بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

وابستگی بازار ارز به روند صادرات پتروشیمی‌ها

صادرات پتروشیمی‌ها به دلیل شرایط تحریمی در معرض تهدید قرار دارد و کاهش احتمالی صادرات محصولات پتروشیمی، بازار ارز را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.
کد خبر : ۱۸۸۷۰۱
به گزارش بورس نیوز، هر چند در نیمه اول سال، بازارها روند صعودی خیره کننده‌ای داشتند؛ ولی با آغاز فصل پاییز، بازارهای ارز و طلا و سرمایه هم تغییر جهت دادند و در گیر و دار این تغییرات، عده محدودی سود کردند و مابقی سرمایه گذاران، متحمل زیان شدند. بازار ارز در مدت زمان کوتاهی بیشتر از 40 درصد ارزش خود را از دست داد و سقوط قیمت ارز صاحبان کسب و کارها را از دلال های ارز و سکه گرفته تا فعالین بخش مسکن، وارد زیان سنگین کرد. به رغم رشد چشمگیر قیمت ارز و سکه، اما بسیاری از سرمایه گذاران بازار ارز و سکه به دلیل نوسان شدید قیمت در اوایل پاییز زیان کردند. نوسان نرخ ارز، فقط دامنگیر بازار ارز و طلا نبود و گروهی از سهامداران بازار سرمایه هم وارد زیان شدند. نوسان شدید ارز فقط به زیان مردم و تورم سنگین تمام شد و دولت از این نوسان بهره برد. جای تاسف دارد که در اقتصاد کشور ما سهام داران را با دلال های ارز و سکه و سپرده گذاران بانکی به یک چوب میرانند.
 حال بازار سرمایه این روزها همچون بیماری شده که نمی توان به ثبات وضعیتش، دل خوش کرد. اکثر سهم ها، افت قیمت محسوسی داشته و نمی توان پیش بینی کرد که آیا روند نزولی و فرسایشی به اتمام خواهد رسید و یا اینکه، کماکان باید منتظر افت ارزش بازار باشیم.

سعید نوری مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه‌گذاری ایران‌سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص پیش بینی وضعیت بازار بیان کرد: بازار همچنان بین سبزپوشی و قرمزپوشی سردرگم است، به طوری که یک روز منفی و روز دیگر، مثبت می‌شود. به نظر می‌رسد ابهام در این زمینه همچنان وجود داشته باشد، ولی به سبب نامشخص بودن وضعیت بازار خودرو و مجموعه‌ای از ابهامات، بازار در شرایط ناامنی به سر ببرد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: گزارش‌های 9 ماهه عملکرد شرکت ها، نسبتا خوب بود و بعد از آن، گزارش های مناسب تری هم منتشر شده و پیش‌بینی‌ها در این زمینه مثبت است. انتظار می‌رود وضعیت بازار با ارائه این گزارش‌های بهبود یابد و آرامش تا حدی به بازار سرمایه بازگردد.

وی درباره گزارش‌های گروه پتروشیمی گفت: هم اکنون وضعیت گروه پتروشیمی خوب است ولی در مجموع، صادرات پتروشیمی ها به دلیل شرایط تحریمی در معرض تهدید قرار دارد و کاهش احتمالی صادرات محصولات پتروشیمی، بازار ارز را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهارکرد:

مراجع بورسی نباید نقش اپراتوری بگیرند / راه‌اندازی باشگاه مشتریان شبانه‌روزی

عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

ورود سرمایه به محیط پُر ریسک سکه/ دلایل رهایی فنر سکه بررسی شد

در ۶ماهه ابتدایی سال؛

تورم ۱۷.۵درصد رشد کرد

ارسال نظر