بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
گروه صنعتي ايران خودرو به منظور پاسخگويي به نياز و تقاضاي بازار به محصولات با گيربكس اتوماتيك، محصول دناپلاس را به گيربكس اتوماتيك شش سرعته مجهز مي‌كند.
کد خبر : ۱۹۲۰۴۹
به گزارش بورس نیوز به نقل از ايكوپرس، گيربكس شش سرعته اتوماتيك از نوع AT براي نصب در محصول دناپلاس طراحي و توليد شده است. اين گيربكس منطبق بر استانداردهاي روز، سبك و كم حجم بوده و داراي مزاياي رقابتي نسبت به خودروهاي مشابه در بازار است.

استفاده از اين گيربكس پيشرفته سبب حصول بهترين عملكرد در هنگام شروع به حركت و شتاب بالا همراه با كاهش مصرف سوخت مي شود. منطق كنترلي اين گيربكس براي رسيدن به كيفيت مطلوب در هنگام تعويض دنده، با توجه به شرايط مختلف رانندگي توسعه داده شده است. 

اين گيربكس مدرن در خودروي دناپلاس مجهز به سيستم هاي كنترلي و انتقال قدرت به روز، سبب كاهش وزن و ابعاد، ضمن حفظ عملكرد بالا شده است.

محاسبات و بررسي هاي صورت گرفته نشان مي دهد، به‌كارگيري اين گيربكس شتاب خودرو و دستيابي به صفر تا 100 را در زمان كم تر از 10 ثانيه امكانپذير مي كند. كاهش مصرف سوخت به دليل شش سرعته بودن و همچنين نسبت دنده‌هاي بهينه و ديفرانسيل انتخاب شده از ديگر مزاياي بهره گيري از اين نوع گيربكس است.

مبدل گشتاور به روز و مدرن استفاده شده در گيربكس اتوماتيك شش سرعته، ظرفيت شتاب گيري مناسب، شيب پيمايي قوي و قابليت كشش بالايي را در دناپلاس ايجاد كرده است.

از سويي ديگر، كاليبراسيون مجدد در سطح خودرو و موتور، سبب ارتقاي بيشتر بازدهي و همچنين كاهش مضاعف مصرف سوخت به همراه تطبيق آن براي شرايط آب و هوايي كشور مي شود. به منظور انطباق این گیربکس با موقعیت جغرافیایی ایران، از مبدل انتقال حرارت روغن به آب گیربکس­ های 8 سرعته با ظرفيت بالاتر‌‌‌‌‌‌‌‌ بهره گرفته شده علاوه بر اين، روغن قابل تعويض براي اين نوع گيربكس موجب كيفيت بهتر و دوام بيشتر قطعات مي شود.

طراحی مناسب سیستم تعویض دنده و استفاده از سردسته دنده زیبا به منظور افزایش جذابیت ظاهری کابین این خودروی لوکس اتوماتیک از دیگر ویژگی­ های این محصول است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ذره‌بین به سومین خودرویی رسید؛

برگ زرینی دیگر از صنعت خودروسازی کشور

مدیر طراحی سیستم‌های شرکت ایساکو خبر داد:

فراهم شدن بهره برداری مجدد از اپلیکیشن ایساکو

ارسال نظر