بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
وزیر اقنصاد گفت: انتظار می‌رود در سال ۹۸ با تقویت بنیان‌ها و بهبود فضای کسب و کار تولید در داخل رونق بیشتری پیدا کند که افزایش عرضه را نیز بدنبال داشته باشد و زمینه‌ای برای افزایش اشتغال فراهم شود.
کد خبر : ۱۸۹۸۳۲

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند ضمن اشاره به شعار سال‌های گذشته در راستای تولید گفت: انتظار می‌رود در سال ۹۸ با تقویت بنیان‌ها و بهبود فضای کسب و کار تولید در داخل رونق بیشتری پیدا کند که افزایش عرضه را نیز بدنبال داشته باشد و زمینه‌ای برای افزایش اشتغال فراهم شود.

وی افزود: گمرکات نیز در تسهیل روند کسب و کار تاثیرگذار هستند؛ مثلا با تسهیلاتی که در روند ورود قطعات یدکی و مواداولیه و کالاهای سرمایه‌ای و صادرات غیرنفتی ایجاد می‌کنند، کمک قابل توجهی در تولید می‌کنند.

وزیر اقتصاد به نقش بیمه و بانک در «رونق تولید» اشاره کر و افزود: این دو نهاد باید به شدت فضا را مناسب نمایند تا یک فعال اقتصادی با سهولت بیشتری وارد عمل شود و از طریق اخذ تسهیلات از نظام بانکی و ایجاد اطمینان نسبت به بیمه شدن در روند بهبود تولید گام بردارد.

وزیر اقتصاد اقدام سریع شرکت‌های بیمه در پرداخت خسارات را از دیگر واجبات سال جدید دانست و گفت: مباحث نظام مالیاتی باید با اصلاح روندها، به تسهیل فرایند کمک کند.

دژپسند ادامه داد: طبیعی است اگر فعال اقتصادی احساس می‌کند که مودیان مالیاتی و خوش حساب از مزایایی برخوردار هستند، قطعا باید کمک نماید تا این فعالیت‌ها افزایش یابد.

وی خاطرنشان ساخت: در شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی درخواست تمدید کرده ایم و امیدواریم به تایید شورا برسد تا به رونق تولید کمک نماید.

دژپسند همچنین سرمایه‌گذاری خارجی را از اولویت‌های مسئولیتی در وزارتخانه متبوع اش برشمرد و تصریح کرد: ان شاالله امسال بتوانیم با برنامه‌های طراحی شده میزان سرمایه خارجی بیشتری جذب کنیم و به عنوان امری زیر بنایی و محتوایی بهبود فضای کسب و کار را در پیش داشته باشیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

صادرات غیرنفتی 33میلیارد دلاری به 15 کشور همسایه

وزیر اقتصاد در همایش بین المللی آینده جهان اسلام؛

سهم ما ازتولید ناخالص، تنها ۱۵.۳ درصد

وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد:

نقش محوری وزارت اقتصاد در اجرای سیاست های اقتصادی

ارسال نظر