بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
کارشناس بورس‌کالا در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تغییر فرمول قیمت‌گذاری ورق‌های فولادی عامل هیجان در بورس‌کالا

تغییر فرمول قیمت‌‌گذاری ورق‌های فولادی و تاثیر قیمت‌های جهانی در فرمول جدید موجب کاهش قیمت، ایجاد جذابیت و هیجان در این محصول را فراهم کرده است.
کد خبر : ۱۹۰۱۸۴
تغییر فرمول قیمت گذاری ورق های فولادی عامل ایجاد هیجان در بورس کالا

به گزارش بورس‌نیوز، ریالی بودن نهاده‌های تولید داخلی فولاد و نیز تامین ماده‌اولیه این محصول براساس ارز مبادله‌ای و همچنین یارانه‌ای بودن آب و انرژی‌مصرفی شرکت‌های فولادی موجب شد که وزارت صنعت به تازگی فرمولی برای تعیین قیمت پایه در بورس‌کالا تعیین کند که اجرای این فرمول قیمت‌گذاری در سال جدید کاهش حدود 1000 تومانی نرخ پایه ورق فولادی نسبت به سال گذشته را در پی داشته است.

در این خصوص علی بخشنده کارشناس بورس‌کالا به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: تغییر فرمول قیمت‌گذاری ورق‌های فولادی و تاثیر قیمت‌های جهانی در فرمول جدید موجب کاهش قیمت این محصول در بورس‌کالا را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: توافق انجام شده با سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی مبنی بر کاهش قیمت این محصول در راستای ایجاد جذابیت در بازار نیز در این زمینه موثر بوده است.

بخشنده با اشاره به اینکه در روز گذشته به تبع جذابیت در قیمت ورق‌های فولادی تقاضا نیز افزایش یافت، افزود: رقابت ایجاد شده بیش از میزان آخرین عرضه این محصول در بازار بود.

کارشناس بورس کالا خاطرنشان کرد: در روز گذشته افزایش قیمت دلار در بازار آزاد نیز موجب ایجاد هیجان در بورس‌کالا را فراهم کرد.

وی افزود: در صورت ادامه این روند ممکن است قیمت‌ها تعدیل یافته و بازار به حد تعادل برسد مگر اینکه تولیدکنندگان به دلیل ریسک بازار عرضه خود را افزایش دهند.

بخشنده با اشاره به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و تاثیر آن در افزایش نرخ ارز نیز گفت: معاملات بورس کالا بر اساس دلار نیمایی انجام می شود بنابراین افزایش نرخ ارز در قیمت پایه محصولات در این بازار موثر نخواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر