بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
درحالی که پیش‌بینی می‌شد بازار بتواند پس از چند درجا زدن باردیگر روند روبه‌رشد را در پیش بگیرد، اما کماکان بازار رمقی برای پیشرفت در خود نمی‌بیند.
کد خبر : ۱۸۹۱۳۳
پرچم قرمز بر فراز ساختمان بانکی‌ها/ کامودیتی‌ها و قطعه‌سازان با چشمک سبز بازار را تمام کردند

به گزارش بورس‌نیوز، در پایان معاملات بورس اوراق بهادار امروز دوشنبه بازارسرمایه شاهد افت شاخص‌ها بود.
بر همین اساس، شاخص کل با کاهش 204 واحدی به 164هزار و 238 واحد ایستاد و گروه صنعت نیز با رشد قطره چکانی حدود 12 واحدی، 147 هزار و 489 واحدی شد و شاخص گروه مالی نیز با کاهش یک واحدی شاخص این گروه را 195 هزار و 936 واحدی کرد.

پرچم قرمز بر فراز ساختمان بانکی‌ها/ کامودیتی‌ها و قطعه‌سازان با چشمک سبز بازار را تمام کردند
حجم معاملات سهام در بازار امروز/ برای دیدن تصویر واضح‌تر بر روی آن کلیلک

شاخص‌کل هم‌وزن با 28 واحدی عدد 21 هزار و  651 واحد و شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 270 واحدی به رقم 183 هزار و 699 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول نیز روند نزولی را در بازار امروز شاهد بود و با کاهش 314  واحدی به رقم 123 هزار و 459 واحد دست یافت اما شاخص بازار دوم با رشد 370واحدی، عدد 315 هزار و 276 واحد را به نمایش گذاشت؛ امروز همچنین شاخص کل فرابورس نیز با 8 واحدی بر روی رقم 2 هزار و 90 واحد نشست.

بر همین اساس باید اشاره کرد که نمادهای معاملاتی همچون «فملی» با 122 واحد، «کاوه» و «جم» با 26 واحد بیشترین تأثیر مثبت را ثبت کرده و نمادهای معاملاتی همچون «وبملت» با 90 واحد، «کچاد» 42 واحد، «وامید» با 31 واحد و «کگل» با 25 واحد بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

پرچم قرمز بر فراز ساختمان بانکی‌ها/ کامودیتی‌ها و قطعه‌سازان با چشمک سبز بازار را تمام کردند
همچنین نمادهایی مانند «خپارس»، «ذوب»، «وتجارت»، «وپاسار» و «وبصادر» بیشترین معاملات امروز را به خود اختصاص دادند ضمن آنکه در جدول پُر سودترین‌ها «ضشنا3015» پالایش نفت اصفهان؛ «ضفلا2021» فولاد مبارکه اصفهان؛ «کباده» تولید خاک نسوزاستقلال آباده؛ «کچادح» معدنی‌وصنعتی‌چادرملو و «ضملی2023» ملی صنایع مس ایران جای گرفتند.

در حالی که روز گذشته بانک و فلزی‌ها لیدر بازار بودند و چراغ قرمز مقابل خودرویی‌ها قرار گرفته بود اما طی معاملات روز جاری خودرویی‌ها مسافری از بازار سرمایه داشتند و گروه بانک را در کنار خود سوار کرد تا «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» امروز به عنوان لیدرهای بازار معرفی شوند.

با نگاهی به گروه فلزات اساسی می‌توان دریافت که در مجموع 237 میلیون سهم به ارزش 599 میلیارد ریال در بورس تهران معامله شده که نمادهایی همچون «ذوب» با حجم معاملاتی 126 میلیون سهم به ارزش 185 میلیارد ریال و «فملی» نیز با 0.48 درصد رشد نسبت به روز گذشته با قیمت 3.347 ریال به حجم 22.644.047میلیون سهم به ارزش 76.776 میلیون ریال در بازار داد و ستد شد.

پرچم قرمزی که امروز بر سر بانک‌ها برافراشته شده بود در حالی است که حتی طی روزهای گذشته چراغ سبزی از سوی یک بانک همیشه روشن می‌ماند اما در پایان معاملات امروز اکثر بانکی‌ها روز خود را با قرمزپوش ماندن به پایان رساندند. 
بر همین اساس این گروه در پایان معاملات امروز شاهد دست به دست شدن 291 میلیون سهم به ارزش 462 میلیارد ریال بوده که نمادهایی همچون «وتجارت»، «وپاسار»، «وبصادر»، «وبملت»، «دی»،«وسینا»، «وپست» و «وخاور» قرمزپوش‌های بازار و تنها دو نماد «وکار» و «ونوین» توانستند سبزپوش باشند.

پرچم قرمز بر فراز ساختمان بانکی‌ها/ کامودیتی‌ها و قطعه‌سازان با چشمک سبز بازار را تمام کردند

در گروه «خودرو و ساخت قطعات» نیز در مجموع 368 میلیون سهم به ارزش 419 میلیارد ریال جابه‌جا شد که بیشتر بار به دوش «خپارس» بوده که ارزش معاملات 114 میلیاردی را به ثبت رسانده است.اما با نگاهی به قطعه‌سازان می‌توان دریافت که اکثر آنها مانند «خشرق»، «ختوقاح»، «ختوقا»، «خزر»،«خگستر»، «خرینگ» و غیره توانستند در این گروه قرمزپوش، نفسی بکشند. 

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 628 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و 565 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 149هزار و 492 نوبت داد و ستد بود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
چی بخریم؟
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۶
سلام
سهامداران عمده 30/9هانفس سهامداران خردراگرفته اندتاسهامشانرابثمن بخس ازچنگشان دربیاورند.