بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهارکرد:

مراجع بورسی نباید نقش اپراتوری بگیرند / راه‌اندازی باشگاه مشتریان شبانه‌روزی

نهادهای حاکمیتی بازار سرمایه باید در مرجعیت و قیمت‌گذاری‌ها ثبات ایجاد کنند اما در برخی مواقع شاهد هستیم که این نهادها از کار حاکمیتی خود خارج شده و نقش اپراتوری را در پیش می‌گیرند.
کد خبر : ۱۹۰۷۵۹

تحلیل دقیق سهم‌ها و آشنایی با فرصت‌های ‌سرمایه‌گذاری با نرم‌افزار سیلیکون سهام / راه‌اندازی باشگاه مشتریان راهبرد به صورت شبانه‌روزی برای خدمات‌دهی به مشتریان

حمید علیخانی در گفت‌وگو با بورس نیوز به عملکرد کارگزاری راهبرد طی سه سال گذشته اشاره داشت و گفت: این کارگزاری در شرایطی در سال 95 تحویل گرفته شد که وضعیت مناسبی نداشت چراکه سرمایه اولیه شرکت یک میلیارد و 200 تومان بود اما با اقداماتی که جهت بهبود شرکت انجام شد، در حال حاضر این رقم به 30 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه حداقل رقم پایه برای تبدیل یک کارگزاری به یک نهاد مالی، 25 میلیارد تومان است، ادامه داد: کارگزاری راهبرد در سال 97 توانست با رسیدن به سرمایه 30 میلیارد تومانی به این موفقیت دست یافته و اکنون به عنوان یک نهاد مالی شناخته شود.

علیخانی به اهمیت رقم پایه سرمایه یک کارگزاری اشاره کرد و گفت: در حالی که غالب کارگزاری‌ها با سرمایه‌ای کمتر از 10 میلیارد تومان، کار خود را پیش می‌برند، این رقم بسیاری از معاملات و حجم آنها را تعیین می‌کند و سرمایه بالا می‌تواند نوعی اعتبار برای حجم بالای معاملات به شمار رود.

مدیرعامل کارگزاری راهبرد همچنین از توسعه شرکت راهبرد در سنوات گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر دو شرکت ابن‌سینا مدبر و اندیشه‌پردازان مبتکر، همجوار کارگزاری راهبرد فعال هستند و خدماتی مانند پوشش اپلیکیشن‌های جدید و همچنین تحلیل‌های آماری را به مشتریان ارائه می‌دهند.

وی در ادامه اظهارات خود به نرم‌افزار سیلیکون سهام اشاره کرد و گفت: این نرم‌افزار که در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه رونمایی شد، یک سامانه تحلیل بنیادی است که از سوی کارگزاری راهبرد در نمایشگاه امسال در برابر دیدگان بازدیدکنندگان قرار گرفته و تمام بازدیدکنندگان با ویژگی‌ها و کارکردهای این سامانه جهت تحلیل دقیق سهم‌ها و فرصت‌های ‌سرمایه‌گذاری آشنا می‌شوند.

رونمایی از ورژن جدید راهبرد تریدر

علیخانی همچنین از رونمایی راهبرد تریدر با ورژن جدید در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه خبر داد و گفت: راهبرد تریدر با رویکرد تکنیکالی جلو رفته و با اینکه در یک سال گذشته کار می‌کرد، الان با ورژن جدید در دسترس قرار گرفت.

مدیرعامل کارگزاری راهبرد در ادامه به باشگاه مشتریان تازه تاسیس این شرکت در سال جدید اشاره کرد و گفت: این باشگاه در حال حاضر به صورت 24 ساعته فعال است و مشتریان می‌توانند از این مجموعه استفاده کنند.

مژده راهبرد برای بورس اولی‌ها

این فعال بازار سرمایه مژده دیگری هم برای بورس اولی‌ها داشت. وی اعلام کرد که کارگزاری راهبرد برای بورس اولی‌ها و علاقمندان به بازار سرمایه، مشاورانی اختصاص داده است تا روش معامله‌گری و خرید و فروش سهام را به شکل صحیح انجام دهند و برای تجربه‌های نخست خود، پلکانی عمل کنند.

وی در پایان اظهارات خود به نقش نهادهای حاکمیتی از جمله سازمان بورس اشاره و خاطرنشان کرد: نهادهای حاکمیتی مانند بازار سرمایه و سازمان بورس و در کنار آن بورس کالا در مرجعیت و قیمت‌گذاری‌ها می‌تواند ثبات ایجاد کند اما در برخی مواقع شاهد هستیم که از کار حاکمیتی خود خارج شده و نقش اپراتوری را هم می‌خواهند انجام دهند که این امر ممکن است به بروز حاشیه در بازار اصلی منجر شود.

علیخانی گفت: به نظر می‌رسد در این بین بورس کالا به توسعه و رونق معاملات کمک خوبی کرده است اما باز هم از سوی فعالان کارگزاری‌ها این دیدگاه وجود دارد که نهادهای حاکمیتی روی نظارت و کنترل معطوف شوند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل لیزینگ گسترش سرمایه گذاری ملی مطرح کرد:

بازار سرمایه یکی از مولفه‌های مهم رونق تولید

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار:

هنوز نام «فروش استقراضی» در بازار سرمایه نهایی نشده است

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران مطرح کرد:

اهمیت بورس کالا در تحقق توسعه اقتصادی

ارسال نظر