بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
تأمین نقدینگی و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی اولویت ویژه وزارت صمت است. موضوعات مربوط به تأمین نقدینگی، مشکلات ارزی و تأمین بازار را در دستور کار خود قرار داده ایم. خوشبختانه بخش عمده‌ای از مواد اولیه مورد نیاز، داخلی است.
کد خبر : ۱۹۱۳۳۲

به گزارش بورس نیوز، رضا رحمانی در نشست با اعضای فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی رونق تولید با کار جهادی را از اهم برنامه‌های خود دانست و اظهار کرد: همکاران در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با روحیه جهادی به میدان آمدند.

وی افزود: موضوع تأمین نقدینگی و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی اولویت ویژه وزارت صمت است. موضوعات مربوط به تأمین نقدینگی، مشکلات ارزی و تأمین بازار را در دستور کار خود قرار داده ایم. خوشبختانه بخش عمده‌ای از مواد اولیه مورد نیاز، داخلی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اجازه نخواهم داد در این شرایط که همه باید پای کار باشند و به تولید کمک کنند، عده‌ای تحت هر عنوانی به منافع خود فکر کنند. در برخورد با فساد با احدی تعارف ندارم. در وزارت صمت هیچ رانتی داده نشده و از این به بعد هم داده نخواهد شد.

رحمانی توضیح داد: از ظرفیت نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی برای رصد و کشف تخلف استفاده می‌کنیم تا تمامی روزنه‌های رانت را ببندیم. براساس گزارش نهاد‌های اطلاعاتی برخی سایت‌ها و کانال‌ها در فضای مجازی از خارج کشور خط می‌گرفتند تا تقاضای کاذب و قیمت‌های واقعی در بازار ایجاد کنند و خوشبختانه با عده زیادی از اینها برخورد شده است.

وی تاکید کرد: تقویت توان ساخت داخل اولویت بنده در سال جاری بوده و از تولیدکنندگانی که توانایی کمک در این زمینه را دارند با تمام توان حمایت خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به ممنوعیت واردات 1339 قلم کالا در سال گذشته، اشاره و بیان کرد: واردات 142 قلم کالا نیز با مسئولیت خودم امسال ممنوع شده و هرکس که کالایی را داخل تولید می‌کند باید واردات نمونه مشابه اش ممنوع شود و همه اینها برای حمایت از تولید و تقویت تولیدکنندگان داخلی است.

رحمانی درباره حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال تصریح کرد: قرارگاه‌های تولید را در وزارت صمت راه‌اندازی کردیم و برنامه سال جاری و آینده تقویت تولید بوده و در این راستا گام‌های خوبی برداشته شد.

رحمانی در خصوص کنترل قیمت کالاها در بازار نیز بیان کرد: برنامه داریم از توان اتاق اصناف و بسیج اصناف برای کمک به کنترل بازار و نظارت بر قیمت‌ها استفاده کنیم و مطمئناً با ورود بسیج اصناف اوضاع بهتر می‌شود. در بخش نظارت بازار بر بازار و قیمت‌ها توجه ویژه داریم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت:

برندسازی، ضعف اصلی تولیدکنندگان پوشاک ازجمله ورزشی است

از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد؛

مشخص شدن مسئولان چندپروژه اقتصادی مقاومتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

توسعه بخش معدن و صنایع معدنی اولویت وزارت صنعت

در سفر یک روزه وزیر سازمان صنعت، معدن و تجارت؛

بازدید سرزده وزیر صمت از مناطق آسیب دیده لرستان

ارسال نظر