بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت جزو بزرگترین بازیگران بازار سهام هستند؛ این صندوق‌ها می‌توانند برای سهامداران تازه‌وارد بورسی بهترین گزینه باشد. پوشش ریسک بالا و سودآوری قابل توجه دو مزیت مهم آن‌ها برای سرمایه‌گذاران جدید است.
کد خبر : ۱۸۸۸۹۰

به گزارش بورس نیوز، همایون دارابی اظهار کرد: بحث جذب پول‌های تازه در بورس، نیازمند ابزارسازی و توسعه ابزارهای جدید است. در حال حاضر بهترین ابزار برای این کار صندوق‌های سرمایه‌گذاری به ویژه صندوق‌های درآمد ثابت هستند.

دارابی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر صندوق‌های با درآمد ثابت جزو بزرگترین بازیگران بازار سهام هستند؛ این صندوق‌ها می‌توانند برای سهامداران تازه‌وارد بورسی بهترین گزینه باشد. پوشش ریسک بالا و سودآوری قابل توجه دو مزیت مهم آن‌ها برای سرمایه‌گذاران جدید است.

این کارشناس بازار در ادامه به اثر تحولات سیاسی و اقتصادی کلان بر بازار سهام اشاره کرد و گفت: معمولا تحولات سیاسی و اقتصادی کلان دو تاثیر بر بازار دارند. یک تاثیر کوتاه‌مدت روانی و دیگری تاثیر بلند ناشی از تحولات واقعی است.

وی در ادامه افزود: تصویب لوایح بین‌المللی در شرایط کنونی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، از این رو بازار توجه ویژه‌ای به آن‌ها دارد. با توجه به اینکه پیوستن به کنوانسیون‌های جهانی می‌تواند مسیر اقتصاد کشور را هموار سازد بدون شک اثر تصویب آن‌ها توسط مجلس در روند معاملات بازار سهام در میان مدت اثر دارد.

دارابی همچنین به روند بورس در سال آینده اشاره کرد و گفت: بخش عمده تحولات در سال 97 به دو حوزه ارز و تورم مربوط بود. این موارد توانست مستقیم و غیرمستقیم بازار سهام را تحت تاثیر قرار دهد.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و همچنین برنامه بودجه 98، انتظار می‌رود که این مولفه‌ها در سال آتی نیز در روند بورس اثرگذار باشد. یعنی بسیاری از کالاهای مصرفی متناسب با تغییر نرخ ارز یا میزان تورم نوسان خواهد کرد و این دو فاکتور به تبع می‌تواند میزان سود بنگاه‌ها و بازار سرمایه را متاثر کند.

این کارشناس در پایان بیان کرد: در کنار موارد فوق وضعیت بازارهای جهانی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. موضوع توافق آمریکا و چین مستقیما قیمت کامودیتی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کالامحور بودن بورس تهران نیز باعث می‌شود که بازار ما از این مورد اثرپذیری بسیاری داشته باشد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر