بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بستر سرمایه گذاری باید فراهم شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای اینکه بتوانیم در شرایط فعلی جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم بایستی بستر سرمایه‌گذاری را فراهم، سود تولید را افزایش، ثبات قوانین و امنیت را برقرار کنیم که در اینصورت سرمایه‌گذار ترغیب و به نحوی تشویق می‌شود.
کد خبر : ۱۹۱۷۲۳

به گزارش بورس نیوز، سیده‌حمیده زرآبادی درباره نحوه جذب سرمایه در شرایط کنونی حوزه معدن اظهار کرد: در شرایط فعلی که کارهای واسطه‌گری و دلالی سود چند برابری نسبت به تولید دارند بیثبات قوانین، دخالت دستگاه‌های نظارتی، مالیاتی، تامین اجتماعی و کارشکنی‌هایی که از سوی برخی ارگان‌ها انجام می‌شود باعث شده که سرمایه‌گذار رغبتی برای سرمایه‌گذاری نداشته باشد.

نماینده مردم قزوین، آبیک، البرز در خانه ملت ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در شرایط فعلی جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم بایستی بستر سرمایه‌گذاری را فراهم، سود تولید را افزایش، ثبات قوانین و امنیت را برقرار کنیم که در اینصورت سرمایه‌گذار ترغیب و به نحوی تشویق می‌شود.

وی افزود: قوانین خوب صرفا بر روی کاغذ مشکلی را حل نمیکنند. این قوانین باید عملی شده و در شرایط فعلی که با تحریم‌ها مواجه هستیم دولت باید موانع قانونی را از سر راه سرمایه‌گذار برداشته، ثبات قوانین را جدی گرفته و تداخل و ممانعت دستگاه‌ها را برطرف کند.

زرآبادی درخصوص تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی در شرایط فعلی گفت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذار خارجی به یک چشم‌انداز فکر می‌کند انتظار دارد که در پروسه اجرایی یک پروژه ثبات قوانین و تسهیلات ارائه شود که در حال حاضر متاسفانه هیچ اطمینان و ثباتی از سوی دولت داده نمی‌شود پس در نتیجه با وجود چنین موانعی نمی‌توانیم اطمینان ثبات را به سرمایه گذار خارجی برای جذب در داخل بدهیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

وضعیت نامطلوب واحدهای تولیدی واگذارشده

از سوی وزیر صنعت مطرح شد:

ارز 4200 تومانی برای کاغذ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

اول باید بازار خودرو ساماندهی شود

ارسال نظر