشابه سال جاری با فروش 16.138 تنی این محصول و ثبت مبالغ فروش 486.464 میلیون ریالی، رشدی چشمگیر را میزان درآمدهای خود منتشر کرد.

آنچه به نظر می‌رسد، در صورت ادامه این روند در 6 ماهه دوم سال مالی 1397 ، شرکت موفق به تحقق سودی قابل توجه در انتهای سال مالی 1397 خواهد شد. اما با توجه به ظرفیت‌های تولیدی شرکت‌های این صنعت و نیز قابل توجه بودن میزان فروش شرکت در شش ماهه دوم سال گذشته، احتمال تکرار روند چشمگیر 6 ماهه نخست بعید و دور از ذهن به نظر می‌رسد.

مجموع کل درآمدهای این شرکت در 6 ماهه نخست سال جاری در حدود 538 میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با 109 میلیارد ریال درآمد این شرکت در مدت مشابه سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است. همچنین این افزایش درآمدها و البته افزایش بهای تمام شده (عمدتا مربوط به افزایش مقادیر و مبالغ خرید چغندر است)، منجر به تحقق 107 میلیارد ریالی سود خالص در این مدت شده است در حالی که سود خالص سال مالی گذشته این شرکت در حدود 205 میلیارد ریال بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر